До уваги абітурієнтів: ЗНУ пропонує звернути увагу на аналіз результатів безкоштовного тренінгу із ЗНО з математики

Колектив відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування під керівництвом його начальниці Галини Микитів продовжує надати корисну інформацію для абітурієнтів та їхніх вчителів. Ці дані можна використати для успішної підготовки до складання цьогорічної основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання, адже тут йдеться не лише про теми, на які варто звернути додаткову увагу під час опрацювання, але й на успішні стратегії, які варто застосувати під час складання ЗНО, Нижче наведено результати аналізу типових помилок учасників безкоштовного тренінгу з написання ЗНО з математики, що відбувся цьогоріч на базі Запорізького національного університету.
Завдання з математики для безкоштовного пробного тренінгу із ЗНО були підготовлені науково-педагогічними працівниками математичного факультету Запорізького національного університету у відповідності до програми ЗНО з математики 2020.
За результатами тренінгу викладачі математичного факультету перевірили 549 бланків відповідей абітурієнтів на тестові завдання.
У результаті отримана статистика (у порівнянні з минулими роками):
Кількість балів |
2017 рік |
2018 рік |
2019 рік |
2020 рік |
Набрали <100 балів |
9 абітурієнтів (1.40%) |
10 абітурієнтів (2.04%) |
7 абітурієнтів (0.71%) |
4 абітурієнтів (0.73%) |
Набрали 100-150 балів |
441 абітурієнт (68.80%) |
235 абітурієнтів (47.86%) |
727 абітурієнтів (73.58%) |
389 абітурієнтів (70.86%) |
Набрали 151-180 балів |
124 абітурієнти (19.34%) |
185 абітурієнтів (37.68%) |
168 абітурієнтів (17.01%) |
125 абітурієнтів (22.77%) |
Набрали 181-200 балів |
67 абітурієнтів (10.45%) |
61 абітурієнт (12.42%) |
86 абітурієнтів (8.71%) |
31 абітурієнт (5.65%) |
Виконання основних типів математичних завдань:
Тип математичного завдання |
Відсоток правильних відповідей |
Спрощення та обчислення виразів |
69% |
Тригонометричні задачі |
32% |
Комбінаторика |
34% |
Нерівності |
38% |
Функції, екстремуми, дотичні |
36% |
Корені рівнянь |
65% |
Планіметрія |
56% |
Стереометрія |
32% |
Прогресія |
57% |
Виконання типів тестових завдань:
Тип тесту |
Відсоток правильних відповідей |
Задачі на вибір правильної відповіді зі списку |
61% |
Задачі на встановлення відповідності |
37% |
Задачі з відкритою відповіддю |
14% |
Задачі з описом розв’язку |
9% |
Узагальнена оцінка підготовки з математики, продемонстрована на тестуванні абітурієнтів 2020, на думку викладачів математичного факультету ЗНУ, «задовільно».
У тестуванні-2020, як і в попередні роки, абітурієнти показали слабкі знання при розв’язанні завдань 31 – 33, де було необхідно навести повний варіант розв’язання задачі. Варто відзначити незнання абітурієнтами визначеного інтеграла для обчислення площ, формул бічної поверхні та об’єму піраміди, слабку підготовку з визначення ОПЗ, вирішення задач з параметрами.
Викладачі математичного факультету, задіяні в розробці бланків для тренінгу з написання ЗНО, його проведенні й аналізі результатів учасників заходу розробили низку рекомендацій абітурієнтам щодо організації підготовки до ЗНО-2020 з математики:
Згідно результатів цьогорічного тестування, варто відзначити, що в підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання абітурієнтам необхідно особливу увагу приділити підготовці з математики за такими розділами:
- Функції та їх властивості;
- Комбінаторика;
- Стереометрія;
- Тригонометрія;
- Нерівності.
При виконанні завдань ЗНО необхідно спочатку уважно прочитати умову завдання та надавати відповідь на питання тесту або задачі.
Перед заповненням бланків відповідей, необхідно попередньо уважно ознайомитися з правилами їх заповнення:
- як саме у клітинці ставити хрестик,
- правила запису в клітинки числа з цілою та дробовою частинами,
- куди та як записувати виправлення.
Додаткові рекомендації абітурієнтам:
- При проходженні тестування необхідно раціонально використати виділений час – починати з завдань більш легких, а лише потім переходити до більш складних.
- Не треба поспішати вносити відповідь до бланку – спочатку потрібно використати чернетку, обов’язково перевірити отриманий власний розв’язок завдання.
- У завданнях на відповідність необхідно користуватись методом виключення тих відповідей, що є очевидно неправильними.
- Необхідно бути уважними під час вписування до бланку своєї відповіді.
Близько чверті неправильних відповідей було отримано в результаті неправильного оформлення бланку відповідей. У завданнях 25-30 відповіді до клітинок бланку в багатьох випадках було вписано неправильно – незважаючи на шаблон та можливість внизу аркуша написати правильну відповідь замість помилкової.
Отже, у разі реального тестування неуважність абітурієнтів могла б призвести до зниження підсумкового результату.
Математичний факультет