Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Інноваційні технології в дії: майстер-клас для студентів-філологів

Інноваційні технології в дії: майстер-клас для студентів-філологів

Інноваційні технології в дії: майстер-клас для студентів-філологів
12.05.2017 10:22 Все Головні новини Факультети Філологічний

З метою професійного становлення студентів як майбутніх учителів-словесників на філологічному факультеті доцентом кафедри української літератури Іриною Бакаленко було започатковано проведення досвідченими вчителями серії майстер-класів щодо використання інноваційних технологій навчання на уроках словесності.

Давня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає». Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку, вимагає від нього глибоких та різнобічних наукових, професійних знань, умінь, навичок, що становлять основу професійної компетентності. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденній учительській праці.

У рамках міської «Школи філологічних наук» на базі Запорізького національного університету Людмила Лігун та Наталія Снопик, вчителі Запорізької спеціалізованої школи фізичної культури І-ІІІ ступенів № 18 – дипломанти VII Міської виставки педагогічних технологій, провели майстер-клас «Використання технології «живого» квесту при проведенні предметного тижня» для студентів філологічного факультету.

У процесі тренінгу студенти переконалися, що освітній квест – цікава форма роботи, спрямована на підвищення активності розумового процесу учнів, дає можливість учням ефективно використовувати інформацію, дозволяє працювати в групах, розвиває конкурентність і лідерські якості школярів, перетворює учнів на активних суб'єктів навчальної діяльності, підвищуючи не лише мотивацію до процесу здобуття знань, але і відповідальність за результати цієї діяльності і їх презентацію.

Студентам продемонстрували інноваційну технологію, що називається, «в дії»: алгоритм підготовки, організації та проведення позакласних заходів за допомогою технології квест. Продуманий сценарій предметного тижня, інтерактивні та пізнавальні завдання, наочні та роздаткові матеріали, критерії оцінювання учасників квесту, мотивація учнів до участі у квесті стали предметом обговорення студентської аудиторії.

Майстер-клас зацікавив майбутніх учителів-словесників – і студентів-бакалаврів, і студентів-магістрів, адже використання інноваційних технологій – це запорука якісної освіти та становлення «Школи майбутнього».

Продащук Віталіна поділилась своїми враженнями: «Майстер-клас – це зустріч з досвідченими вчителями-практиками, можливість перейняти якусь частину їх досвіду. Захід був цікавий, пізнавальний та, на мою думку, корисний як для учителів-предметників, так і студентів. Після закінчення педагогічного коледжу я знайома з деякими інтерактивними методами навчання, але сьогодні відкрила для себе ще один спосіб їх масштабного застосування у навчально-виховному процесі. При нагоді було б цікаво спробувати подібне у своїй викладацькій діяльності».

Лук’янчук Дар’я зазначила: «Це був дуже корисний досвід, який, без сумніву, знадобиться мені для професії вчителя. Почула і взяла до уваги багато цікавих ідей для майбутньої роботи з учнями! Вчителі приємно здивували своїми оригінальними ідеями щодо проведення настільки захоплюючого і корисного заходу для школярів – квесту на предметному тижні. Сподіваюся, в майбутньому зможу використовувати отриманий досвід на практиці. З нетерпінням чекаю наступних майстер-класів! Хотілось би, щоб подібних заходів було більше. Дуже важливо заздалегідь готувати майбутніх викладачів до роботи з дітьми, давати корисні поради, ідеї, ділитися досвідом».

Боєва Аліна також підкреслила важливість заходу: «Як практикуючий педагог, я відкрила для себе багато нового. Це дуже велика і кропітка робота, але це нереально цікаво. Зловила себе на думці, що я сама ще хочу проходити подібні квести:)) Вагаюся щодо проведення у своєму навчальному закладі, але тепер маю мету: спробувати і перевірити ефективність. Велике дякую за нові знання і практичний досвід!»

На думку Ірини Бакаленко, доцента кафедри української літератури Запорізького національного університету, участь у таких методичних заходах формує професійну компетентність студентів-філологів та є одним із кроків на шляху до вчительської професії.

За підсумками проведення майстер-класу усі учасники отримали не тільки Сертифікати про участь у заході, але й новий досвід використання інноваційних технологій на уроках словесності. А тренери майстер-класу – Людмила Лігун та Наталія Снопик – отримали слова вдячності від студентів та Подяку ректора університету.

 

Філологічний факультет