Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / «Молода Наука» крізь призму педагогіки та психології

«Молода Наука» крізь призму педагогіки та психології

15.04.2011 15:12 Все Факультети Соціальної педагогіки та психології Молода наука-2012 психологія педагогіка конференція

У рамках ІV університетської науково-практичної конференції студентів, аспірантів і молодих учених «Молода Наука - 2011» на факультеті соціальної педагогіки та психології 13-14 квітня відбулися засідання сектору «Педагогічних наук».

Під час заходу тривала робота таких секцій: «Актуальні проблеми психології» (керівник: доцент кафедри практичної психології Маріанна Ткаліч), «Сучасні детермінанти соціальної педагогіки» (доцент кафедри проблем керування та соціальної педагогіки Олена Сібіль), «Педагогіка та психологія у фокусі гендерних досліджень» (доцент кафедри педагогіки та психології Тетяна Голованова) та «Проблеми педагогіки вищої школи» (професор психології Наталя Шевченко).
Учасники секційних засідань представили дослідження не тільки цікаві з наукової точки зору, а й такі, що мають практичну спрямованість.
Аспірантка 2-го року навчання кафедри практичної психології Ольга Іщук презентувала доповідь «Актуальні потреби вищого навчального закладу в дослідженні організаційної культури». Доповідач довела, що не кожен вищий навчальний заклад формує повноцінну особистість. Тож існує нагальна потреба у вивченні та плануванні організаційної культури вишу, цілеспрямованому керуванні виховним процесом. Його потрібно організувати, довести до усвідомлення викладачів та вихованців, добрати методи відповідно до цілі формування особистості, яка повинна усвідомити себе «Я - як професіонал». Другокурсниця Олександра Рожець дослідила «Особливості фрустрації в підлітковому віці». Вона виявила, що рівень фрустрації у підлітків дуже високий і сягає іноді 70 відсотків. Він залежить від ступеню соціальної адаптації підлітка. Тож головною метою педагога, як і всього суспільства, є допомогти дітям адаптуватися в умовах сучасної нестабільності.
Лідія Катасова (3-ій курс) вибрала для свого дослідження тему «Ефективність психокорекційної роботи емоційного стану жінки під час вагітності», якій лише останнім часом почали приділяти увагу. Дослідження, присвячене методам зменшення стану тривожності, формуванню стабільності психіки вагітної жінки.
Цікавою стала доповідь старшокласниці Запорізької гімназії №6 Анни Лось «Проблеми соціальної дипревації дітей-сиріт». Вона розглянула гостре соціальне питання на прикладі груп досліджуваних раннього дитячого віку будинку дитини «Сонечко» та ДНЦ №24. Розповіла про формування негативного психологічного стану дітей, позбавлених батьківського піклування, що заважає їх соціальній адаптації, формує невротичність, недовіру, уповільнює розумовий розвиток. Анна радить проводити відповідні психо-корекційні роботи в будинку дитини «Сонечко».
Різноманітні проблеми психічного розвитку дітей дослідили й інші доповідачі: Наталя Кученко (2 курс СПП) «Особливості прояву тривожності у дітей дошкільного віку», Олександра Чірка (4 курс) «Психокорекційна робота з розумово відсталими дітьми» та ін.
На засіданні секції «Сучасні детермінанти соціальної педагогіки» представлено багато авторських розробок. Серед них - дослідження Ул’яни Закревської «Соціально-педагогічна робота з підлітками, що мають комп’ютерну залежність». Вона не тільки дослідила це негативне явище електронної доби, а й представила авторську програму профілактики комп’ютерної залежності. Остання складається з кількох годин лекцій, тренінгів та перегляду фільму пітерських кінематографістів «Віртуальна агресія». Така психологічна підготовка має допомогти підлітку протистояти негативному впливу комп’ютерів та інтернет-павутиння.
Темою магістерської роботи Маргарити Спаської стала «Підготовка молоді до подружнього життя в роботі соціального педагога». Цим аспектам приділяється недостатньо уваги у вітчизняній психології. Дівчина також запропонувала власну 8-мигодинну програму, яка допоможе молоді подолати психологічні бар’єри на шляху створення сім’ї.
Доцент кафедри проблем керування та соціальної педагогіки, керівник секції Олена Сібіль так коментує нинішню конференцію:
- Доповіді, які ми сьогодні прослухали, вирізняються більш актуальною спрямованістю, покликані дослідити нагальні питання сьогодення, які ще не розглядалися у вітчизняній практиці й не мають конкретних, технологічних відповідей. Зауважу, що побачила у виступах студентів логічність, послідовність, грамотність побудови наукової доповіді: структуровані актуальність, мета, методи дослідження. Молоді науковці висвітлюють поняття, фактори впливу, а також вміють робити висновки щодо отриманих результатів. В усіх виступах не тільки звучить констатація фактів, а й наведені конкретні рекомендації, що робити. Представлені програми, тренінги, які дозволяють вирішувати проблемні питання, що стали основою для досліджень. Серед недоліків, властивим роботам студентів, можна назвати дещо слабке володіння понятійним апаратом, термінологією, однобокість точки зору на проблему.

Олена Хлистун

Схожі новини