Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Викладач прозвітував про грантове стажування в чеському виші

Викладач прозвітував про грантове стажування в чеському виші

Викладач прозвітував про грантове стажування в чеському виші
16.06.2017 10:54 Все Головні новини Факультети Соціальної педагогіки та психології Науково-технічна рада міжнародна діяльність програма «Erasmus+» грантова діяльність факультет соціальної педагогіки та психології

Під час підсумкового цьогорічного засідання Науково-технічної ради ЗНУ професор кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності факультету соціальної педагогіки та психології Євгеній Клопота. Науковець прозвітував про своє перебування в Університеті ім. Масарика (м. Брно, Чеська Республіка). Це стажування стало можливим завдяки  виграному гранту за Міжнародною академічною програмою «Erasmus+».

На початку свого виступу Євген Клопота розповів присутнім по особливості функціонування державного Університету ім. Масаріка. Цей виш заснували ще в 1919 р. На сьогодні в ньому навчається понад 40000 студентів на 9 факультетах. До структури ВНЗ входять такі факультети, як педагогічний, юридичний, фізкультури та спорту, економічний, медичний, соціальних наук, інформатики, природньонауковий та філософський. Університет ім. Масаріка має потужну наукову та навчальну базу, входить до асоціації європейських університетів та займає друге місце по кількості студентів, які в ньому навчаються в Чеській народній республіці.

Як розповів професор Євгеній Клопота, його стажування походило на базі педагогічного факультету Університету ім. Масаріка. До речі, під час свого перебування у виші він провів низку лекцій і практичних занять зі студентами. Крім того, під час його стажування постійно відбувалася взаємодія з колегами щодо особливостей української та чеської системи вищої освіти. Так, його запевнили, що на педагогічному факультеті приділяють велику увагу сучасній методології, розробці інноваційних психолого-педагогічних методів навчання та, найголовніше, практичній діяльності студентів.

Варто зазначити, що в університеті здійснюється навчання різних категорій студентів як молодих так і більш дорослого віку, а також студентів із особливими потребами. Розвивається й дистанційна форма навчання. Університет має сучасне обладнання та гарну бібліотеку, якою можуть користуватися будь-які студенти, незважаючи на стан здоров’я.

Цікавим є те, що в університеті діє електрона система, тобто відсутні паперові журнали, залікові книжки та відомості. Вразило те, що наприклад, доцент на тиждень має навантаження 3-4 години. Тривалість заняття – 45 хвилин. У навантаження викладача входить підготовка до лекційних та практичних занять, написання наукових праць та здійснення міжнародних стажувань.

Вразило дійсно безбар’єрне середовище, яке Університет ім. Масаріка створює для студентів та викладачів з особливими потребами: воно починається від ліфтів, обладнаних звуковими приладами та брайлівськими позначками для осіб з порушеннями зору і завершується діяльністю потужного і сучасно обладнаного центру підтримки студентів з особливими потребами «Терезіус».

Під час тривалого спілкування, фахівцями центру «Терезіус» було продемонстровано володіння найсучаснішими технологіями та обладнанням, які спрямовані на організацію безбар’єрного середовища, адаптації та забезпечення доступності навчально-методичних матеріалів для абітурієнтів та студентів різноманітних нозологій. До речі, в Університеті ім. Масаріка навчається багато студентів, які мають глибокі порушення слуху, зору, опорно-рухового апарату, а також мовлення, інтелекту тощо.

Наприклад, для студентів із порушеннями зору, викладачами адаптуються та друкуються шрифтом Брайля навчальні матеріали (у тому числі – з англійської мови); виготовляються різноманітні мапи, схеми, малюнки для вивчення тих чи тих навчальних дисциплін. За потреби, проводяться індивідуальні заняття з використанням спеціалізованих технічних засобів, які підвищують якість навчання та забезпечують можливість рівноправної участі таких студентів в інформаційному просторі університету.

Здійснюється підготовка студентів із порушеннями слуху та викладачів до спільної навчальної діяльності, тобто вивчення жестових мов. Студенти з порушеннями опорно-рухового апарату можуть вільно дістатися до будь-якого приміщення в університеті без сторонньої допомоги. Фахівці центру «Терезіус» розроблюють й активно реалізують методики та технології психолого-педагогічної, технічної, соціальної підтримки студентів з особливими потребами не лише в процесі їхнього навчання, а й щодо формування їх як самостійної, соціально активної особистості, здатної до самореалізації у різних суспільних сферах.

У Чеській республіці, як і в інших європейських країнах, діє законодавчо закріплений принцип виділення коштів на придбання спеціалізованих технічних засобів безпосередньо для людини з інвалідністю, відповідно її потребам. Це дозволяє кожні 5 років учню, студенту чи викладачу, фахівцю у різних галузях професійної діяльності, за потреби, отримувати значну фінансову підтримку з боку держави.

Також колеги з педагогічного факультету запросили професора Євгенія Клопоту на «International Integration Symposium». Цей захід проводився спільно із фахівцями з університету Міннісоти (США). Симпозіум спрямований на обговорення проблем і перспектив процесу інтернаціоналізації вищої освіти, що відбувається зараз у світі.

Наприкінці свого виступу Євгеній Клопота зробив висновок, міжнародні стажування за програмами академічної мобільності дають можливість науково-педагогічним працівникам ЗНУ здійснювати обмін знаннями, вміннями, науковими досягненнями. Також вони дозволяють акумулювати та втілювати нові технології навчання в різноманітних галузях вищої освіти. Крім того, такі заходи зміцнюють позитивний імідж Запорізького національного університету на міжнародній арені.

Голова науково-технічної ради ЗНУ, проректор з наукової роботи Геннадій Васильчук подякував науковцю за змістовну й цікаву доповідь. Він наголосив, що, завдяки такому інформуванню, представники вишу краще уявляють собі перспективи академічної мобільності, її переваги й моменти, на які варто звернути увагу при підготовці до цього важливого аспекту їхньої наукової діяльності сучасних вчених.

 

Схожі новини