Стара версія
Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / П’ятий проєкт ЗНУ – серед переможців конкурсу Програми ЄС ЕРАЗМУС+

П’ятий проєкт ЗНУ – серед переможців конкурсу Програми ЄС ЕРАЗМУС+

П’ятий проєкт ЗНУ – серед переможців  конкурсу Програми ЄС ЕРАЗМУС+
07.08.2019 14:03 Все Головні новини Факультети Журналістики Іноземної філології DESTIN MultiEd Університет проєктна діяльність міжнародна діяльність проєкт Еразмус+ факультет іноземної філології факультет журналістики проєкт DESTIN

У Запорізькому національному університеті міжнародна проєктна діяльність - один із пріоритетів розвитку закладу вищої освіти. Цей напрямок знаходить всебічну підтримку керівництва університету, зокрема ректора Миколи Фролова. Своєю чергою, проректор з наукової роботи Геннадій Васильчук і проректор з науково-педагогічної роботи Юрій Каганов здійснюють загальну координацію та надають допомогу вченим ЗВО при реалізації їхніх задумів. У результаті ЗНУ вкотре впевнено заявив про себе на міжнародному рівні: серед переможців конкурсу 2019 р. за напрямом Розвиток потенціалу вищої освіти Програми Європейського Союзу ЕРАЗМУС+ – консорціум українських та міжнародних закладів вищої освіти за участю ЗНУ, які реалізуватимуть програму «Foreign Language Teacher Training Capacity Development as a Way to Ukraine’s Multilingual Education and European Integration» (610427-EPP-1-2019-1-EE-EPPKA2-CBHE-JP).

Варто звернути особливу увагу на той факт, що це - уже другий проєкт в ЗНУ в складі консорціуму рівня КА2 та п’ятий проєкт ЗНУ, який виконується в рамках конкурсів Програми ЄС ЕРАЗМУС+, котра відкриває широкі перспективи розвитку перед українською освітою.

Днями виконавче агентство з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури (ЕАСЕА) оголосило результати конкурсу 2019 р. за напрямом Розвиток потенціалу вищої освіти Програми Європейського Союзу ЕРАЗМУС+. Загалом було відібрано 163 проєкти, зокрема – 8 проєктів за участю України, які розпочнуть діяльність з жовтня 2019 р., або січня 2020 р. та будуть реалізовуватись 51 закладом вищої освіти та іншими українськими організаціями. Загальний бюджет проєктів становить понад 7 150 000 €.
Варто відзначити, що 51 партнер із України був представлений на конкурсі 38 закладами вищої освіти, 2 науково-дослідними інститутами, 4 приватними та 2 державними підприємствами, 4 громадськими організаціями, а також – Міністерством освіти і науки України.
Координатором проєкту-переможця Erasmus+ KA2 «Foreign Language Teacher Training Capacity Development as a Way to Ukraine’s Multilingual Education and European Integration/MultiEd» є Тартуський університет (Естонія). Він давно й плідно співпрацює із Запорізьким національним університетом, зокрема щодо підготовки й перепідготовки шкільних вчителів.
Серед учасників консорціуму: Гейдельберзький педагогічний університет (Німеччина), Астонський університет (Британія), Інтерлінк Академія (НУО, Німеччина), Запорізький національний університет (національний координатор), Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Полтавський національний педагогічний університет, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Горлівський інститут іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Всеукраїнська асоціація учителів англійської мови «TESOL – Ukraine» (НУО), Міністерство Освіти та науки України.
Його координатором від ЗНУ виступає доцент кафедри теорії та практики перекладу з англійської мови факультету іноземної філології Олександра Головко. Крім того, участь у написанні проєкту взяли доцент цієї ж кафедри Світлана Запольських і заступник декана з міжнародного співробітництва і проєктного менеджменту факультету журналістики, доцент кафедри журналістики Катерина Сіріньок-Долгарьова. Усі вони – успішні учасники багатьох відомих грантових програм, зокрема тих, що мають за мету покращувати освітній рівень викладачів і сприяти реформуванню галузі освіти. Зокрема, Катерина Сіріньок-Долгарьова є активною учасницею ще одного проєкту Еразмус +, який успішно реалізується в ЗНУ із 2018 року – DESTIN Erasmus+ KA2 («Журналістська освіта задля демократії в Україні: розробка стандартів, доброчесність і професіоналізм»), який націлено на системні зміни української журналістської освіти. Координатором цього проєкту є Університет Бат Спа (Великобританія). Він триватиме до 2021 року.
Що ж до нового виграного проєкту, то, як повідомляє його координатор від ЗНУ Олександра Головко, він триватиме з 15.11.2019 р. по 15.11.2022 р. На його реалізацію буде виділено близько 900 тисяч євро. Серед пріоритетів – освіта (оновлення навчальної програми за спеціальностями «учитель/викладач іноземної мови» та впровадження нових методів викладання в освітній процес), інтернаціоналізація, навчання протягом життя.
Як розповідає Олександра Головко, серед основних етапів реалізації проєкту – оновлення бакалаврських і магістерських програм за спеціальністю «учитель/викладач іноземної мови (англійська, німецька, французька, іспанська)» на основі Європейської рамки кваліфікацій. А також – розроблення рекомендацій щодо формування тематики й предметів програми, як відповідно до законодавства України, так і до стандартів Євросоюзу.
При цьому важливе значення має адаптація та впровадження передових методів викладання іноземних мов в освітній процес в Україні, серед яких – інтерактивні методи, навчання з акцентом на учнях, комунікативні методи, методологія CLIL (інтегрованого навчання предмета та мови, завдяки викладанню предмета іноземною мовою з використанням спеціальних підходів) та оновлення предметів програми за допомогою впровадження цих методів.
Своє чергою, це сприятиме впровадженню університетами вибіркових дисциплін англійською мовою для студентів рівня «бакалавр», «магістр», «доктор філософії», серед яких «Вступ до методології CLIL», «Методологія CLIL», «Засвоєння іноземної мови», «Культурна антропологія та мовне розмаїття», «Наукові дослідження та академічне письмо», «Медіаграмотність». А також – розроблення університетами власної стратегії багатомовної освіти та пропонування студентам окремих предметів англійською мовою з метою як підготовки висококваліфікованих випускників, які вільно володіють англійською мовою, так і з метою посилення рівня інтернаціоналізації університетів-партнерів і потенціалу вищої освіти взагалі. Ця стратегія стане першим кроком до швидшої інтернаціоналізації, залучення до європейського освітнього простору та підніме українські університети у світових рейтингах й сприятиме розробці рекомендацій з інтернаціоналізації вищої освіти.
Серед запланованих заходів, які проведуть у рамках реалізації цього проєкту, – проведення «Міжнародного тижня» для 80 учасників із різних українських та європейських ЗВО. Це дозволить їм познайомитися та налагодити зв’язки для подальшого спільного міжнародного співробітництва. Крім того, заплановано підвищення кваліфікації учителів шляхом проведення численних семінарів із різних методичних аспектів викладання іноземної мови та проведення семінарів для адміністрації шкіл із метою поширення досвіду європейських країн із впровадження багатомовної світи та викладання предметів англійською/німецькою мовою (1900 учасників) тощо.
Учасниця команди з написання й реалізації проекту від ЗНУ Світлана Запольських зазначає: «Ми були щиро вражені й щасливі, коли дізналися про перемогу. Так трапилось, що ми розробляли й оформлювали проєкт для подання на участь у міжнародній програмі у досить стислі терміни. І я дуже вдячна Олександрі Головко за її натхнення й енергію. Тепер перечитую проєкт і бачу, що складається враження, ніби його писали не три вчені, а одна людина. Це – свідчення того, що ми – команда, що ми знаходимось на одній хвилі. І це – дуже важливо, адже сам проєкт глобальний і за географією учасників, і за своєю метою. Дуже сподіваюся, що він стане поштовхом до реформування освіти, зокрема до підготовки і перепідготовки вчителів, які викладають іноземну. Ми прагнемо зробити участь у проєкті доступною для широкого кола освітян, зокрема у нас буде така форма навчання, як електроні курси. Звісно, це – грандіозне завдання, і ми дуже сподіваємося на допомогу наших іноземних партнерів, які пообіцяли нам всебічну підтримку під час реалізації проекту».
Одна з активістів роботи із підготовки проєкту, заступник декана факультету журналістики, доцент Катерина Сіріньок-Долгарьова додає: «Проєкт MultiEd дуже потрібен Україні, тож я щаслива, що саме ЗНУ був його ініціатором і розробником концепції разом із нашими естонськими колегами з Тартуського університету. Багатомовна освіта і розвиток англомовних компетентностей у наших студентів на часі уже давно. Цей проєкт, до якого залучено 8 українських вишів, Українську асоціацію вчителів іноземних мов, МОН і, звичайно, європейські партнери, має виробити орієнтири для вищої освіти нашої держави щодо ефективного викладання англійської як робочої мови спілкування українських фахівців. Проект націлено на реформування навчальних планів студентів-філологів, майбутніх учителів англійської мови, які згодом підуть у нову українську школу і підвищуватимуть рівень англомовних компетентностей маленьких українців. А ще цей проєкт дійсно міждисциплінарний! Чудово, що ми знаходимо такі шляхи взаємодії, які збагачують викладацький потенціал нашого університету! Факультет журналістики і факультет іноземної філології ЗНУ уже декілька років плідно співпрацюють. Насамперед, у новому проекті Erasmus+ КА 2 буде модуль, присвячений медіаграмотності. Також заплановано навчання і для викладачів, які розробляють і впроваджують англомовні дисципліни. Попереду – багато цікавої, потрібної, хоч і непростої роботи, але наша мета того варта. Багатомовній освіті в Україні – бути!»

Схожі новини