Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Аспіранти ЗНУ опановують проектну діяльність

Аспіранти ЗНУ опановують проектну діяльність

Аспіранти ЗНУ опановують проектну діяльність
07.12.2016 13:23 Все Головні новини Факультети Економічний

Навчити молодих науковців розробляти власні проекти та знаходити кошти для втілення їх у життя — така основна мета курсу “Основи дослідницько-інноваційної діяльності”. Його запровадили для аспірантів Запорізького національного університету цього навчального року. Хоча заняття тривають близько двох місяців, аспіранти вже активно долучились до проектної діяльності. Зокрема, до числа переможців міського конкурсу проектів “Дубовка: перезаватаження” увійшли: аспірантка юридичного факультету Тетяна Воробйова та аспірантка економічного факультету Оксана Васильєва. Їх роботи визнані одними з найкращих, за що конкурсантки були відзначені цінними подарунками та грошовими преміями. На конкурс “Епіцентр студентських ініціатив” подали свої проекти вже 20 здобувачів третього ступеню вищої освіти, вісім з яких пройшли до фіналу конкурсу.

Мотивацією для молодих науковців до проектної діяльності є не лише можливість отримання грошової винагороди, але й творча атмосфера, яка панує на практичних заняттях з модулю «Основи проектної діяльності». Тут відсутній переказ прочитаних джерел інформації (теоретичну підготовку викладач перевіряє за допомогою тестових та творчих завдань у системі Moodle). Під час занять аспіранти розподіляються на команди та мають разом знайти спосіб розв'язання певної проблеми за визначеним алгоритмом, а потім — презентувати його своїм колегам. У результаті — аспіранти активізують не лише свої інтелектуальні та професійні здібності, а й розвивають комунікативні якості, креативність, вміння працювати у команді, генерувати ідеї, ставити цілі тощо — навички, які цінують роботодавці і які необхідні сучасним фахівцям.
“Саме на підвищення конкурентоздатності на ринку праці орієнтована освітня складова підготовки аспірантів, завдяки якій молоді науковці здобудуть загальні компетентності відповідно до Національної рамки кваліфікацій”, — зазначає завідувач відділу аспірантури і докторантури Юрій Каганов. Кваліфікація доктора філософії відповідає восьмому рівню Національної рамки кваліфікацій і передбачає, у тому числі, вміння ініціювати і розробляти дослідницькі та інноваційні проекти. Курс “Основи дослідницько-інноваціної діяльності” відіграє у цьому контексті важливу роль.
Серед переваг такого навчання аспіранти називають можливість поспілкуватися із колегами з інших факультетів, адже на першому році навчання представники всіх спеціальностей відвідують пари разом. “Під час практичного заняття ми створюємо імпровізовані робочі групи, які спільно вирішують поставленні завдання. І це дає нам можливість всебічно оцінити те чи інше питання з боку психології, юриспруденції, біології тощо. Це розширює і збагачує світогляд, дає можливість поглянути на вже знайомі проблеми економіки дещо під іншим кутом”, — розповідає Оксана Васильєва, аспірантка економічного факультету.
Уже зараз аспіранти ЗНУ мають захоплюючу можливість в ігровому вигляді засвоїти основи інноваційної діяльності. Цей факт не може не тішити, адже предмет дійсно цікавий і викладач підходить до його забезпечення із креативністю та завзятістю”, — додає аспірантка факультету журналістики Анастасія Панасенко.
Викладач дисципліни, начальник науково-дослідної частини ЗНУ, доцент Вікторія Меняйло задоволена активністю слухачів курсу. «Я вражена ініціативністю та творчістю аспірантів під час наших занять, їхньою небайдужістю до вирішення університетських та міських проблем, високим професійним рівнем запропонованих рішень», — ділиться своїми спостереженнями Вікторія Іванівна.
Позитивні зміни в навчальному процесі помітив проректор з наукової роботи Геннадій Васильчук. Він зазначив, що аспіранти — майбутня українська еліта, саме тому їхня професійна підготовка є вкрай відповідальним завданням для Запорізького національного університету. “Опановуючи сучасні професійні компетентності, майбутні доктори філософії зможуть стати тими агентами змін, які необхідні нашій країні, зокрема науковій та освітній галузям”, — розповідає Геннадій Миколайович.
Високий рівень використання інтерактивних методів навчання під час практичного заняття та творчу атмосферу, що панувала серед аспірантів і викладачів, відзначила Наталія Коваленко, начальник відділу проектної діяльності, який був нещодавно створений у виші. Вона наголосила, що за проектною діяльністю майбутнє студентів, аспірантів і викладачів нашого вишу. Саме вміння розв’язувати наявні проблеми, впроваджувати суспільно важливі ініціативи та знаходити фінансування для їх втілення у життя сприятиме розвитку не лише професійних якостей аспірантів та викладачів, але й процвітанню Запорізького національного університету.

Аспірантка факультету журналістики
Олександра Усенко