
Студенти першого курсу магістратури юридичного факультету ЗНУ Антон Барліт та Ірина Кравченко успішно склали сесію і закінчили перший семестр навчання у Вроцлавському університеті (Польща) за програмою академічної мобільності. Варто відзначити, що викладачі факультету, зокрема його декан, професор Тетяна Коломоєць, приділяють багато уваги розвитку академічної мобільності студентів.
Ось як Антон Барліт та Ірина Кравченко описують свій досвід перебування та навчання у польському виші.
Антон: «Упродовж семестру ми вивчали предмети базової професійної спрямованості та іноземні мови: право та інституції Європейського Союзу; політична соціально-економічна та правова думка; міжнародне публічне право; економіка і суспільство; англійська мова професійного спрямування; польська мова».
«Що стосується вивчення польської мови, хотілося б відзначити, що при Вроцлавському університеті є структура, подібна до Центру вивчення іноземних мов при Запорізькому національному університеті. Саме ця Школа польської мови та культури забезпечує викладання польської мови для всіх іноземних студентів, а також для студентів по обміну. До вивчення юридичних дисциплін був більш комплексний підхід. Предмети, як і в ЗНУ, поділяються на семінари та лекції, відмінність полягала в тому, що у Вроцлавському університеті є окремі підсумкові оцінки як за семінари, так і за лекції», – розповідає Іра.
Так коментує підготовку до іспитів Антон: «З усіх предметів, крім англійської та польської мови, передбачено два окремих види контролю в кінці семестру. Для того, щоб студент був допущений до складання іспиту з лекцій, необхідно попередньо написати фінальний тест, який складався, в основному, із двох-трьох теоретичних питань та вирішення одного кейсу (юридичної задачі). За чотири роки навчання на бакалавраті в ЗНУ абсолютно звичним для нас було те, що викладачі завжди попередньо надають перелік питань на іспит, тому ми попередньо знали, до чого повинні бути готові. Однак тут підхід дещо відрізняється. Можна сказати, що кожен викладач має більшу свободу дій і відповідно – вибір форми іспиту та способів підготовки до нього. У нашому випадку основою для підготовки до іспиту, безумовно, був конспект лекцій, а також нормативно-правові акти, як і в ЗНУ. Але, все-таки, можна відзначити, що більша частина матеріалу залишалася на самостійне вивчення».
«Повертаючись до форми іспиту, різні викладачі обирали різні форми проведення іспиту: написання есе, відкриті теоретичні питання, вирішення кейсів, тестові завдання на відповідність і наведення визначень». – так Ірина коментує форми іспитів в Польщі.
Антон зауважив, що «як і в Запорізькому національному університеті, робота студента на «парах» протягом семестру має значну роль і враховується при виставленні підсумкової оцінки як за семінари, так і за лекції. Як ми вже розповідали раніше, навіть на лекціях викладачі чекають на те, що студенти вже будуть готові до ведення дискусії. Професори, частіше за все, не пояснюють загальний матеріал, визначення якогось юридичного явища, його структуру та інші елементи, а більше концентруються на складних питаннях та елементах, спираючись вже на те, що студенти повинні бути знайомі з базовими поняттями того чи того юридичного питання».
«Згадуючи предмети, з якими нам доводилося працювати протягом минулого семестру, – додає Іра, – варто зазначити, що незважаючи на різницю спеціалізацій (національне право в ЗНУ та міжнародне – у Вроцлаві), знання, отримані на юридичному факультеті, зіграли важливу роль у нашій підготовці тут. Набуті в ЗНУ базові знання надавали нам можливості для розуміння матеріалу. Гарним прикладом тут може бути міжнародне публічне право – предмет, який ми вже вивчали під час четвертого курсу навчання на юридичному факультеті. Звичайно, підходи до розгляду тих чи тих питань дещо відрізняються. Однак загал знань, безумовно, допомагає нам у розумінні нової матеріалу іноземною мовою».
Із 19 лютого, після тижня відпочинку,студенти вже розпочали новий літній семестр у Вроцлавському університеті.
Юридичний факультет