
Усе більше студентів Запорізького національного університету користуються можливостями, які їм надає участь у міжнародних академічних програмах та стажування в іноземних вишах. Так, магістрант юридичного факультету Олександр Воронков уже другий рік поспіль поєднує успішне навчання у ЗНУ та в Seneca College of Applied Arts and Technology (Торонто, Канада). За словами самого Олександра, такий графік навчання дозволяє йому якнайпродуктивніше використати студентські роки та здобути знання, необхідні сучасному високопрофесійному фахівцю.
До речі, підготовку до побудови своєї майбутньої професійної кар’єри Олександр розпочав ще тоді, коли його ровесники навчалися у школі: юнак вступив до Економіко-правничого коледжу ЗНУ на спеціальність «Правознавство». Після завершення навчання у коледжі з «червоним» дипломом, він обрав для продовження здобуття вищої освіти юридичний факультет вишу, вступивши відразу на 3 курс. А вже на початку 4 курсу отримав запрошення на навчання від Seneca College.
Звісно, цей успіх став можливим завдяки напруженій праці Олександра Воронкова. Він поставив собі за мету продовжити навчатися за кордоном, знайшов вищий навчальний заклад, який найбільше відповідав його планам, ознайомився з вимогами, які адміністрація коледжу висуває до студентів з інших країн, та максимально старанно виконав їх усі. Так, для навчання у канадському коледжі потрібно скласти міжнародний тест, що засвідчує рівень володіння англійською мовою IELTS, отримавши не менше ніж 6 балів із 9 можливих. Тоді як, завдяки старанній підготовці, він на набрав 6,5 балів. Олександр із вдячністю згадує викладачів юридичного факультету ЗНУ, зокрема його декана, професора Тетяну Коломоєць, адже вони піклуються, щоб студенти не лише отримували сучасні професійні знання, але й поглиблено вивчали англійську мову, зокрема у професійній галузі. Крім того, студента у його прагненні паралельно здобувати вітчизняну та іноземну освіту підтримали й представники адміністрації вишу та співробітники відділу міжнародних зв’язків.
Олександр поділився з нами своїми враженнями від перебування в Seneca College, котрий вважається одним із найкращих навчальних закладів у Канаді: «На початку навчання я боявся, що буде нелегко, насамперед тому, що всі заняття у коледжі англомовні. Але відразу з’ясувалося, що мого рівня володіння англійською цілком досить, аби розуміти лекторів. А за два-три тижні я вже вільно спілкувався і під час занять, і на побутовому рівні. Я обрав для навчання спеціальність ‘’Міжнародне транспортування та митниця’’. Вона, на мою думку, дуже близька до юридичного фаху, що я опановую в Україні. Докладаю чимало зусиль для якісного опанування предметів, наприкінці першого семестру навіть отримав на своє ім’я вдячний лист від президента коледжу – так тут заохочують тих студентів, які склали іспити з найвищими балами».
Також він розповів про особливості навчання у канадському коледжі. На початку семестру кожен студент самостійно обирає на сайті навчального закладу 4-5 предметів, пов’язаних із його спеціальністю, та один – із загальних предметів (до переліку, що містить більше 100 позицій, входять курси із соціології, історії, культури, літератури тощо).
Із усіх обраних предметів студенти мають набирати бали упродовж всього семестру. Усі навчальні дисципліни викладаються структуровано, після завершення вивчення чергової частини-модуля складаються тести. Такі перевірочні завдання можуть бути кількох видів: треба або обрати відповідь «так» чи «ні», або правильний варіант із чотирьох-п’яти можливих. Бувають завдання дати розгорнуті відповіді на тестові питання, написати есе або ж, для майбутніх правників і митників, правильно заповнити зразки бланків документів.
Крім того, вивчення багатьох предметів передбачає виконання групових проектних завдань. Задля цього студенти об’єднуються, створюють спеціальні віртуальні групи, де домовляються, хто яку частину завдання виконуватиме, коли вони зможуть зустрітися для обговорення чергового етапу виконання проекту тощо. До цих груп приєднується і викладач, що стежить за якісним виконанням завдання, при потребі надає консультацію.
Олександр зазначає, що встигає не лише навчатися, але й працювати. Щоправда, для студентів у Канаді законодавчо обмежена кількість робочих годин на тиждень: вони можуть працювати не більше ніж 20 годин. Зараз він підробляє на будівництві та разом із друзями спільно винаймає квартиру. Однак, попри напружений графік, у нього вистачає часу на подорожі Канадою. Олександр у захопленні від цієї країни і запевняє, що переконаний: він зробив вдалий вибір, скориставшись можливістю навчатися в іноземному коледжі та паралельно продовживши здобувати освіту в ЗНУ.
«У Канаді дуже цінують вищу освіту, на всіх гарне враження справляє те, що я паралельно в рідній країні навчаюся в університеті за юридичною спеціальністю. Певен, що поєднання навчання в Запорізькому національному університеті як у провідному виші регіону та у престижному канадському коледжі справить позитивне враження на майбутніх роботодавців. У моїх планах після завершення навчання повернутися до України та знайти собі роботу, пов’язану із правовим супроводом міжнародних перевезень: на сьогодні ця галузь вітчизняної економіки перспективна», – ділиться своїми планами на майбутнє Олександр.
Також він запевняє ровесників, що не треба боятися шукати нові шляхи до успіху: перед сучасними студентами, на його думку, відкрито чимало перспектив для самореалізації та здобуття якісної освіти.
Таміла Тарасенко