
У Запорізькому національному університеті 21 березня відбувся узагальнюючий науково-методичний (аналітичний) семінар. Під час заходу представили аналіз типових помилок абітурієнтів, виявлених під час тренінгових сесій із підготовки до ЗНО. Із групами учасників заходу працювали інструктори з окремих предметів – із іноземних мов та з історії України. Семінар відбувся в рамках діяльності Регіонального освітньо-наукового інноваційного комплексу ЗНУ (РОНІК). Крім того, до підготовки важливого профорієнтаційного заходу долучилися співробітники відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування під керівництвом начальника Галини Микитів.
Консультантами семінару стали викладачі факультету іноземної філології та історичного факультету. Зокрема, аналіз типових помилок за результатами ЗНО з англійської, французької та німецької мов представили учасникам заходу науково-педагогічні працівники факультету іноземної філології – доценти Євгенія Стуліна й Світлана Запольських та французький викладач-волонтер Жан Люк Ісселє. З аудиторією шкільних вчителів історії працював доцент кафедри джерелознавства, історіографії та спеціальних історичних дисциплін Юрій Іріоглу.
Зокрема, під час свого виступу на семінарі Жан Люк Ісселє поділився з викладачами спостереженням, що студенти відчувають страх перед тим, аби заговорити іноземними мовами, попри те, що вони мають велику базу знань. На його думку, учням потрібно надавати навички комунікації з початкових класів, щоб потім не виникало мовного бар’єру. Також він розповів про основні помилки учасників безкоштовних тренінгів із ЗНО і порадив учителям, на що треба звернути увагу, в першу чергу, при підготовці до основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання.
Цього року в пробному незалежному тестуванні з англійської мови взяли участь 613 осіб. При цьому за основну мету для абітурієнтів ставили: ознайомитися зі стандартизованими тестами, що відповідають вимогам програм, характеристикам і структурі сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2019 року, а також – пройти пробний тест. Зокрема, вони мали попрактикуватися в заповнені бланків відповідей та отримати результат пробного тестування, аби оцінити свій рівень навчальних досягнень. До речі, за статистикою, в цьому році абітурієнти справилися доволі успішно з тестуванням. Було розглянуто проблеми, які виникали при тестуванні: основні скарги, які поступали від абітурієнтів під час аудіювання, стосувалися якості технічних засобів. Найбільш проблемною виявилась для учнів частина «Письмо». До типових помилок при виконанні цього завдання належать: змістовне наповнення та структура тексту і зв’язність, використання лексичних одиниць та граматичних форм, співвідношення стилю висловлення та формату тексту, що не відповідало меті, порушення логіки викладення тощо.
Із німецької мови в пробному незалежному оцінюванні взяли участь 18 осіб. Відповідно до статистики, максимальний бал, який був отриманий під час цього тренінгу – 175, а мінімальний – 44. Учителям німецької мови розповіли, на що потрібно звернути увагу учнів: відмінювання іменників, субстантивовані прикметники та їх форми, відмінювання прикметників та займенників, порядок слів у реченні, пунктуація у складному реченні та у простому при вживанні інфінітивних та дієприслівникових зворотів.
Найбільшою кількістю учасників відзначилася цьогорічна сесія пробного тестування з історії України – сюди завітало понад тисячу абітурієнтів. Доцент історичного факультету Юрій Іріоглу ознайомив учасників семінару із нюансами щодо цьогорічної процедури ЗНО, деякими особливостями вступної кампанії -2019, а також заглибився у типологічну характеристику специфіки окремих історичних періодів, які вивчають школярі у рамках предмету «Історія України». Здійснивши аналіз типологічних помилок, які, зазвичай, допускають учасники тестувань, він надав корисні поради стосовно того, як найбільш ефективно скласти тести, як працювати над матеріалом, вказав, на які моменти вчителі мають звернути особливу увагу під час підготовки старшокласників до ЗНО. А також поділився досвідом, як саме можливо активізувати когнітивні навички учнів. Нагадав він і про технічні моменти, виконання яких обов’язкове для успішного проходження зовнішнього незалежного оцінювання.
Усі учасники науково-методичного семінару, який проводиться Регіональним освітньо-науковим інноваційним комплексом (РОНІК) у ЗНУ, отримають сертифікати.
Учителі запорізьких шкіл подякували представникам вишу за сприяння у якісній підготовці абітурієнтів до проходження ЗНО й висловили сподівання на подальшу плідну співпрацю.
Аліна Бєломийцева,
Олена Хлистун