Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Майбутні видавці вивчали історію рекламного ринку Запоріжжя

Майбутні видавці вивчали історію рекламного ринку Запоріжжя

01.12.2015 16:33 Все Коледжі та філії Економіко-правничий коледж Економіко-правничий коледж лекція угода про практику

Вчора, 30 листопада, до студентів 3-4 курсів спеціальності «Видавнича справа та редагування» Економіко-правничого коледжу ЗНУ завітав відомий запорізький журналіст, керівник інтернет-порталу zabor.zp.ua Костянтин Алесеєнко. Під час зустрічі з молоддю нашого вишу він прочитав лекцією на тему: «Історія запорізької реклами». Захід пройшов у рамках вивчення курсу «Рекламознавство і підготовка рекламних видань». По його закінченню між ЕПК та порталами «Забор» і «Вумен» уклали угоду про проходження студентами практики на базі цих засобів масової інформації за підписами директора коледжу Олени Грибанової та керівника порталів Костянтина Алесеєнка. Координуватиме розподіл студентів у ці ЗМІ заступник директора коледжу Лариса Недавня.

Зустріч пройшла напрочуд жваво й змістовно. Студенти змогли не тільки дізнатися про чимало унікальних та маловідомих фактів, але й власноруч протестувати свої знання в галузі ринку реклами.
Костянтин Алексеєнко збирав інформацію з цієї теми особисто й безпосередньо від провідних запорізьких рекламістів, підготував низку публікацій щодо історії запорізької реклами. Тож, звичайно, його напрацювання виявилися для майбутніх фахівців вкрай корисними та пізнавальними.
На початку лекції увазі молоді був представлений огляд друкованих рекламних медіа. Так, наприкінці 80-х - на початку 90-х років одним із перших долучився до формування сучасного ринку реклами, як такого, тодішній журналіст газети «Комсомолець Запоріжжя» Геннадій Мусін, який відповідав у цьому ЗМІ за рекламу. Згодом він заснував власне рекламне видання «Ваш партнер». Сьогодні Геннадій Григорович очолює концертно-продюсерське агентство, яке є монополістом відповідної ніші. Хіба що лінія КВК заходів лишилася за «Транзит-Продакшн».
Ключовим етапом розвитку ринка реклами став і 1995 рік, коли в Запоріжжі з’явилася газета «Привоз». Вона неабияк пожвавила рекламний ринок. На 2006 рік це видання було найдорожчою газетою міста. Його наклади сягали 150 тисяч екземплярів. «Успіх «Привозу» був колосальним. Проте, у свій час вони вчасно не підхопили тенденцію виходу ЗМІ в інтернет-простір. Туди вже зайшли інші компанії і час було згаяно», – підкреслив Костянтин.
Ще одним цікавим блоком заходу став екскурс в історію ТБ-реклами. 1991 року в Запоріжжі з’являється перший незалежний канал «КИТС» (Олександр Кузнецов). Його «трьома китами» були Олег Якименко, Владислав Каушан та Олексій Швець. Проте, проривом ТБ-простору стає заснування телеканалу «Хортиця» (Віктор Андріюк): проект став єдиним прецедентом, коли телевізійний засіб масової інформації зміг себе самоокупити. Крім того, під час огляду студенти розглянули й досвід каналу «ТВ-Голд», який спершу транслював тільки рекламу. Для наочного знайомства зі стилем тодішньої ТБ-реклами учасники заходу переглянули відомий ретро-ролик про автомобіль «ЗАЗ», у якому обігрувалася його ощадність із споживання палива: навіть крапля із запальнички врятувала авто від зупинки серед лісу.
Згодом «КИТС» реорганізували в ТК «Алекс», на якому починає виходити рекламно-розважальна програма «Спрос» – від неймовірно ефектних «Сашків». Йдеться про тандем топових рекламістів Запоріжжя Олександрів Капрова й Пархоменка. Їхнє агентство з відповідною назвою і на сьогодні лишається лідером рекламного ринку. З цього приводу гість розповів студентам такий цікавий факт. До свого 5-річчя «Спросівці» підготували відеокасету, на якій зібрали записи своїх рекламних роликів. І попит на цю продукцію просто вражав: у крамницях торгового ряду «Верже» вишикувалися черги охочих мати цей сувенір у своїй домашній колекції. «Феномен такої популярності творчого рекламного продукту агентства «Спрос» більше не повторився», – підкреслив Костянтин. До речі, майже повний архів найвдаліших творчих проектів «Спросівців» можна знайти і на їхньому сайті за посиланням: http://www.spros.zp.ua
Згодом Костянтин Алексеєнко звернув увагу присутніх на питання пов’язані зі становлення ринку зовнішньої реклами. Його першопрохідцем стала компанія «Флайт». Станом на 1998 рік у Запоріжжі вже працювало близько 30 білбордів. Згодом ринок поповнився і такими компаніями, як «Штрих», «Реклама-сервіз». 2004 року з’явилися у місті сіті-лайти.
Не менш цікавим виявився огляд й ніші електронної реклами. Першими ластівками цієї толоки були: «ЗапоЧат», «Марко», «ЧаТинет», day.zp.ua, misto.ua. 2005 року в Запоріжжі починає роботу інтернет-портал «Забор». На ньому з’являється перша електронна реклама в каталогах. Саме на «Заборі», «061» та ВК пабліку «Типове Запоріжжя» на сьогодні розміщати рекламу найвигідніше. Хоча тенденція створення спеціалізованих ресурсів, як-от ланки готельного бізнесу, окремо на жіночу тематику тощо складає їм неабияку конкуренцію.
Також наприкінці зустрічі студенти змогли поставити гостеві кілька запитань. Зокрема, їх цікавили розміри його заробітної платні, успішність партнерського «Забору» - проекту «Вумен», нюанси політичної реклами Запоріжжя. З приводу останнього Костянтин розповів і деякі її нові «фішки». Скажімо, використання соцмереж для прихованої агітації за того чи того кандидата, вкидання в стрічки укрнету, гуглу, яндекса відповідної пропаганди, старанну роботу спамерів.
Відтак, студенти отримали не тільки цікаві факти, які б допомогли їм бути більш обізнаними із запорізькою галуззю реклами, але відкрили для саме чимало її прихованих граней. Крім того, у них були унікальна нагода оцінити свої індивідуальні можливості під час проведення цікавого тесту, який гість взяв із власної практики, коли брав участь у тренінгу Іцхака Пінтосевича. Спершу кожен експромтом мав написати на папері – скільки разів він міг би пострибати на одній нозі. Потім це припущення студенти перевіряли в реальному часі, як-то кажуть онлайн. Результат тесту вкотре продемонстрував той факт, що більшість людей недооцінюють свої можливості. Здебільшого, вони на хвилину виділяють 30-60 стрибків, хоч насправді їхні кількість типово може сягати 150, а у спортсменів 250. Тож гість побажав молоді, передусім, високо тримати свою планку можливостей і завжди їй як вірити, так і відповідати.
Наприкінці заходу Костянтин Алексеєнко із представниками керівництва Економіко-правничого коледжу – його директором Оленою Грибановою та заступником Ларисою Недавньою – уклав угоду про бази практик із навчальним закладом. Відтепер кожен охочий може приєднатися до команди порталу «Забор» чи «Вумен» уже як стажер, щоб проявити свої вміння й на практиці.
Довідка
Костянтин Алексеєнко 2008 року закінчив магістратуру зі спеціальності «Журналістика» (спеціалізація «Реклама та зв’язки з громадськістю»), отримавши диплом міжнародного зразка із відзнакою. Із 2005 року – засновник та керівник інтернет-порталу zabor.zp.ua. Відомий запорізький журналіст («МИГ», «Суббота+», «Горожанин-информ», «Индустриальное Запорожье», «Политсовет» та інші). Хобі: футбол, історія, книги, кіно.

Марія Канцелярист

Схожі новини