Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Під час засідання Вченої ради затвердили оновлену Концепцію вивчення іноземної мови

Під час засідання Вченої ради затвердили оновлену Концепцію вивчення іноземної мови

Під час засідання Вченої ради затвердили  оновлену Концепцію вивчення іноземної мови
22.06.2017 11:01 Все Головні новини Вчена рада оновлена концепція вивчення іноземної мови ФІФ кафедра іноземних мов професійного спрямування

У ЗНУ впродовж останніх чотирьох років тривала успішна апробація масштабного освітнього проекту – Концепції вивчення іноземної мови. Її мета – підвищення мовних компетентностей викладачів та студентів. Після підбиття підсумків напруженої багатопланової роботи з реалізації ідеї, розробники Концепції  – викладачі факультету іноземної філології – створили її оновлений варіант. Він дозволить ще успішніше сприяти покращенню рівня знань іноземних мов представників університету. На сьогодні триває обговорення документа. Викладачі активно долучилися до дискусії щодо форми подальшої мовної підготовки сучасних висококваліфікованих фахівців. А під час засідання Вченої ради затвердили її остаточний оновлений варіант.

З цього питання доповідав на заході координатор реалізації цього проекту, завідувач кафедри іноземних мов професійного спрямування Станіслав Іваненко. Він наголосив, що план її реалізації розрахований на чотири навчальних роки – по 2020/2021 н. р. – та охоплює всі “немовні” спеціальності ЗНУ. Також передбачається удосконалення іншомовної підготовки науково-педагогічних працівників ЗНУ. Практична мета полягає у формуванні в студентів загальних та професійно-орієнтованих комунікативних мовленнєвих навичок і вмінь для забезпечення ефективного спілкування в академічному та професійному середовищі. Основним завданням вивчення дисципліни “Англійська (німецька, французька) мова професійно-комунікативної спрямованості” є досягнення рівня володіння мовою В2. Планується, що курс вивчення іноземної мови завершуватиме кваліфікаційний іспит, що дає право на одержання сертифіката з записом на зразок: “склав державний екзамен з іноземної мови з певною оцінкою і може працювати за спеціальністю з використанням даної іноземної мови”. На слухачів магістратури очікує викладання навчальної дисципліни “Предметно-орієнтований практикум іноземною мовою” в обсязі 2 години на тиждень (загальна кількість – 30-32 години). Крім того, їм будуть викладати іноземною мовою дисциплін фахового циклу. А завершиться навчання захистом магістерських робіт іноземною мовою.

Ще одним важливим аспектом реалізації оновленої Концепції є створення викладачами різних факультетів у дієвій співпраці з науковцями ФІФ методичних і навчальних посібників із вивчення фахових дисциплін іноземною мовою. Яскравим прикладом такої вдалої взаємодії є реалізація масштабного проекту на юридичному факультеті з випуску багатотомного словника юридичних термінів. Представники ФІФ висловлюють сподівання, що незабаром науковці інших факультетів також приєднаються до цього виду міжфакультетської іншомовної співпраці.

А ось за словами декана ФІФ Галини Морошкіної, досвід ЗНУ щодо підвищення мовної компетентності “немовних” факультетів викликав неабияке зацікавлення у представників вишів України. Так, у 2016 році Галина Федорівна презентувала свою роботу на базі Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України (Київ). Інші учасники курсів схвально відгукнулися про досвід ЗНУ. Нагадаємо, що сутність цього проекту – безперервність вивчення іноземної мови упродовж усього часу навчання у виші. Як зазначає Галина Морошкіна, до початку втілення в життя Концепції на вивчення іноземної мови відводили дві академічні години раз на тиждень упродовж трьох семестрів. Тоді як принцип вивчення іноземних мов в інших країнах базується на тому, що для оволодіння одним рівнем мови потрібно 180 аудиторних годин.

“Процес упровадження Концепції був нелегкий і потребував чимало зусиль як із боку ФІФ, так і від інших факультетів. І в результаті на сьогодні іноземна мова вивчається упродовж 4 років. На першому курсі – 4 години на тиждень, а наступні три роки – по дві години. Усі викладачі та й самі студенти засвідчують, що ті, хто відвідує заняття регулярно та докладає належні зусилля, аби опанувати нові знання, досягають гарних результатів, – наголошує Галина Федорівна. – Я відвідувала відкриті заняття. Скрізь студенти продемонстрували гарні знання та високий рівень умотивованості”.

Варто відзначити, що з минулого року в ЗНУ діє спільний із Нарвським коледжем (Естонія) проект “Впровадження багатомовної системи освіти та методології інтегрованого навчання предмету та мови (CLIL) в Запорізькому національному університеті та Запорізькій області”. Триває впровадження елементів методики CLIL в освітній процес на ФІФ. Зараз у цьому напрямку на базі різних факультетів плідно працюють викладачі Світлана Запольських, Світлана Вавіліна, Анна Драч, Анастасія Біляєва, Олена Васильченко. Активно досліджується можливість впровадження цієї методики на практиці на базі ФІФ не стільки під час викладання мовної практики, скільки при вивченні теоретичних дисциплін лінгвістичного плану, зарубіжної літератури тощо. Уже провели низку занять задля того, аби продемонструвати можливості цієї методики на базі ЗНУ. Із початку нового навчального року на освітньому рівні магістратури планується проведення занять у біномі (“предметник” і “мовник”) задля засвоєння професійних знань одночасно двома мовами: рідною та іноземною.

 

 

 

 

Схожі новини