Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / «У німецького журналіста немає права на критику, у нього є обов’язок критикувати!»

«У німецького журналіста немає права на критику, у нього є обов’язок критикувати!»

18.04.2007 15:45

Вчора факультет журналістики ЗНУ приймав поважного гостя – Марка Лінса, керівника відділу преси і роботи з громадськістю Посольства Німеччині в Україні. Він дав інтерв’ю студентському «Юніверс-ТБ» та прочитав лекцію студентам-журналістам на тему «ЗМІ у Німеччині».

Німецького дипломата зустрічала помічник ректора із зв’язків з громадськістю Ірина Бондаренко та заступники декана факультету журналістики з наукової та виховної роботи Юлія Шмига і Катерина Буслаєва.

Марко Лінс розповів студентам про особливості німецьких ЗМІ. Зокрема про те, що вони поділяються на приватні та громадські і мають велику вагу у суспільстві. Після ІІ Світової війни ЗМІ Німеччини орієнтувались на англо-американську модель розвитку журналістики: факти окремо від коментарів, максимальна прозорість, велика роль «четвертої влади» та конкуренція між журналістами.

У Німеччині існує велика кількість видань, є англомовні та навіть російськомовні газети! Зазвичай німці читають головну місцеву газету та якусь із федеральних. У 80-х роках під час об’єднання країни довелось врівноважувати капіталістичну та соціалістичну журналістику. ЗМІ Східної Німеччини зберегли свою специфіку та вдало пристосувались до ринкової системи. Наприклад, відому газету «Більд», яка видається на Сході країни, активно читають зараз і західні німці.

Марко Лінс наголосив на тому, що у німецького журналіста немає права на критику…, у нього є обов’язок критикувати!

Звісно, що після лекції у юних акул пера виникла купа питань.

Студентів цікавили принципи підготовки журналістів у Німеччині, а саме: як поєднується практика з теорією. На це Марко Лінс відповів, що більшість відомих німецьких репортерів прийшли у журналістику з інших професій. Та зараз відкрилась чимало шкіл, де можна отримати відповідну освіту. Досвід роботи дуже важливий, якщо хочеш влаштуватись у поважну газету, теле- чи радіокомпанію.

На запитання щодо університетських молодіжних ЗМІ гість розповів, що їх дуже багато. Власні газети видаються навіть у школах. У Кельнському університеті, де навчався Марко Лінс, навіть було студентське радіо. А ось студентського телебачення, як у ЗНУ, не було.

Наприкінці зустрічі німецький дипломат запропонував колективу факультету журналістики подальше співробітництво і зазначив, що він розгляне всі ідеї, які виникнуть з цього приводу. А студентам, що цікавились, як можна пройти практику у німецьких ЗМІ, Марко Лінс запропонував звернутись до української редакції «Німецької хвилі», або зайти на веб-сторінку Посольства Німеччини.

Наталя ЖЕЛНОВА, Ігор САМОКИШ