Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / ЗНУ долучився до програми університету імені Масарика (Чехія) про відкритий виш і процеси інклюзії в освітньому середовищі

ЗНУ долучився до програми університету імені Масарика (Чехія) про відкритий виш і процеси інклюзії в освітньому середовищі

ЗНУ долучився до програми університету імені Масарика (Чехія) про відкритий виш і процеси інклюзії в освітньому середовищі
20.11.2018 16:17 Все Головні новини Факультети Соціальної педагогіки та психології Факультет соціальної педагогіки та психології міжнародна діяльність співпраця з університетом імені Масарика Відкритий університет інклюзія

У рамках міжнародного проекту «Прогресивне управління університетами», у період із 12 по 16 листопада 2018 у м. Брно (Чеська республіка) відбулася освітня програма «Відкритий університет: процеси інклюзії в університетському середовищі». Проект було здійснено на базі педагогічного факультету Університету Масарика, що є одним із потужніших закладів вищої освіти Чеської республіки.

В освітній програмі взяли участь 25 українських закладів вищої освіти, серед яких і Запорізький національний університет. Представниками від нашого вишу були доктор психологічних наук, професор кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності, професор, Заслужений працівник освіти України Євгеній Клопота та кандидат філологічних наук, начальник відділу моніторінгу якості освіти і ліцензування Марина Томченко.

Учасники програми ознайомилися з презентацією тем і воркшопів, інклюзивними проектами, освітніми програмами університету імені Масарика та результатами дослідження інклюзії з використанням якісної методології, які представили Doc. Їржі Нємец (декан педагогічного факультету), Dr. Ленка Ґулова (завідувач кафедри соціальної педагогіки), Doc. Радім Шіп, Dr. Деніса Денґлерова та Dr. Мартіна Куровскі. Особливий інтерес викликала тема «Ставлення до іншості в університетському середовищі».

Євгеній Клопота долучився до дискусії щодо психологічної підтримки інклюзивного середовища в університеті, у якому кожний учасник, не залежно від його особливостей, має рівні права та умови для самореалізації.

Марину Томченко зацікавила тема акредитації освітніх програм з інклюзії. Вона розповіла чеським колегам, що на базі Запорізького національного університету також є інклюзивна освітня програма Спеціальна освіта, яка надає здобувачам вищої освіти компетенції з логопедії, корекційної психопедагогіки, спеціальної психології (діагностика, психоконсультування, психотренінги, психокорекція).

Завідувач кафедри соціальної педагогіки університету імені Масарика Dr. Ленка Ґулова висловила свою готовність до співпраці та поділилася матеріалами з якими можна ознайомитися за покликанням:

https://www.ped.muni.cz/katedry-a-instituty

Учасники проекту відвідали центр підтримки студентів із особливими освітніми потребами Teresiás, представлений його керівником Петром Пеназом. Це – унікальний центр, який створює необхідні умови для успішного навчання молоді з інвалідністю за допомогою сучасних спеціальних технологій. Для студентів із порушеннями зору тут адаптують навчальні матеріали: друкують літературу шрифтом Брайля, виготовляють мапи, схеми, таблиці, інші графічні зображення, які можна ефективно використовувати у навчальній діяльності; надають можливість студентам користуватися тифлотехнічним обладнанням: брайлівськими дисплеями, принтерами, збільшувачами тощо. Для студентів із порушеннями слуху надають відеоматеріали, забезпечують весь навчальний процес перекладом і супроводом жестовою мовою. Студенти з порушеннями опорно-рухового апарату мають можливість використовувати спеціальне обладнання для пересування та навчання. До речі, всіх українських учасників вразила доступність університетського середовища, у тому числі для студентів із мовленнєвими та психічними порушеннями. Центр Teresiás здійснює адаптацію будь-якого навчального матеріалу, навіть із вивчення іноземної мови, для того, щоб студенти, в залежності від специфіки потреб, отримували якісну європейську освіту.

У межах освітньої програми учасники відвідали школу-лабораторію Labyrinth, де було продемонстровано співпрацю університету та школи, незвичайні підходи до процесів інклюзії. Ця школа існує вже три роки і є експериментальним майданчиком педагогічного факультету університету Масарика. Українські фахівці мали можливість побувати на уроках інформатики, музики, математики, англійської мови.

На педагогічному факультеті університету Масарика існують різноманітні кафедри, у тому числі соціальної педагогіки, психології, а також кафедра спеціальної освіти, яка безпосередньо займається підготовкою майбутніх фахівців до роботи з людьми з інвалідністю.

У процесі роботи відбувалася постійна взаємодія між колегами, обмін інформацією між українськими та чеськими вченими. Так професор Євгеній Клопота акцентував увагу на важливості формування саме психологічної готовності усіх учасників інклюзивного освітнього простору.

Наприкінці освітньої програми «Відкритий університет: процеси інклюзії в університетському середовищі» всім українським учасникам були видані відповідні сертифікати.

Сподіваємося, що отриманий європейський досвід допоможе прискорити процес створення у вітчизняних закладах вищої освіти відкритий безбар’єрний простір для успішної самореалізації усіх особистостей без будь-яких виключень.

Фотогалерея:
https://www.facebook.com/univerzp/photos/?tab=album&album_id=2306342486061798

 

Факультет соціальної педагогіки та психології

 

Схожі новини