Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Cтудентів факультету СПП ознайомили з новітніми методами реабілітації

Cтудентів факультету СПП ознайомили з новітніми методами реабілітації

Cтудентів факультету СПП ознайомили з новітніми методами реабілітації
09.09.2016 09:10 Все Головні новини Факультети Соціальної педагогіки та психології СПП відкрита лекція

Вчора, 8 вересня, на базі факультету соціальної педагогіки та психології ЗНУ відбулася відкрита лекція від Бобат–терапевта і старшого експерта в галузі фізіотерапевтичної реабілітації за методом Войта – Луїзи Урсули Ерлер. До участі у цьому заході також долучилися представники професорсько-викладацького складу факультету та студенти.

Під час зустрічі Бобат-терапевт Луїза Урсула Ерлер познайомила всіх учасників лекційного заняття з основними принципами нейророзвиваючої терапії (Бобат-терапії) та іншими прогресивними методами фізичної реабілітації , яку, до речі, використовують як лікарі, так і логопеди.
Так, лектор відзначила, що основне завдання методики – формування рухових навичок, що відповідають віку дитини. Для вирішення цього завдання використовують рефлекси повзання і повороту. Їх основні феномени впливають на управління тілом в цілому: на його вертикалізацію і можливість руху вперед. Практичним результатом такої терапії є формування правильних рухових навичок. Ефективність терапії визначається за допомогою Войта-діагностики та клінічних даних.
Луїза Урсула Ерлер також наголосила, що нейророзвиваюча терапія, або Бобат-терапія – це концепція ведення фізичної реабілітації пацієнтів із органічними ураженнями мозку ( дитячим церебральним паралічем або інсультом). Бобат-концепція, відома також як нейророзвиваюча терапія, зробила істотний вплив на загальний розвиток принципів реабілітації дітей з ДЦП.
За концепцією Бобатів фізична реабілітація дитини з ДЦП повинна проходити у такій послідовності, у якій протікає нормальний розвиток дитини: спочатку тримання голови, потім перевертання, сидіння, рачкування, стояння, ходьба, біг, стрибки. Відповідно до цієї концепції фізичний реабілітолог визначає рівень на якому знаходиться дитина і скеровує зусилля для досягнення наступного етапу (наприклад, дитина вміє рачкувати – тренувати м'язи спини, рівновагу та вчити сидіти).
Виступаючи перед студентами, гостя закцентувала увагу на важливості командної роботи реабілітологів, фізіотерапевтів, медичного персоналу і батьків, які повинні включатися в процес при роботі з дітьми. При цьому терапія має бути щоденною.
Під час зустрічі учасники наочно ознайомилися із практичними методами, окремими вправами і фізіотерапевтичними прийомами, які допомагають привести до норми м’язовий тонус. На думку гості, процес реабілітації дітей з патологією розвитку є довготривалою та тяжкою роботою. Також Луїза Урсула Ерлер виокремила основні принципи Бобат-терапії, серед яких: пригнічення патологічних рефлексів, допомога під час нормальних рухів, підтримка та заохочення, вплив на ключові точки тіла, розслаблення дитячих м’язів, тактильне стимулювання та фізичний вплив і контакт з дитиною. Розповіла вона і про основні цілі і завдання терапії. До них відносять нормалізацію м’язового тонусу і закріплення зразків рухів, його нормальних навичок розвитку й автоматичних дій дитини, а також створення позитивної і доброзичливої атмосфери.
Під час лекції студентам розповіли також про зарубіжний та вітчизняний досвід реабілітації дітей з патологією розвитку.

Олена Переверзєва

Схожі новини