Микола Фролов: «Очікується створення на базі ЗНУ Регіонального освітньо-наукового інноваційного комплексу» (ФОТОГАЛЕРЕЯ)

Важливою подією на шляху поступу ЗНУ як потужного й провідного вишу Півдня України стала участь його вчених, зокрема ректора Миколи Фролова у розширеному засіданні серпневої конференції педагогічних працівників Запорізької області. Крім того, в рамках цього заходу освітяни області презентували свої численні досягнення під час тематичної масштабної виставки.
У роботі заходів взяли участь: голова обласної державної адміністрації Костянтин Бриль, його заступник Едуард Гугнін, почесний гість Запоріжжя, генеральний директор Директорату вищої освіти і освіти дорослих Міністерства освіти і науки України Олег Шаров, голова обласної ради Григорій Самардак, директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Тетяна Озерова та ректор ЗНУ Микола Фролов.
Експозиція ЗНУ вирізнялася яскравими презентаціями педагогічних спеціальностей, досягненнями педагогів у їхній науковій, викладацькій діяльності, підбиттям підсумків проекту вишу «Майстри педагогічної справи» за ініціативи проректора ЗНУ Олександра Гури. Досягнення у галузі педосвіти презентували декан факультету СПП Ольга Пономаренко, вчені Андрій Андрєєв та Наталія Тихонська («Середня освіта (Фізика)», заступник директора Наукової бібліотеки Оксана Агоян. До обговорення важливих питань розвитку напрямів І-ІІ рівня акредитації долучилася директор Економіко-правничого коледжу Олена Грибанова. Адже засадничі освітні заходи продовжилися нарадою з керівниками закладів професійної (професійно-технічної) та вищої освіти.
Під час усіх цих заходів ректор ЗНУ Микола Фролов звернувся до освітянської громади із численними важливими зверненнями, які стосувалися актуальних проблем галузі. І неодноразово в озвучених пропозиціях його ініціативи радо підтримав почесний гість Запоріжжя – генеральний директор Директорату вищої освіти і освіти дорослих Міністерства освіти і науки України Олег Шаров.
Так, за словами ректора ЗНУ, професора Миколи Фролова, треба визнати, що вища школа, в тому числі й у нашому регіоні, сьогодні не приєдналася досить активно (так, як могла б за своїм потенціалом) до підтримки НУШ. «Але ми це виправимо, підкреслив Микола Олександрович. - Є домовленості з місцевою владою, є підтримка МОН України. Тож кожен університет потрібен мати конкретну програму взаємодії з середньою школою, з середніми закладами освіти. Конкретно Запорізький національний університет, якому належить значна частина мого життя й енергії, проліцензував 9 спеціальностей «Середньої освіти», включаючи «Початкову школу» й «Дошкільну освіту», «Біологію», «Історію» тощо. Ми насичуємо підготовку фахівців цих спеціальностей саме модерновими підходами. І будемо й надалі цим опікуватися й просувати цей вектор розвитку. Адже й МОН України наголошує, що без підготовки нового вчителя неможливе існування НУШ. Разом із тим треба створити нове середовище – професійне, інноваційне. Так, ЗНУ разом із Департаментом освіти і науки ЗОДА ініціює (із внесенням у Проект рішення конференції) створення на базі ЗНУ Регіонального освітньо-наукового інноваційного комплексу, який буде підтримувати пошук нових форм, нових методів, стати платформою для спілкування. У ЗНУ є на сьогодні можливості для проведення масштабних заходів, направлених саме на розвиток і підготовку сучасного вчителя й викладача. І наша зацікавленість у цьому 100-відсоткова. Адже всі ланки освітянської системи вкрай пов’язані між собою. Ми розуміємо, що рівень підготовки наших випускників із математики, української мови та інших предметів бажає бути кращим. Тож сьогодні треба об’єднати зусилля й створити нові сучасні умови для розвитку НУШ».
Також Микола Фролов додав:
-Планується і підвищення заробітної плати освітянського загалу з нового року, щоб подолати фінансові диспропорції у різних ланках освіти. Проте найбільшу Вашу увагу я б хотів привернути до такого питання, як завершення використання тих коштів, які в цьому році були виділені для організації проекту НУШ. Питання ефективного використання державної субвенцій досить важливе, адже нові парти, нове обладнання тощо очікується в кожному класі. І не можна допустити, щоб щось із коштів не використали. Бо трапляться їх повернення до бюджету. І нам, депутатам Верховної Ради, котрі лобіюють освітні питання в сесійній залі, буде складно під час формування бюджету-2019 доводити, що на НУШ вже треба планувати більшу суму.
Саме до цього заклику Миколи Олександровича звернув особливу увагу генеральний директор Директорату вищої освіти і освіти дорослих Міністерства освіти і науки України Олег Шаров. Олег Юрійович зазначив: «Шановні освітяни! Я дуже прошу звернути увагу на цю тезу Миколи Олександровича».
Крім того, не менш важливі акценти були зроблені й на інших актуальних питаннях. Так, Микола Фролов зауважив: «Запорізька вища освіта переживає не найкращі часи. Є багато причин цього: демографічна криза (абітурієнтів було в два рази менше, ніж торік за цією ознакою), розвивається міграція молоді. І є реальність, яка формує цю міграцію. Йдеться про факт нашого знаходження у прифронтовій зоні, а це 150 км від лінії фронту. Наш регіон екологічно небезпечний, він потерпає від соціально-економічної депресії. У цих умовах запорізьким вишам важко конкурувати з університетами Києва, Харкова, Львова. Адже сьогоднішня система вступу, крім вибору вишу, містить і вибір міста, де надалі буде вчитися й проживати молода людина. І це велике завдання для усіх тих, хто є патріотами Запорізької області, хто представляє регіональну політичну, економічну, освітянську еліту. Цей виклик треба визнати й працювати в цьому напрямку. Майбутнє вищої освіти за регіональними університетами, які будуть мати суттєві ресурси, підготовлені науково-педагогічні кадри, міцний контингент студентства. Тільки ті університети, які здатні реалізувати цю модель розвитку, мають майбутнє. Це треба визнати! Не можна вкладати ресурси й підтримувати університети, які сьогодні можуть реалізувати тільки модель виживання, стагнації. Ми не така багата країна і не такий багатий регіон, щоб це робити. Тому треба реально дивитися на речі. І ЗНУ, як завжди, у своїх практичних діях буде показувати в цій ланці приклад, підставивши плече тим вишам (як Інженерна академія), які сьогодні запрошують нас до об’єднання».
До обговорення важливих питань розвитку напрямів І-ІІ рівня акредитації долучилася директор Економіко-правничого коледжу Олена Грибанова. Адже освітні заходи фінішували нарадою з керівниками закладів професійної (професійно-технічної) та вищої освіти. На них заступник голови обласної державної адміністрації Едуард Гугнін і ректор ЗНУ Микола Фролов порушили, зокрема важливі питання регіонального замовлення під час вступної кампанії.
За словами Миколи Олександровича, є два важливі аспекти. Адже в питання регіонального замовлення вкладається більш широкий спектр, ніж лише педагогічні спеціальності. Це й медична галузь, агропромислова, будівництво. Тож треба відпрацювати їх на рівні нормативно-правової бази, законодавчо. Щоб існувала широка можливість для областей і регіонів розвитку цього напряму – регіонального замовлення за рахунок коштів обласного бюджету, громад тощо. Важливо вмонтувати гроші громади (широкий конкурс) у загальний процес, щоб отримувати саме очікуваний результат.
Також Микола Фролов у спілкуванні з генеральним директором Директорату вищої освіти і освіти дорослих Міністерства освіти і науки України Олегом Шаровим порушив такі ключові питання: яка наступного року буде доля регіональних та інших коефіцієнтів вступної кампанія, котра б нівелювала непривабливість, на жаль, Запорізького регіону для подальшого проживання й самореалізації молоді?
Окремим блоком обговорили освітяни й питання технічної освіти. Микола Фролов розповів: «Головна проблема в тому, що власники наших вітчизняних підприємств (більшість яких, до речі, не пов’язані із Запоріжжям) і їхній менеджмент не бажають підвищувати заробітну плату. І всю проблематику перекидають на вищу школу. Мовляв, технічна освіта не приваблива серед молоді. Виші роблять заручниками цієї проблеми».
Що ж до питання розвитку коледжів, то за словами Миколи Олександровича, були прагнення деякої частини коледжів перейти до ланки, котра не пов’язана з вищою освітою. Але Верховна Рада не погодилася з цією позицією. Тож були відпрацьовані рішення, які дозволили продовжити термін роботи коледжів у перехідний період. Тож тепер треба шукати шляхи вмонтування їх в систему вищої освіти, щоб варіант був конструктивним для держави. Але й система, коледжів, університетів теж повинна взяти на себе певні зобов’язання і виконати їх (якість освіти, формування колективу науково-педагогічних працівників).
Про інші важливі деталі проведення цих важливих освітніх заходів ЗОДА можна прочитати за покликаннями:
https://bit.ly/2wwj3rZ
https://bit.ly/2LCItd3
Фотогалерея:
https://www.facebook.com/pg/univerzp/photos/?tab=album&album_id=2190676347628413
Марія Канцелярист