
Сьомого лютого на базі Науково-методичного центру професійно-технічної освіти у Запорізькій області відбувся обласний вебінар «Формування компетентностей учнів шляхом розвитку критичного мислення на уроках історії в контексті сучасних освітніх технологій» для вчителів та викладачів історії. У цьому заході взяли участь представники Економіко-правничого коледжу ЗНУ.
Спікером вебінару стала викладач вищої категорії, викладач історії та правознавства Державного навчального закладу “Запорізький правобережний професійний ліцей” Тетяна Казаченко.
Серед учасників заходу були викладачі-історики із 25 навчальних закладів Запоріжжя та області, серед них – із Запорізького авіаційного коледжу, Бердянського економіко-гуманітарного коледжу та Економіко-правничого коледжу Запорізького національного університету. ЕПК на вебінарі представляв голова циклової комісії суспільних дисциплін та права, канд. іст. наук, викладач історії, викладач вищої категорії Максим Носик.
Основною метою заходу було з’ясування когнітивної сутності, структури, принципів, прийомів та методик виховання у сучасної української молоді основ критичного мислення відповідно до нової освітньої концепції “Нова школа”.
Спікер Тетяна Казаченко на прикладі уроку з історії України на тему «Україна за доби НЕПу» розглянула послідовність застосування методів та стадій поглиблення критичного мислення у підлітків (за допомогою проблемного виклику, осмислення та рефлексії). Дуже доречним та новаторським методом проблемно-наочного осмислення нового навчального матеріалу на уроці історії, на думку учасників вебінару, став метод фішбоун.
На другому етапі веб-семінару учасники мали змогу поставити запитання й обмінятися педагогічним досвідом. Так, Максим Олександрович закцентував увагу учасників заходу на не згаданому методі схематизації навчального матеріалу. На його думку, лише він у повній мірі дозволяє висвітлити причинно-наслідкові зв’язки в історії, інколи у вигляді системи проблемно-наочних сигналів, особливо під час вивчення нового матеріалу і поставив спікеру питання щодо її ставлення до використання даного методу. Тетяна Григорівна подякувавши за запитання, наголосила на важливості методу схематизації на уроках історії. Оскільки, за її словами, саме він дозволяє побачити рівень самостійності осягнення учнями навчального матеріалу та узагальнити рівень логічної всебічності сприйняття ними інформації.
Тож фактичним висновком вебінару стала теза, що розвиток критичного мислення на заняттях з історії за допомогою сталих методик та педагогічних уявлень – це рівень теоретичного мислення молоді (на основі знань та навичок). Тоді як застосування методу схематизації повинно на практичному рівні розширити у підлітків прикладний досвід осягнення історичної дійсності.
Економіко-правничий коледж