Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Робота освітян міжнародного семінару продовжилася у робочих групах

Робота освітян міжнародного семінару продовжилася у робочих групах

Робота освітян міжнародного семінару продовжилася у робочих групах
19.05.2017 15:49 Все Головні новини Міжнародний семінар робочі групи виклики багатомовної освіти

 Учора, вісімнадцятого травня, у виші розпочалася робота масштабного дводенного міжнародного семінару «Виклики багатомовної освіти в Україні», що є одним із етапів втілення спільного естонсько-українського проекту «Впровадження багатомовної системи освіти та методології інтегрованого навчання предмету та мові (CLIL) в Запорізькому національному університеті та Запорізькій області», що реалізується за фінансової підтримки Міністерства іноземних справ Естонії у рамках програми співробітництва з розвитку та гуманітарної допомоги. Сьогодні освітяни активно розпочали свою діяльність, працюючи у робочих групах заходу.

Так, з теми «Розробка й реалізація навчальної програми – Учитель багатомовної школи» доповідала Крістіна Каллас, (PhD, Нарвський коледж Тартуського університету). Робоча група зосередилася на принципах розробки навчального плану для вчителів багатомовних шкіл. Освітяни представили навчальні плани Тартуського університету, а також надали можливість познайомитись із принципами їхньої підготовки і проведення навчання. У центрі уваги були ті моменти, які необхідно враховувати при підготовці педагогів для багатомовних шкіл. Згодом учасники вивчили основи укладання навчальної програми підготовки учителів. Особливу увагу вони приділили підготовці учителя багатомовної школи. Усім учасникам робочої групи надали навчальні матеріали.

Щодо ролі колективу навчального закладу в реалізації багатомовних освітніх моделей доповідала Ірене Кяосаар, (Міністерство освіти та науки Естонії). Вона відзначила, що задля реалізації в навчальному закладі багатомовної моделі освіти, необхідно внести зміни на всіх рівнях – від керівництва до пересычних співробітників. У робочій групі обговорили, яка роль кожного в зміні освітньої моделі навчального закладу та які заходи необхідно реалізувати для втілення цієї моделі. Тема «Проблеми формування предметної і лінгвосоціокультурної компетенцій студентів» була розкрита у виступі Урве Ая (к.пед.н., Нарвський коледж Тартуського університету). У робочій групі розглянули зміст та структуру лінгвосоціокультурної компетенції, її співвідношення з іншими компетенціями інофону. Обговорювалися проблеми студентських груп із різним рівнем володіння мовою навчання і можливості їхнього вирішення. «Прикладні аспекти мовного планування» тема ще одного диспуту, який відбувся під час семінару (Март Раннут, PhD, Нарвський коледж Тартуського університету). На засіданні групи йшлося про планування мовної організації, фактори впливу, моніторинг, впровадження мовної організації в освіту, можливі проблеми та шляхи їхнього вирішення.

«Мовну ситуацію та домінанти мовної політики в Україні в контексті Євроінтеграції» обговорили в групі під керівництвом Тарас Кияка, д.філол.н., проф. (Київський національний університет ім. Т.Шевченка). Тут йшлося, зокрема про проблему двомовності в регіонах України.

Група «Долаючи прірву: як технології відстежують мовну компетенцію поза аудиторією»(робоча мова: англійська) працювала з Робертом Хартіганом, MA(Denternal-Book). Учасники розглянули способи визначення рівня мовної компетенції студентів із використанням технологій, вивчили, як можна сприяти вивченню мови та автономній роботі в позакласний час, інтегруючи роботу виконану в аудиторії та поза нею.

Щодо «Оптимізації викладання теоретичних курсів професійно орієнтованих дисциплін із урахуванням основних компетенцій перекладача» йшлося у групах під керівництвом Світлани Запольських, к.філол.н., доц.; Олександри Головко, к.філол.н., доц.(Запорізький національний університет). Учасники представили результати впровадження компетентнісного підходу з використанням елементів методики інтегрованого навчання предмета та мови (англійської) при викладанні теоретичних курсів професійно орієнтованих дисциплін, спостерігали основні досягнення й проблемні моменти підготовки перекладачів із позицій викладача і студентів.

«Проблеми формування професійно орієнтованої іншомовної комунікативної компетентності студентів неспеціальних факультетів» обговорили зі Світланою Вавіліною, к.пед.н., старшим викладачем (Запорізький національний університет). Освітяни представили особливості формування компонентів професійної іншомовної комунікативної компетентності в контексті Концепції вивчення іноземних мов у ЗНУ та предметно-мовної інтеграції. Також йшлося й про напрямки і перспективи співпраці викладачів профільних дисциплін і викладачів іноземної мови професійного спрямування для успішної реалізації програм багатомовної освіти.

На завершення семінару його учасникам вручили сертифікати.

 

 

 

 

 

Схожі новини