
Традиційно тема вибору освітньої програми є важливою під час перебігу вступної кампанії. Тож у ЗВО важливим лишається інформування абітурієнтів про нові спеціальності й спеціалізації. Одна з них – «Спеціальна освіта» (бакалаврат, денна – 4 роки (240 кредитів), заочна – 5 років (240 кредитів). Її перелік конкурсних предметів ЗНО для вступу: Українська мова та література, Історія України, Іноземна мова або Біологія. Галузь знань для цієї спеціалізації – 01 Освіта/Педагогіка, а спеціальність: 016 Спеціальна освіта.
Кваліфікація, що присвоюється, регламентується таким переліком: вихователь; асистент вихователя соціального по роботі з дітьми-інвалідами; асистент вчителя; асистент вчителя з корекційної освіти; асистент вчителя-дефектолога; асистент вчителя-логопеда; асистент вчителя-реабілітолога. Галузі працевлаштування випускників це – загальноосвітні та спеціальні навчальні заклади, позашкільні навчальні заклади, реабілітаційні центри, 3340 – вихователь; асистент вихователя соціального по роботі з дітьми-інвалідами; асистент вчителя-дефектолога; 3229 – логопед; 3330 - Асистент викладача із соціальної педагогіки; асистент вчителя з корекційної освіти; асистент вчителя-логопеда; асистент вчителя-реабілітолога, 5131 – Гувернер. До речі, освітня програма передбачає підготовку фахівців (за вибором студентів) за такими спеціалізаціями: логопедія; комплексний супровід дітей з особливостями психофізичного розвитку.
Також результати засвоєння програми визначаються знаннями та уміннями, що їх набудуть випускники, а також їхньою здатністю застосовувати набуті знання, уміння у відповідності до завдань своєї професійної діяльності, зокрема такі: знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння дисциплін циклу професійної підготовки; знання нормативно-правової бази та стандартів професійної діяльності. знання іноземної мови на рівні В1; знання сучасних теорій спеціальної педагогіки, соціально-педагогічні технології, діагностичний інструментарій необхідний для здійснення професійної діяльності. Знання вікової та соціальної психології; знання термінології свого фаху, сучасної української літературної та ділової мови.; знання призначень документів, вимог до складання та оформлення різних видів документів та правила їх оформлення. особливостей функціонування сучасної сфери спеціальної освіти та використання ресурсів її реалізації; знання специфіки роботи з різними проблемними ситуаціями і категоріями клієнтів з ООП; уміти аналізувати «проблемне поле» спеціальної освіти та соціально-педагогічної діяльності і давати опис предмету дослідження – проблемної ситуації, груп ризику, представників проблемних груп, використовуючи методи збору, аналізу та обробки інформації (досліджень); уміти знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел, у тому числі іншомовних; уміти розробляти та використовувати науково обґрунтовані алгоритми діяльності у сфері спеціальної освіти; володіти методиками і технологіями встановлення контактів з різними групами клієнтів з ООП; уміти добирати оптимальний діагностичний інструментарій, підбирати пакети діагностичних матеріалів, складати програму соціально-педагогічного та психолого-педагогічного діагностування особистості з ООП, цільових мікрогруп, аналізувати, систематизувати та узагальнювати результати діагностичної роботи.
Освітня програма передбачає навчальні і виробничі практики у соціальних інституціях, закладах освіти, загальноосвітніх, спеціальних (корекційних) дошкільних і шкільних освітніх установах, психолого-медико-педагогічних консультаціях, центрах психолого-медико-педагогічного супроводу, реабілітаційних центрах та інших установах освіти, охорони здоров’я, соціального захисту.
Деталі з теми за покликанням:
https://www.znu.edu.ua/opp2019/4098.ukr.html
Перелік компонентів освітньо-професійної програми
https://www.znu.edu.ua//opp2019/components/bak/spp/perel__k_op_spets_osv__ta_bak_.pdf