У ЗНУ співпрацюють із вчителями історії щодо аналізу типових помилок старшокласників під час тренінгів із підготовки до ЗНО

У ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) в рамках низки аналітичних семінарів «Аналіз типових помилок абітурієнтів, виявлених під час тренінгових сесій із підготовки до ЗНО» свого часу відбулося заняття для запорізьких шкільних учителів-істориків. Його організаторами традиційно виступили представники відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування під керівництвом начальника Галини Микитів спільно з Регіональним освітньо-науковим інноваційним комплексом (РОНІК) в особі його начальника Вікторії Ковпак.
Основою для цього методично-практичного заходу став комплексний аналіз представниками історичного факультету робіт старшокласників-учасників тренінгів із написання ЗНО, які цього року традиційно пройшли на базі Запорізького національного університету. Результати цього аналізу увазі вчителів представив доцент кафедри джерелознавства, історіографії та спеціальних історичних дисциплін Юрій Іріоглу.
Привітавши учасників семінару, Юрій Олександрович наголосив на важливості такої співпраці з представниками шкіл для самих викладачів вишу. Аналітичні семінари за результатами аналізу типових помилок абітурієнтів – учасників тренінгових сесій із підготовки до ЗНО провадяться в ЗНУ вже другий рік поспіль. І цього року при проведені відповідного тренінгового тестування, що проходило у форматі ЗНО, врахували при підготовці тестових зошитів минулорічні побажання учителів-учасників семінарів.
Крім того, доповідач наголосив, що при аналізі помилок майбутніх вступників аналізували не лише роботи учасників тренінгу, що проходив на базі безпосередньо ЗНУ 9 лютого, на який завітали 605 осіб. Також представники історичного факультету опрацювали результати тренінгів, які провели представники Запорізького національного університету в цьому навчальному році в Енергодарі, Бердянську й Василівці.
Саме такий комплексний підхід надав змогу Юрію Іріоглу представити учасникам тренінгу комплексний аналіз того, які питання з курсу історії України викликають у старшокласників найбільше труднощів. Зокрема, він порадив учителям при підготовці учнів до складання зовнішнього незалежного оцінювання більше увагу приділити питанням, пов’язаним із важливими історичними подіями 20 століття.
Серед іншого, під час семінару проаналізували труднощі, які виникають в абітурієнтів при виконанні завдань, пов’язаних із використанням ілюстративного матеріалу, визначення історичних особистостей, географічною локацією важливих подій, роботою з уривками з історичних документів тощо.
Захід проходив у форматі діалогу, всі його учасники мали змогу поставити доповідачу актуальні для них запитання. Наприкінці семінару вчителі скористалися можливістю отримати електронний варіант презентації, що супроводжувала семінар. Вони прагнуть використати ці дані для подальшої підготовки учнів до успішного складання ЗНО з історії України.
Також учителі-історики подякували організаторам заходу. Вони зазначили, що й безкоштовні тренінги з написання зовнішнього незалежного оцінювання для старшокласників, й аналіз допущених майбутніми абітурієнтами помилок – чудова ініціатива представників Запорізького національного університету. Саме такі заходи, на думку вчителів, допомагають учням підготуватись до успішного проходження основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання.
Таміла Тарасенко