Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / На факультеті СПП обговорили досвід іноземної інклюзивної освіти

На факультеті СПП обговорили досвід іноземної інклюзивної освіти

На факультеті СПП обговорили досвід іноземної інклюзивної освіти
17.05.2017 13:10 Все Головні новини Факультети Соціальної педагогіки та психології Факультет соціальної педагогіки та психології міжнародна діяльність семінар

 Учора, шістнадцятого травня, на факультеті соціальної педагогіки та психології ЗНУ відбувся семінар «На шляху до інтеграції/інклюзії». Гість заходу – почесний доктор, директор інклюзивного навчального закладу «Кіндерфьордерверк» у м. Магдебург Ганс-Дітер Дамерінг – розповів про досвід інклюзії дітей з особливими потребами в Німеччині.

Захід організували за підтримки декана факультету соціальної педагогіки та психології Ольги Пономаренко, директора Громадської організації «Флоренс» Людмили Романенкової, а ще – завідувача кафедри соціальної педагогіки Наталії Заверико і заступника декана з міжнародної діяльності Наталії Мосол.

Учасниками зустрічі стали спеціалісти Запорізького міського центру соціального обслуговування, фахівці Запорізької спеціальної ЗОШ-інтернату «Джерело» ЗОР, а також викладачі кафедри соціальної педагогіки.

У своєму виступі пан Дамерінг розглянув такі питання: поняття «інклюзія» та «особи з обмеженими можливостями»; її ознаки, особистісні та соціальні фактори, що впливають на інклюзію дітей з особливими потребами. Також він звернув увагу присутніх на бар’єри, що заважають повноцінному функціонуванню особливої дитини у соціумі, та важливість роботи за батьками таких дітей.

Також Ганс-Дітер Дамерінг розкрив основні напрями Індексу для інклюзії. Зокрема, йшлося про розвиток інклюзивної культури, здобуття визнання основних інклюзивних принципів та розвиток інклюзивної практики.

Ганс-Дітер Дамерінг наголосив на важливості впровадження підготовки з корекційної педагогіки та психології для всіх вчителів-предметників школи, що працюють в інклюзивній освіті.

Жваве обговорення серед учасників заходу викликали питання, пов’язані із роботою у Німеччині педагога в інклюзивному класі/групі з дітьми, як звичайними, так і особливими, з  різними нозологіями (аутизм, синдром Дауна, ДЦП тощо). Середня кількість дітей в інклюзивному класі/групі складає 20, з них 8 – з особливими потребами. З цією кількістю дітей у групі працюють три фахівця: педагог, терапевт, корекційний педагог.

Пан Дітер розглядає «педагогіку багатоманітності» як інтегративну педагогіку, сконцентровану на дитині у закладі. Це передбачає урахування потреби дитини щодо навчання у тій чи іншій групі, залучення певного фахівця, створення потрібного саме їй освітнього супроводу. У межах такого підходу педагоги також мають враховувати плюралізм сімейного середовища, у якому зростає певна дитина (це може бути неповна сім’я, гостьовий шлюб або сім’я людей однієї статі, або діти з декількома, як біологічними, так і соціальними батьками тощо).

Учасники семінару щиро подякували Дітеру Дамерінгу за таку змістовну та актуальну зустріч. Також вони висловили подяку студентці факультету іноземної філології Анастасії Бабаніній, яка здійснювала переклад під час семінару.

 

Кафедра соціальної педагогіки

 

 

 

 

Схожі новини