Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Студенти ЗНУ стали волонтерами мовного табору для школярів

Студенти ЗНУ стали волонтерами мовного табору для школярів

Студенти ЗНУ стали волонтерами мовного табору для школярів
27.06.2017 10:29 Все Головні новини Факультети Іноземної філології Філологічний Філологічний факультет факультет іноземної філології волонтерство мовний табір

Задля популяризації вивчення іноземних мов та удосконалення мовленнєвої компетенції учнів навчальних закладів Олександрівського району на базі Запорізької гімназії № 2 імені Лесі Українки організували літній мовний табір «Коло друзів». На його базі діти могли поглиблювати знання іноземних мов, поєднуючи навчання із захоплюючим відпочинком.

На запрошення начальника пришкільного табору денного перебування «Коло друзів» Лариси Маркової разом із досвідченими шкільними вчителями в таборі працювали волонтери – студенти факультету іноземної філології та філологічного факультету Запорізького національного університету: Любов Аніканова, Інна Багаєва, Катерина Волк і Регіна Чабанова. Вони підготували цікаву програму для відпочинку та одночасно для оволодіння комунікативними навичками іноземних мов.

Літній мовний табір – це не тільки розмовна англійська та німецька мови, але й веселі та яскраві розваги для дітлахів. Основна мета мовного табору – зацікавити учнів вивченням іноземних мов, допомогти подолати психологічний та мовний бар’єри. Саме тому організатори підібрали різноманітні завдання розважального та розвивального характеру: презентації, квести, ігри, пісні, танці, екскурсії, перегляд навчального відео та мультфільмів.

Рухливі форми роботи на свіжому повітрі під керівництвом досвідчених вчителів та волонтерів змінювалися пізнавальними сесіями у класній кімнаті в ігровій формі та з використанням інтерактивних форм (робота в парах, групах, командах) тощо. Освітній процес передбачав організацію комунікативно-особистісних видів діяльності. Зокрема, для школярів підготували лексичні, граматичні, рольові ігри; драматизації, інсценізації; римівки, вірші, пісні. Також на них чекали перегляд мультфільмів, фільмів та їх обговорення; читання і обговорення (stories, jokes, warmers). А також – фізкультхвилинки, рухливі ігри та проектна робота. Діти з нетерпінням чекали зустрічі зі студентами-волонтерами.

У таборі панувала атмосфера взаємоповаги, зникли мовні бар’єри, комплекси й страхи. Ігри із тімбілдінгу навчили дітей діяти однією командою, допомагати один одному. Пришкільний мовний табір денного перебування «Коло друзів» дав можливість дітям опанувати розмовну англійську та німецьку мови у цікавій формі, весело провести час разом із друзями, розвинути свої таланти, отримати пізнавальну інформацію, навчитися новому.

Своїми враженнями про роботу волонтером поділилась студентка Любов Аніканова: «Волонтерська робота у літньому мовному таборі ‘’Коло друзів’’ стала моїм першим досвідом викладання англійської дітям. Я не була впевнена, що мені все вдасться, але дружній колектив вчителів школи та активні й уважні дітлахи позбавили мене сумнівів щодо майбутньої професії. Кожне заняття було присвячене певній темі, і ми вчили разом нові слова та повторювали вже відомі. Я намагалася проводити заняття в ігровій формі, адже так дітлахи не нудьгують та краще засвоюють матеріал. Звичайно ж, перед іграми треба було добре підготуватись. Ми починали з обговорення теми рідною мовою і перекладали англійською ключові слова, повторюючи їх разом. Потім обов’язковим було виразне читання і вивчення напам’ять невеличкого вірша за темою. Наступною частиною заняття були ігри у всьому різноманітті: рухливі, творчі, для розвитку уважності та кмітливості. Наприклад, ‘’Загублені слова’’, ‘’Загадкова країна’’, ‘’Рухливі кольори’’, ‘’Невідповідність’’ та інші. Обов’язковими атрибутами були наочні матеріали – малюнки, як роздруковані, так намальовані дітьми під час заняття. Крім звичайних занять, були й особливі: ‘’День Великобританії’’, діти брали участь у країнознавчому змаганні-квесті, розробленому досвідченими вчителями і проведеному за допомогою студентів-волонтерів. Це був не лише розважальний захід, але й надзвичайно пізнавальний та захоплюючий відкриттям нових горизонтів, нових аспектів у вивченні мови. Отже, я вдячна за таку чудову можливість випробувати свої сили у ролі вчителя, попрацювати разом із досвідченими професіоналами і здобути досвід роботи з дітьми. Після занять з дітлахами у таборі я зрозуміла, що потрібно весь час шукати все нові і нові методи викладання, які були б водночас ефективними і цікавими для дітей, які б прищеплювали їм жагу до знань. Заняття в таборі допомогли мені зрозуміти, що вчитель – це дійсно робота моєї мрії».

А от студентка Чабанова Регіна впевнена, що досвід роботи волонтером у мовному літньому таборі неодмінно допоможе їй в майбутньому: «Протягом червня я брала участь в організації та проведенні занять з англійської та частково з німецької мов. У процесі роботи ми разом з іншими волонтерами грали з дітьми у різні рухливі ігри. А для того, щоб діти провели час не лише весело, але й з користю, ми водночас згадували слова англійською мовою. Наприклад: граючи у гру ‘’Одинадцять’’, людина, яка програвала, мала перекласти задане іншими гравцями слово англійською мовою. Крім того, ми пропонували дітям ігри для розвитку зорової пам’яті. Так, показуючи спершу 4 картки з різними зображеннями, ховали одну і пропонували дітям намалювати сховану, а також описати зображені на ній предмети англійською мовою. У мене залишились лише приємні враження від роботи у літньому таборі».

Для Багаєвої Інни робота у літньому мовному таборі стала можливістю застосувати отримані на заняттях із методики практичні навички використання інтерактивних технологій у групах учнів різного віку: «У таборі діти були різних вікових груп: від 2 до 6 класу. Заняття проходили не тільки в аудиторіях, але й на вулиці та в ігровому залі. Зацікавили школярів навчальні ігри з м’ячем: учні по черзі при отриманні м’яча, використовуючи фразу ‘’My name is …’’, називали себе, потім зазначали свій вік, клас та номер школи (на повторення чисел і цифр) тощо. Вивчення мови відбувалось не тільки в аудиторіях, але поза ними: на дверях кожного кабінету були розміщені таблички англійською та німецькою мовами з відповідними назвами. Заняття проходили дуже весело і швидко, а діти засмучувалися, коли заняття добігали кінця».

А для Карини Волк робота волонтером у таборі дозволила вперше спробувати себе у ролі вчителя: «Я вела заняття з німецької мови. Діти виявилися дуже здібними та активними: ми вивчали нові слова, а школярі намагалися не тільки самостійно вимовляти нові слова німецькою мовою, але й малювати їх кольоровими олівцями. Це дуже допомагало розвинути їх мислення. А наприкінці заняття діти отримували винагороду: фішки з німецьким прапором або гербом. Мені дуже сподобалося працювати зі школярами і кожного разу придумувати для них щось цікаве і нове. Я б хотіла ще спробувати себе в ролі вчителя!».

На думку доцента кафедри української літератури ЗНУ Ірини Бакаленко, яка курирувала діяльність волонтерів-студентів, літні мовні табори необхідні для кожної школи та для кожного учня. За її словами, це – можливість отримати досвід спілкування іноземною мовою, розширити кругозір та мотивувати себе до вивчення іноземної мови в подальшому.

 

Філологічний факультет

 


Схожі новини