Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / На факультеті соціальної педагогіки та психології відбувся методологічний семінар

На факультеті соціальної педагогіки та психології відбувся методологічний семінар

26.04.2012 10:01 Все Факультети Соціальної педагогіки та психології Факультет соціальної педагогіки та психології Семінари

25 квітня на факультеті соціальної педагогіки і психології відбувся методологічний семінар на тему «Системний підхід у виховному процесі вищої школи».

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності Тетяна Голованова висвітлила такі питання, як: «Виховне середовище вузу як цілісне середовище розвитку студентів»; «Ідеали, цінності, орієнтири національного виховання»; «Статус, ролі студента у виховній системі групи»; «Роль системного підходу в системі безперервної педагогічної практики на прикладі біологічного факультету (виховний аспект)». Також Тетяна Голованова відзначила, що сьогодні ідею системного підходу використовують в педагогічній практиці магістрів біологічного факультету та студентів, які навчаються за напрямом «Педагогіка вищої школи». Свою дослідницьку роботу ці студенти проводять на основі різних методик виховної системи. Адже саме виховний аспект у викладацькій роботі вважається чи не найважливішим.
Разом з тим, Тетяна Голованова наголосила, що виховний аспект має знаходити своє вираження саме в цінностях взаємовідносин між людьми. Тобто магістр повинен навчитись працювати з групою студентів, вміти зайняти певний статус та врівноважувати їхні взаємовідносини.
Системний підхід підготовки молодих викладачів спрямований саме на допомогу кураторам груп та взагалі викладачам університету і шкіл, аби вони змогли побудувати гарні взаємини зі студентами та школярами. Це дійсно інноваційна форма роботи, яка має науково-методологічне підґрунтя та практичне застосування.
В обговоренні доповіді активну участь взяли співробітники кафедри: кандидат психологічних наук, доцент Наталія Мосол, кандидат педагогічних наук, старший викладач Олена Філь.
Наприкінці семінару було запропоновано в подальшому розглянути питання використання методології системного підходу в розробці програм, проектів, стратегій виховання вищої школи.
Варто сказати, що відповідно до плану роботи методичного об'єднання кафедри педагогіки і психології освітньої діяльності, 29 лютого цього року також було проведено методологічний семінар на тему «Системний підхід як інструмент формування гуманітарного мислення педагога».
У семінарі-практикумі взяли участь викладачі кафедри педагогіки і психології освітньої діяльності, завідувачі кафедр факультету соціальної педагогіки і психології: Наталія Шевченко, Наталія Заверико, Наталія Губа, Галина Локарєва, заступник декана з навчальної роботи Ірина Козич, провідні доценти і молоді викладачі, а також всі зацікавлені у підвищенні методологічної культури з питання використання системного підходу в освітньому процесі.
Під час доповіді доцента Тетяни Голованової були висвітлені такі питання, як: поняття системи і системного підходу, рамки системного підходу, відносини номінації та референції, абстрактне і конкретне, схема і схематизація, застосування системного підходу на практиці.
Учасники семінару досить активно брали участь в обговоренні. Так, наприклад, доцент Олена Сибіль підкреслила значення системного підходу як загальнонаукового підходу в пізнанні навколишньої дійсності. Професор Галина Локарєва звернула увагу присутніх на те, що системний підхід включає в себе багаторівневий аналіз педагогічних проблем з позицій різних форм організації навчального процесу у ВНЗ. Професор Наталія Шевченко підкреслила, що використання системного підходу дозволяє підвищувати якість написання курсових і магістерських робіт, організовувати самостійну роботу студентів і аспірантів.

Олена Ярошенко

Схожі новини