Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Нові обрії філософії освіти

Нові обрії філософії освіти

19.04.2007 12:38

17 квітня у ЗНУ пройшла І Всеукраїнська конференція «Перспективи розвитку філософії освіти».

В заході взяло участь сім ВНЗ як з інших міст України, так і з Запорізької області. На конференції також був присутнім її співорганізатор Олександр Вєрозубов, начальник Управління освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації. Їх представляло 6 докторів і близько 18 кандидатів наук, а також ряд аспірантів та студентів. В межах конференції працювало три секції, які мали таке тематичне спрямування: філософія (філософські проблеми управління освітою), соціологія (соціологія освіти та соціальне прогнозування) і політологія.

Конференції передувала тривала робота. Зокрема, протягом року студенти факультету соціології та управління проводили контент-аналіз цілого ряду популярних всеукраїнських видань (наприклад, «Кореспондент», «2000» та інші) з метою дослідження політичного міфу про розкол України. Аби досягти об’єктивності в результатах, подібну до цього роботу проводили й студенти інших вишів України.

Ще одним дослідженням в межах конференції стало самостійне вивчення студентами попиту на вакансії різного рівня на підприємстві «Укрпошта». Його результати показали, що наразі молоді люди прагнуть обіймати більш високі посади, а працівники середнього й старшого віку ставляться до цього питання більш помірковано і тримаються вже досягнутих професійних висот.

Одним з ключових моментів конференції можна назвати виступ доктора філософських наук, професора, завідувача кафедрою теорії і практики управління ЗНУ Віталія Воловика. Він висловив дискусійну пропозицію про те, що коректніше вживати термін «філософія педагогіки», аніж «філософія освіти» й розкрив основні принципи і підходи власне філософії освіти.

Декан факультету соціології та управління, доктор філософських наук, професор Максим Лепський зупинився на одному з найбільш актуальних аспектів соціології – освіті як об’єкті соціального прогнозування. Адже на його думку сьогодні перед педагогікою та освітою постають виклики, на які вона повинна об’єктивно і адекватно відреагувати, щоб не зазнати при цьому значних втрат у вже надбаному.

Також варто відзначити доповідь студентки п’ятого курсу факультету соціології та управління Інни Ротаревої на тему «Адаптація студентів-першокурсників до вищого навчального закладу», котра набуває особливої актуальності в зв’язку з традицією факультету соціології та управління впроваджувати програму з «акліматизації» нещодавніх абітурієнтів, адаптації до ритмічного і багатовекторного освітнього процесу вишу. Особливістю дослідження стало вивчення специфіки адаптації міських і сільських студентів, а також студентів з одного міста, але різних районів.

Конференція завершується, але робота над темами, що були підняті в її межах - не закінчується. Адже багато соціальних проектів і досліджень залишаються в стані розробки.

Олесь БАРЛІГ