Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Студентів філологічного факультету навчали ефективній взаємодії сучасних учителів й учнів

Студентів філологічного факультету навчали ефективній взаємодії сучасних учителів й учнів

Студентів філологічного факультету навчали ефективній взаємодії сучасних учителів й учнів
08.01.2020 13:59 Все Головні новини Факультети Філологічний Філологічний факультет зустрічі з письменниками

Із метою професійного становлення студентів як майбутніх учителів-словесників на філологічному факультеті було проведено чергове засідання «Школи професійної майстерності майбутніх учителів-словесників», що була започаткована доцентом кафедри української літератури Іриною Бакаленко. Ця Школа передбачає проведення майстер-класів щодо використання інноваційних технологій навчання на уроках словесності.

Запрошена гостя «Школи» – Наталія Гутарук, одна з  десяти найкращих учителів України за версією Global Teacher Prize 2019, яка працює учителем англійської мови у Запорізькому «Січовому колегіумі», провела майстер-клас для студентів-філологів на тему: «X + Y + Z = успіх, або принципи ефективної взаємодії сучасних учителів і учнів».

Наталія Гутарук – учителька англійської мови із Запоріжжя, яка впевнена, що позитивні емоції допомагають зберегти рівновагу та баланс. Як учитель-мовник вона навчається сама та допомагає своїм колегам наблизити уроки до реального життя й спілкування. Протягом трьох років активно співпрацює з учителями України та Європи на платформі eTwinning, а її учні – учасники більше 34 коротко та довготривалих проєктів, один із яких навіть продовжує життя як проект КА-229 в програмі Еразмус+.

Розпочався майстер-клас невеличкою бесідою про систему освіти, теорію поколінь, особливості представників різних поколінь X, Y та Z. За допомогою відкритих запитань і проблемних ситуацій студенти самі спробували відповісти на важливі освітні питання: «Хто важливий в освіті? Яким повинен бути сучасний учитель? Які риси повинні бути притаманні сучасному вчителю? Що залежить від учителя в шкільній аудиторії? Хто такі представники покоління Z? Що вони прагнуть отримати від сучасного світу і шкільної освіти? Чим відрізняються представники різних поколінь? Які шляхи взаємодії можливі між представниками різних поколінь?»

Інтерактивна вправа: «взаємодія мами, яка виконує декілька справ одночасно, та дитини» – переконала студентів, що представники різних поколінь мають свої особливості, які необхідно враховувати у процесі організації взаємодії, зокрема у процесі організації освітньої діяльності.

Інформаційне середовище, у якому живе покоління Z, суттєво впливає на розвиток їх особистості, визначаючи характерні ознаки (нетерплячість,прагнення негайних результатів, залежність від інтернету та кіберпростору, фрагментарність образного мислення, швидке дорослішання, орієнтація на практичний результат, гіперактивність) та вимагаючи ефективних стратегій взаємодії для тих, хто навчається, із тими, хто навчає. У процесі майстер-класу досвідчений учитель запропонувала такі шляхи взаємодії з сучасними учнями: добре структурувати навчальний процес; забезпечувати «зворотній зв’язок»; зробити навчальний матеріал «яскравим і візуальним»; подавати матеріал в оптимістичному тоні; надавати алгоритм мотивованих кроків для досягнення конкретної мети;надавати свободу вибору дій у межах навчальної програми; залучати учнів до довгострокових проєктів тощо. Прикладами зі свого професійного життя Наталія Гутарук розвіяла стереотипи про нецікаве стандартне життя вчителя за конспектом.

На думку Наталії, всі вчителі та учні різні, але ми маємо навчитися використовувати у своїй професійній діяльності і різноманітні джерела інформації, і онтологічний досвід, і зв’язок з реальним життям, і емоції, відчуття та асоціації, і траєкторію розвитку кожного учня, і зворотній зв’язок, що дасть можливість кожному школяру отримувати «маленькі щоденні відкриття».

На прикладі шкільної теми «Усна народна творчість» студенти спробували перевірити ефективність запропонованих шляхів взаємодії вчителя та учнів. Майбутні вчителі-словесники з задоволенням активно виконували інтерактивні та ігрові вправи, розвиваючи логічне і критичне мислення, увагу, оперативну пам'ять, креативність, ораторські здібності.

Майстер-клас був продуктивним, цікавим та емоційно-насиченим. За підсумками проведення майстер-класу всі учасники отримали новий досвід використання різноманітних форм організації взаємодії сучасних учителів та школярів, а Наталія Гутарук – слова вдячності від студентів.

Аліна Мироненко поділилась своїми враженнями: «Нереально цікавий майстер-клас від пані Наталії! Пані Наталія вразила своїм оптимізмом, нестандартним мисленням. Особисто для себе на майбутнє візьму методи, як можна провести надзвичайно цікавий і захопливий урок».

Анастасія Работягова підкреслила важливість заходу: «Сьогодні був неймовірно цікавий майстер-клас! Досі залишаюсь під величезним враженням від цієї події, адже пані Наталія “живе” своєю професією. Коли такий учитель ділиться своїм досвідом, своїми сучасними поглядами на освітній процес – це надихає на подальшу роботу в освітній галузі, зокрема у школі».

Дарина Малишева зауважила: «Приємно вражена сьогоднішньою зустріччю з молодою, креативною, позитивною вчителькою Наталією Гутарук. Зустріч була справді дуже цікавою. Дізнатися щось нове від обізнаного та досвідченого вчителя дуже корисно. І я впевнена, що кожен взяв собі у кошик щось нове, починаючи від методів, завершуючи новою інформацією про українські традиції, звичаї, історію та культуру».

Своїми враженнями про зустріч поділилась і Наталія Гутарук: «Ранкове побажання до кави віщувало: Щастя – в дрібницях. І воно виправдалося на всі 100% . Готуючись до зустрічі із майбутніми вчителями-словесниками, на запрошення пані Ірини, думала: Що б придумати такого, щоб це було доречно, продуктивно, надихаюче? Що могло б зачепити так, щоб спровокувало ще більшу цікавість до вивчення його величності Слова?”. Було трошки тривожно, але інтригуюче. Насторожені погляди на початку змінилися цікавими коментарями та запитаннями. Було відчуття, що ми вже давно знайомі. Я щиро вірю в те, що в цих студентів попереду величезна кількість відкриттів свого Я. Відкриттів, що надихають рухатися далі, розвиватися, створювати. Водночас, дуже щиро радію за тих учнів, яких до царини рідної мови запросять саме ці юнаки та дівчата: відкриті, творчі, ерудовані та з чудовим почуттям гумору. А ще, мрію про те, що вони зможуть подолати стереотипи стосовно того, що вчитель – це книга скарг та пропозицій сучасного суспільства і напишуть свою історію успіху. Хтозна, можливо, саме завдяки ним, ми станемо свідками українського освітнього дива».

Координатор «Школи професійної майстерності майбутнього вчителя-словесника» Ірина Бакаленко щиро подякувала Наталії Гутарук за проведений захід та можливість студентам-філологам долучитися до найкращих практик та інноваційних технологій навчання і зазначила: «Розвиток сучасної освіти залежить саме від таких креативних, наполегливих та завзятих учителів, яким є Наталія Гутарук, а участь студентів у таких методичних заходах дозволить їм сформувати професійну компетентність і самореалізуватись у майбутньому професійному житті».

 

Філологічний факультет


Фотогалерея:
https://www.facebook.com/pg/pressluzhbaZNU/photos/?tab=album&album_id=144403177001029

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схожі новини