Стара версія
Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / На факультеті металургії інженерного інституту ЗНУ чимало уваги приділяють дуальній освіті для студентів

На факультеті металургії інженерного інституту ЗНУ чимало уваги приділяють дуальній освіті для студентів

На факультеті металургії інженерного інституту ЗНУ чимало уваги приділяють дуальній освіті для студентів
13.12.2019 10:32 Все Головні новини Інженерний інститут ЗНУ Факультет металургії Інженерний інститут факультет металургії кафедра металургії кафедра металургійного обладнання кафедра обробки металів тиском дуальна система освіти практика

Для становлення справжніх фахівців дуже важливо поєднання навчання в аудиторіях із надбанням практичного досвіду на підприємстві. Одним з варіантів такої збалансованої освіти є дуальна форма навчання. Впровадження дуальної освіти – це новий рівень партнерства між установами технічної освіти й реальними підприємствами, готовими надати допомогу в підготовці професійних кадрів. До цього навчального року така форма освіти активно використовувалася для металургів тільки в Запорізькому металургійному коледжі ЗНУ, а з підписанням меморандуму між Запорізьким національним університетом і холдингом «Метінвест» це стало можливим і для студентів інженерного інституту.

Дуальна освіта передбачає, що до 70% практичної підготовки студента відбуватиметься в умовах реального виробництва, тож тільки найкращі студенти факультету металургії стали першими учасниками цієї програми.

Як розповів начальник відділу розвитку персоналу комбінату «Запоріжсталь» Олексій Бакалов, за своїм функціонуванням системи дуальної освіти для студентів ЗМК та інженерного інституту ЗНУ дуже схожі між собою. В обох випадках студентів працевлаштовують на підприємство й за період практики вони отримують заробітну плату.

 Згідно з «Положенням про дуальну форму здобуття вищої та фахової передвищої освіти в Запорізькому національному університеті та на підприємстві ПАТ “Запоріжсталь”», процес дуальної освіта поділяється на два етапи: навчання в університеті й навчання на робочому місці. Здобуті теоретичні знання студенти закріплюють у вигляді практичних навичок на виробничих ділянках. Тож за час практики на ПАТ «Запоріжсталь» підприємство отримує готових фахівців, які знають специфіку роботи за своєю професією на комбінаті.

Сьогодні на ПАТ «Запоріжсталь» за системою дуальної освіти проходять підготовку шість студентів інженерного інституту ЗНУ, до кожного з яких прикріплено наставника, обраного з найбільш досвідчених і кваліфікованих фахівців структурних підрозділів. Теми індивідуальних завдань для студентів обиралися з проблематики структурного підрозділу, до якого вони були прикріплені відповідно до своєї спеціальності. Обрані теми безпосередньо стосувалися підприємства, досліджували й розкривали проблему виробничої діяльності.

Керівником практики від університету для студентів спеціальності галузеве машинобудування став старший викладач кафедри МО Андрій Власов. Студенти групи МБ-17-1бд працювали над такими темами, як «Джерела видатків по видам ремонтів виробничого обладнання» (Дарина Цинкуш, керівник практики від бази практичної підготовки О.А. Морозов); «Основні принципи й показання обладнання при річному плануванні ремонтів у ЦХП-1» (Дмитро Купрін, керівник П.П. Москаленко); «Річне планування ремонтів. Основні принципи й показання обладнання при річному плануванні ремонтів у ЦХП-3» (Олег Пенечко, керівник Д.В. Телюк).

Керівником практики від університету для студентів спеціальностей металургія, металургія чорних металів, а також обробка металів тиском став професор кафедри ОМТ Олександр Явтушенко. Студенти групи МЕТ-17-1бд займалися вирішенням проблем, пов’язаних з аналізом причин походження дефекту: пригар емульсії й заходи зі зменшення кількості дефекту (Олександр Сагулякін, керівник практики від бази практичної підготовки А.Г. Ніколенко); випробуванням системи міжклітьового охолодження в клітях чистової групи в НТЛС 1680 (Артем Юрченко, керівник В.А. Невгамонний); аналізом причин походження дефекту: зминання кромки і заходи по зниженню дефекту (Євгеній Матвієнко, керівник Д.І. Старовойтов).

У звітах студентів щодо проходження  практики за дуальною формою навчання результати дослідження проблеми були представлені у вигляді індивідуального завдання. Зібраний матеріал може бути використаним під час поточної наукової роботи студентів або при написанні повноцінної кваліфікаційної роботи.

Поділився з нами Олексій Вадимович і своїми враженнями про перший етап проходження навчання за системою дуальної освіти. Він зазначив, що загалом перші враження дуже позитивні. Під час старту проєкту були деякі незначні недоліки проте вже зараз вони враховані та виправлені. За час проходження практики й захисту звітів студенти продемонстрували досить високу теоретичну підготовку, вміння оперувати отриманими в університеті знаннями на виробничих ділянках підприємства. Кращім зі студентів буде запропоновано після закінчення навчання працювати на ПАТ «Запоріжсталь» і, звичайно ж, з перспективою подальшого кар'єрного зростання.

Програма навчання за системою дуальної освіти не завершена, попереду – нові завдання, вирішення нових виробничих проблем, тому побажаємо всім учасникам проєкту терпіння, успіхів, креативних рішень і незабутніх вражень.

 

Інженерний інститут


Фотогалерея:
https://www.facebook.com/pg/pressluzhbaZNU/photos/?tab=album&album_id=134220241352656

 

Схожі новини