Факультет іноземної філології продовжує роботу майстер-класів, під час яких обговорюють сучасні підходи до навчання іноземних мов, діляться власним досвідом. Так, не зважаючи на «гарячу» пору кінця семестру, наприкінці грудня відбувся методичний семінар. Цього разу модератором зустрічі виступила к.ф.н., доцент, декан факультету іноземної філології Галина Морошкіна.
Галина Федорівна запросила колег на своє практичне заняття з дисципліни «Друга іноземна мова (французька)» зі студентами 4 курсу, 402 групи спеціальності «Мова і література (англійська)». Це було підсумкове заняття з розмовної практики за темою «Історія французького живопису: соціокультурний та піктуральний контекст», яке поєднало в собі теоретичне і практичне підґрунтя для читання зображення, аналіз принципів і законів його побудови. Студенти ознайомились із фізіологічними законами сприйняття зображення (світло, колір, лінії, форми) і відповідними психологічними процесами (денотація-конотація, означальне-означене), алгоритмами читання зображення через упізнавання форм, імпліцитних елементів, побудови сюжету, інтерпретацію зображеного.
Присутні спостерігали алгоритмічну схему такого виду діяльності: активізація необхідного термінологічного апарату, перегляд картин з метою визначення естетичних напрямків, детальне розуміння картини (декодування іконічних знаків), вміння вести парну, групову дискусію. Майстерність викладача проявлялась у глибинних знаннях предмету, умінні активізувати студентів, залучити до серйозної дискусії, навчити не тільки описувати картину, а й відчувати її. Заняття продемонструвало багатий методичний арсенал викладача: використання різноманітних форм роботи, технологій навчання. Так, класичний підхід виявлявся в наступності ускладнення завдань, а сучасний – в активному залученні спеціалізованої мультимедійної аудиторії під час практичного заняття.
Як зауважила Галина Федорівна під час дискусії з колегами, використання на заняттях з розмовної практики іноземною мовою естетичних артефактів спонукає не лише до вільного висловлювання і обґрунтування своїх думок у заданому соціокультурному контексті, але й до естетичного, емоційного виховання, кристалізації відчуттів. Таким чином, крок за кроком здійснюється головна мета будь-якої педагогічної діяльності – розкриття потенційних резервів душі людини, підвищення чутливості і розвиток емпатії.
Ганна Ваніна,
доцент кафедри викладання другої іноземної мови