
У ЗНУ стартував черговий тренінговий курс «Modern methods of teaching English and American studies» в рамках великого проекту «American English Laboratory» за підтримки Посольства США в Україні. Тренерами-фасилітаторами на цьому заході виступили доценти кафедри теорії та практики перекладу з англійської мови Світлана Запольських і Олександра Головко.
Увесь тиждень учасники – учителі англійської з провідних шкіл та представники інших навчальних закладів Запорізького регіону – виключно англійською мовою (це була умова участі!) наполегливо вивчали різні аспекти сучасної навчальної методології та американські студії.
Перший день був присвячений CLІL-методології, яка впроваджена у провідних країнах світу і має на меті навчання через дію. Одна з учасниць – доцент кафедри теорії комунікації, реклами та зв’язків із громадськістю ЗНУ Катерина Доценко, розповідаючи про свої враження від тренінгів, відзначила: «Тільки якщо і учень (студент), і вчитель усвідомлять той факт, що англійська (чи будь-яка інша іноземна мова) є не метою, а засобом для міжнародного спілкування й успішного існування в цьому світі, тільки тоді процес навчання перетвориться на партнерські стосунки, через які задоволення і гарні результати будуть гарантовані». Різнопланове навчання, подекуди об’єднання предметів, розважальні елементи, розмаїття інформації й блискуча підготовка викладача-фасилітатора – це той набір обов’язкових елементів, що впливають на результат навчання.
Другий етап тренінгів був присвячений різним видам інтерактивного навчання – адже це також обов’язковий елемент CLIL-методології, бо головними принципами її є так звані 4С – контент, комунікація, культура і пізнання (Content, Communication, Culture and Cognition). Учасники власноруч взяли участь у командній роботі, яка передбачала створення багатьох спільних проектів і залишилися задоволені результатами.
Третій день учасники повністю поринули у світ «грамотностей», хоча англійське слово Literacy звичайно має набагато ширший контекст. Це і компететність, і вихованість, й обізнаність, і вміння робити правильні висновки: екологічна грамотність, цивільна грамотність, історична грамотність… величезна кількість засвоєного матеріалу і бажання постійного вдосконалення – ось ті висновки, до яких дійшли учасники тренінгів.
Четвертий і п’ятий день тренінгів були присвячені медіаграмотності, вдосконаленню критичного мислення й різним американським студіям. Ці дні учасники відчули себе і журналістами, і критиками, й істориками, і навіть митцями з малювання картин.
«Отримані знання – безцінні. Наші колеги-фасилітатори Олександра Головко і Світлана Запольських проробили величезну роботу з донесення до нас нових знань, навчили нас новітнім методологіям, дозволили відчути командний дух і до того ж подружили. Хотілося б висловити сердечне «дякую» керівництву ЗНУ, що підтримало цю ідею і Посольство США за фінансову підтримку», – від імені всіх учасників таку думку висловив доцент кафедри іноземних мов професійного спілкування Запорізького національного технічного університету Юрій Полежаєв.
Це був тільки перший етап проекту, на його учасників влітку чекає наполеглива праця у форматі онлайн-навчання та робота над власними проектами, які вони будуть представляти восени. Побажаємо їм успіхів і сподіваємося на продовження таких потрібних для всіх нас проектів.
Фотогалерея: https://www.facebook.com/pg/univerzp/photos/?tab=album&album_id=2079774702051912
Христина Майдук,
студентка факультету журналістики