Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Тарас Тимочко: ЗНУ має усі шанси увійти у ТОП-десятку лідерів освіти України

Тарас Тимочко: ЗНУ має усі шанси увійти у ТОП-десятку лідерів освіти України

Тарас Тимочко: ЗНУ має усі шанси увійти у ТОП-десятку лідерів освіти України
14.11.2016 12:50 Все Головні новини Дебатний турнір Проект сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP)

Цими днями у ЗНУ відбувся Дебатний турнір з теми «Чесна освіта: міф чи реальність?» – у рамках заходів Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP). У ньому взяли участь представники ЗНУ – студенти, викладачі, наукові співробітники, а також гості.

Нещодавно у ЗНУ стартував Проект сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP), який реалізується Міністерством освіти і науки України за підтримки Американської Ради з міжнародної освіти та Посольства США в Україні. У його рамках був розроблений і представлений для публічного обговорення Проект Кодексу честі ЗНУ: proekt-kodeksu-akadem__chnoyi-dobrochesnost__.pdf . До 23 листопада всі охочі можуть ознайомитись з Проектом на офіційному сайті ЗНУ, у соціальних мережах «ВКонтакті» та «Фейсбуці» (https://www.facebook.com/ngosmartzp , https://vk.com/ngosmartzp ) – на офіційних сторінках ЗНУ та Проекту SAIUP у ЗНУ, а також надіслати власні коментарі та побажання на пошту chesnoZNU@gmail.com . Університетські ЗМІ уважно слідкують за етапами реалізації даного проекту (портал «Пороги», прес-центр ЗНУ, обласна академічна газета «Запорізький університет» тощо).
У рамках заходів щодо сприяння академічної доброчинності та чесної освіти в університеті відбувся дводенний Дебатний турнір. Його метою було з’ясувати рівень зацікавленості з боку студентської та академічної спільноти проблемами покращення якості освіти та виходу стосунків між студентами, викладачами та у колі академічної спільноти на якісно новий етичний і дійсно прозорий рівень.
Організаторами та координаторами Дебатного турніру у ЗНУ виступили голова Запорізького осередку Федерації дебатів в Україні Юлія Юргіна, делегат від студентської спільноти, координатор проекту у ЗНУ «Чесна освіта» (SAIUP) – Оксана Ковтун, а також члени суддівської колегії турніру – представники Запорізького відділення ВМГО «Федерація дебатів України», зокрема Євген Мовчан та Ольга Гаркуша.
Участь у Дебатному турнірі також взяв координатор Проекту від Американських Рад з міжнародної освіти Тарас Тимочко. Він привітав його учасників і наголосив на активності студентської громади ЗНУ. Гість також підкреслив, що прозорість і академічна доброчесність має стати невід’ємною частиною освітнього процесу, а також показником позитивних змін у галузі освіти.
Тарас Тимочко, окрім іншого, зауважив, що ЗНУ поки що єдиний виш у Запорізькому регіоні, який отримав високу оцінку експертної ради Аналітичного центру СEDOS за рівнем прозорості (аналіз рейтингу прозорості університету за показниками документації, пов’язаної із бюджетом вишу, науковою, навчальною діяльністю тощо). Саме тому він був обраний для реалізації проекту «Чесна освіта» (SAIUP), який має допомогти тут сформувати суттєво новий рівень академічної культури – це стосується і якості академічних робіт, запобігання плагіату, а також формування позиції відкритості та співробітництва у стосунках студент-викладач і дійсно комфортної для всіх учасників освітнього процесу атмосфери. Відтак, на думку експерта, ЗНУ як реальний лідер академічної освіти і регіоні має усі шанси увійти у ТОП-десятку українських ВНЗ, а з часом – зайняти і певну позицію на міжнародному рівні.
На слуханнях були присутні також керівники відділів ЗНУ та координатори Проекту Кодексу честі ЗНУ. Начальник Науково-дослідної частини Вікторія Меняйло зауважила: «Ми як розробники Кодексу честі ЗНУ маємо дослухатися до думки тих, хто є безпосереднім учасником навчального процесу. Звичайно, усі зауваження та побажання, представлені під час дебатів студентів та викладачів, будуть ураховані і внесені до змін – в останній редакції Кодексу».
У першому дебатному раунді взяли участь 12 команд, до складу яких увійшли студенти факультетів та ЕПК ЗНУ, а також викладачі. Захід традиційно провели у форматі британських Парламентських дебатів, відтак експерти оцінювали не тільки значимість тез, висунутих до обговорення, а й конкретику аргументацій спікерів. Учасники дебатів змогли продемонструвати власні думки та ідеї щодо розуміння освіти, як послуги, де сторони добровільно дають згоду на свій обсяг праці та повинні виконувати свою частину функцій, йшлося і про критерії оцінювання знань студентів, були обговорені окремі моменти «Кодексу честі ЗНУ» тощо. Дискутували присутні і з приводу гармонійного поєднання дисципліни та гуманного ставлення до студентів у виші, з проблем корупції, соціальної відповідальності інституту освіти та регламентації його діяльності, з причин виникнення стресових ситуацій, навчальних перевантажень як студентів, так і викладачів.
За результатами першого дня Дебатного турніру до півфіналу пройшли вісім команд: «Ядерний вибух» (ЕПК), «Плагіатори» (ФСУ), «From Forbes» (ФСУ), «Один в помощь» (історичний), «Quercus» (біологічний), «Гурмани історії» (історичний), «R2D2» (журналістики), «Тардіс» (журналістики). Другого дня до фіналу вийшли чотири з них –«R2D2», «Тардіс», «Плагіатори» та «Ядерний вибух». А от переможцем дебатів про академічну доброчесність стала лише одна команда – «Плагіатори» (ФСУ), її оголосив представник Американських Рад з міжнародної освіти Тарас Тимочко.
Найсильніша команда вже у грудні має зустрітися під час наступного Дебатного турніру з командою адміністрації Запорізького національного університету, а відтак отримає можливість відстоювати свою думку безпосередньо у діалозі із тими, хто може відкрити дорогу для реалізації позитивних ідеї університетської спільноти і низки прогресивних перетворень.
Попри пристрасті та деякі суперечливі моменти, які були присутні під час проведення Дебатного турніру, усі учасники відмітили позитив, який справив цей захід на присутніх. Адже у світлі здійснюваних в університеті змін, як студентів, так і викладачів надихає можливість впливати на розвиток стосунків та самого освітнього процесу у напрямку його актуалізації – задля створення основ для дійсно позитивних та етичних стосунків академічного рівня.

Олена Хлистун

Схожі новини