Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Гендиректор «Майкрософт-Україна» Надія Васильєва окреслила вектори розвитку освіти майбутнього

Гендиректор «Майкрософт-Україна» Надія Васильєва окреслила вектори розвитку освіти майбутнього

Гендиректор «Майкрософт-Україна» Надія Васильєва окреслила вектори розвитку освіти майбутнього
17.05.2017 16:55 Все Головні новини Економіко-правничий коледж математичний факультет профорієнтація ІТ-технології зустріч

Сьогодні ЗНУ відвідала генеральний директор ТОВ «Майкрософт-Україна» Надія Васильєва. Із представниками університетської спільноти вона обговорила тему: «Трансформація освіти. Навички майбутнього. Працевлаштування».

У зустрічі з Надією Васильєвою взяли участь представники ректорату – проректор з науково-педагогічної роботи Володимир Волков та проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександр Гура, викладачі та студенти різних факультетів, здебільшого представники математичних спеціальностей та програмісти, й Економіко-правничого коледжу, а також гості з Запорізького авіаційного коледжу ім. О. Г. Івченка.

Проректор Володимир Волков представив гостю та окреслив тематику зустрічі. У свою чергу, Надія Васильєва презентувала присутнім новітні тренди та напрями діяльності у галузі інформаційних технологій, а також перспективи освіти майбутнього.

За її словами, останнім часом відбуваються стрімкі та вражаючі глобальні зміни в усіх галузях виробництва, управління тощо, а найближче майбутнє визначають такі тренди як штучний інтелект, віртуальна реальність, великі масиви даних, хмарні технології та хмарна безпека. ІТ стають платформою, яка пронизує усі галузі життєдіяльності людства, зокрема бізнес, що посилює ефективність та прозорість роботи, сприяє швидкому розвитку та обміну інформацією, створенню нових продуктів, розвитку суспільної інфраструктури, розширює можливості для спілкуватися, навчання і реалізації особистісних інтересів. Подібні зміни вимагають побудови суттєво нової концепції та використання зовсім інших методів у системі освіти.

Так, сьогодні в Україні вже існує близько 25 приватних шкіл, які використовують інноваційні методи навчання. Йдеться про електронні підручники та хмарні бібліотеки, технології онлайн-навчання, індивідуальні навчальні плани, відмову від системи оцінок – натомість використовуються дискусії та інші методи зворотнього зв’язку з учнем.

Надія Борисівна загалом констатувала, що до 2030 року з’явиться низка принципово нових професій, але вже сьогодні учні та студенти мають набувати необхідні навички і знання. Звертаючись, зокрема до студентства, спікер надала присутнім кілька цінних порад, аби обрати правильний шлях і знайти своє місце у суспільстві, яке переживає четверту технологічну революцію. Із цією метою присутні коротко ознайомилися із досвідом провідних країн, які сьогодні орієнтуються на інноваційну, проектну діяльність та розвиток стартапів (США, Ізраїль, країни Європи), до цього процесу активно долучається і Східний регіон. Загалом утворюється гігантська глобальна мережа інформаційного простору, де від кожного її учасника вимагається окрім безпосередніх фахових навичок (у будь-якій галузі) вміння працювати із великими масивами даних, навички ІТ-обробки і креативний підхід до вирішення завдань. Таким чином, без аналітики і математики надалі не обійдеться жоден фахівець. Сучасну людину гостя порівняла із серфером, який має навчитися балансувати на хвилях цього «хмарного океану».

Надія Борисівна навела також низку статистичних даних та показала розподіл поколінь учасників цього процесу залежно від комплексу використовуваних технологій: покоління Х/Y/Z. Останні – це наймолодше покоління, яке вже звикло користуватися хмарними технологіями, соцмережами тощо. Саме на них орієнтована нова система освіти і технології, які розвиває корпорація «Майкрософт». Також йшлося про соцмережі професійного спрямування, ІТ-технології, методи кроскультурної комунікації, а також рецепти успіху для молодих фахівців тощо. Відомі «п’ять кроків до успіху» (визначитися із власною мотивацією, постійно підвищувати рівень знань, систематизувати напрацювання, не копіювати інших, отримувати задоволення від навчання), таким чином, мають бути доповненими аналітикою, математикою та програмними технологіями.

Окремо йшлося про майбутній ринок праці та принципи розподілу компетенцій між людиною і технікою. Адже людина вже отримала можливість і має делегувати частину власних функцій машині (галузь одноманітної повторюваної праці, безпілотна техніка, обчислення тощо), а сама повинна продукувати новітні ідеї. Зокрема, як перспективний та актуальний напрям, який сьогодні стрімко розвивається в Україні, – був вказаний агросектор, адже саме тут впроваджуються інноваційні технології.

Гостя відповіла на низку запитань, поставлених учасниками зібрання: студентів цікавили можливості навчання на базі компанії «Майкрософт-Україна», стажування, перспективи працевлаштування, соціальні проекти тощо. Як повідомила Надія Васильєва, на базі очолюваної нею структури існує можливість отримати додаткову освіту (у тому числі безкоштовну – у бізнес-інкубаторі), реалізовувати власні бізнес-ідеї (стартапи), розвивати навички командної діяльності. Завдяки новому проекту у новостворених ІDEA-центрах є можливість здобути новітні знання або перекваліфікуватися. Випускники бізнес-інкубаторів цієї компанії користуються попитом на світовому ринку праці, у тому числі працюють у відомій Силіконовій долині.

Підбиваючи підсумки зустрічі, проректор з науково-педагогічної роботи Володимир Волков, наголосив на важливості отриманої інформації – як для студентів, так і для викладачів університету, а також подякував гості за візит.

 

Олена Хлистун

 

 

Схожі новини