Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / У ЗНУ планують конкретні кроки з реалізації міжнародного проекту впровадження багатомовної моделі освіти

У ЗНУ планують конкретні кроки з реалізації міжнародного проекту впровадження багатомовної моделі освіти

У ЗНУ планують конкретні кроки з реалізації міжнародного проекту впровадження багатомовної моделі освіти
23.11.2016 09:22 Все Головні новини Університет міжнародна діяльність проектна діяльність

До складу робочої делегації представників ЗНУ, яка нещодавно побувала з навчальним візитом у Нарвському коледжі Тартуського університету (Естонія) увійшли проректор з наукової роботи Геннадій Васильчук та проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександр Гура. Після повернення проректори прозвітувалися перед адміністрацією Запорізького національного університету про роботу з реалізації проекту «Впровадження багатомовної моделі освіти та методології одночасного навчання предмету і мови (CLIL) в Запорізькому національному університеті та Запорізькій області», що відбувається за підтримки Міністерства закордонних справ Естонії у рамках Програми співробітництва у галузі розвитку. Окрім того, Геннадій Васильчук й Олександр Гура надали низку конкретних пропозицій щодо реалізації даної проектної роботи у рамках втілення у життя Концепції вивчення іноземних мов, що діє у ЗНУ за ініціативи ректора Миколи Фролова.

Так, вони розповіли, що за період перебування в Естонії з 6 по 11 листопада відбулася низка офіційних і робочих зустрічей із адміністрацією Тартуського університету та естонськими освітянами. Представники ЗНУ зустрілися з деканом факультету соціальних наук, професором Раулем Еметс, начальником «Центру навчальних інновацій» Анзорі Баркалаза, головою Відділу загальної освіти, Міністерства освіти і науки Естонії Ірене Кьосар, директором загальноосвітньої школи Miina Härma (Тарту) Енне Танберг, директором гімназії в Йохви Тармо Валгімея. Також керівництво і викладачі Запорізького національного університету спілкувалися з колективом Нарвського коледжу: його директором Крістіною Каллас, заступником директора з адміністративних питань Янусом Вілліко, завідувачем «Відділення іноземних мов» Ніною Рауд, старшим спеціалістом із безперервної освіти Тетяною Бабанською та іншими.
Для представників запорізького вишу провели оглядове знайомство з організацією освітнього процесу у вищезазначених освітніх закладах. Крім того, вони взяли участь в аналізі мовної (іншомовної) підготовки в Естонії, зокрема повного мовного «занурення» за методикою CLIL (Content and Language Integrated Learning), метою якої є, з одного боку, вивчення предмету засобами іноземної мови, з іншого, - глибоке вивчення іноземної мови через предмети, що вивчаються. За результатами перебування в Естонії представники ректорату визнали за доцільне акцентувати увагу керівництва ЗНУ на таких можливих змінах у навчальному процесі вишу: урізноманітнення освітніх програм, за якими здійснюється підготовка (зокрема, вчителі початкової школи, вчителі гуманітарних дисциплін), розширення спектру програм мовної підготовки і спеціалізацій (наприклад: учитель української та іноземної мови (англійської та російської); запровадження програм мовної підготовки іноземних студентів, зокрема вивчення російської мови як іноземної. Також вони пропонують здійснити перегляд програм у контексті узгодження змісту підготовки за освітніми рівнями бакалавр-магістр (наприклад бакалавр підготовка зі спеціальності, магістр підготовка до викладацької діяльності за фахом); перегляд програм у контексті удосконалення практичної підготовки (збільшення практичної підготовки до 30% загального обсягу кредитів).
Крім того, відповіддю на виклики сьогодення мають стати активізація на всіх рівнях проектної діяльності (кафедри, факультети, університет в цілому), удосконалення Концепції вивчення іноземних мов методиками CLIL (розширення спектру курсів професійного спрямування що викладаються іноземною мовою), запровадження платного повторного вивчення навчальних курсів.
Також має відбутися удосконалення системи вибору дисциплін, зокрема запровадження «ярмарки» керівників наукових робіт через електронну систему вибору, удосконалення зворотнього зв’язку зі студентами (обов’язкова оцінка курсів, що вивчаються, оцінка програм навчання, оцінка організації освітнього процесу у ВНЗ). На їхню думку, потрібне удосконалення системи документообігу у контексті зменшення кількості паперових носіїв (за рахунок розширення можливостей система електронного забезпечення навчання «Мoodle», системи «деканат-ректорат»).
До того ж, на часі буде розширення напрямків профорієнтаційної роботи, зокрема: вільний доступ до бібліотеки для учнів і батьків, відкриті лекції для учнів шкіл, гімназій та їх батьків (бабусь і дідусів).

Схожі новини