
На філологічному факультеті відбулося засідання круглого столу: «Використання інноваційних технологій навчання у процесі вивчення мови та літератури», який став підсумком вивчення магістрами філологічного факультету навчальних дисциплін. Під керівництвом доцента кафедри української літератури Запорізького національного університету Ірини Бакаленко магістранти-філологи представили свої теоретичні напрацювання з проблем використання інноваційних, зокрема інформаційно-комунікаційних технологій навчання. Вони наводили у своїх виступах і приклади практичного застосування різноманітних технологій на уроках мови та літератури.
Студентам-філологам – майбутнім учителям-словесникам – працювати у новому освітньому середовищі Нової української школи, а отже, і засідання круглого столу розпочалося інноваційно «ранковою зустріччю»: з використанням гри-побажання «Сплети павутинку». Студенти, ставши у коло, передавали один одному клубочок з нитками, а тримаючи нитку в руках, віталися та бажали один одному гарного настрою, творчого натхнення та успіхів, створивши тим самим павутинку позитивного настрою.
Під час обговорення тем, запропонованих студентам, у майбутніх учителів-словесників була нагода висвітлити різноманітні аспекти використання інноваційних технологій у процесі вивчення мови та літератури: візуалізація навчального матеріалу і скрайбінг як інструмент візуалізації (Олександра Баркова, Анастасія Калініна, Неллі Неплях, Катерина Руденко, Ольга Фірсова); сторітелінг як інноваційна методика формування мовної компетентності учнів загальноосвітнього закладу (Гоар Машко); проектна діяльність на заняттях мови та літератури (Альона Гнатуша, Артем Чеверда); особливості технології перевернутого навчання (Анастасія Лящова, Анастасія Полесюк); впровадження технології E-LEARNING та змішаного навчання з метою активізації пізнавальної активності учнів (Ольга Іонова, Вікторія Шевченко); едьютеймент – навчання через гру (Єлизавета Зікунова, Анна Іванова, Марина Савіна, Аліна Чичерова). Також під час заходу йшлося про використання інтерактивних технологій (Вікторія Афанасова, Аліна Писаренко, Євгенія Тодорова, Яна Хіміч); лепбук як інноваційний підхід до формування креативної особистості школяра в умовах Нової української школи (Інна Багаєва, Матвій Кащенко, Катерина Черкун); Web-портфоліо як форма презентації досягнень учителів-словесників (Інна Богма); QR-коди на заняттях мови та літератури (Дар’я Корольчук, Вадим Молоцький). Учасники розглянули програми для організації зворотнього зв’язку у роботі з учнями (Аліна Скрипник); інтелект-карти як елемент дидактичного дизайну на заняттях мови та літератури (Тетяна Катранич, Олена Поваренко); портфоліо як форма презентації досягнень учнів (Вікторія Риженко, Єлизавета Сидорина).
Студентські доповіді супроводжувались презентаційними матеріалами та власними практичними напрацюваннями щодо використання інновацій у процесі вивчення мови та літератури. Чимало запитань доповідачам вказували на актуальність проблематики круглого столу та необхідність і важливість впровадження інноваційних підходів у навчально-виховний процес.
Родзинкою круглого столу стало «прикрашання» студентами віртуальної новорічної ялинки враженнями від прослуханих навчальних дисциплін та новорічними побажаннями своїм колегам.
За словами учасників засідання круглого столу, розглянуті інноваційні технології забезпечать можливість отримувати знання в легкій доступній формі та формувати міцні практичні вміння й навички. А також – дозволять активізувати навчальний процес, сприятимуть підвищенню ефективності навчального процесу і тому повинні стати важливим елементом педагогічної майстерності сучасного вчителя-предметника Нової української школи.
Філологічний факультет