
Незважаючи на всі складнощі карантинного періоду, на історичному факультеті ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває повноцінний освітній процес. Викладачі та студенти перейшли у новий формат спілкування – на дистанційну форму. Освітній процес за дистанційною формою здійснюється з використанням ресурсу Moodle ЗНУ, а також комунікаційних програм і каналів Zoom, Viber, Skype, Telegram тощо. Серед безумовних лідерів цього процесу варто згадати доцентів І.М. Кривко, О.М. Маклюк, Ю.І. Головко і Т.В. Грушеву, професорів О.Р. Давлєтова й О.М. Ігнатушу, багатьох інших.
Для того, щоб студенти-історики мали змогу повноцінно отримувати знання, викладачі всіх чотирьох кафедр факультету використовують різноманітні форми навчання та контролю: розміщують індивідуальні та самостійні завдання, проводять семінарські заняття у он-лайн режимі, проводять контрольні роботи через систему Moodle.
Про останню варто згадати окремо. На думку колективу, саме вона в складних сучасних умовах стала справжньою паличкою-допоміжницею – у неї викладають тексти лекцій, проводять хронологічні диктанти за матеріалами лекційних занять, здійснюють онлайн-консультації із написання курсових робіт, наповнюють банки тестових завдань тощо. Широкі можливості для повноцінного засвоєння матеріалу дають кейси, у яких розміщено публікації історичних джерел, наукові статті та монографії, такі необхідні для самостійного вивчення студентами певних тем. Завдяки цьому, студенти продовжують вчитися складати аналітичні записки, працювати з першоджерелами й історіографічним доробком. Одним словом, попередні роки, в які відбувалося активне наповнення Moodle контентом, позитивно позначилися на роботі викладачів і студентів історичного факультету в нових умовах.
Відзначимо, що студентська рада факультету має постійний зв’язок з деканатом та викладачами. Разом із деканом – професором В.І. Мільчевим, та його заступниками – доцентами І.М. Кривко та Р.Л. Молдавським, студенти здійснюють моніторинг проблемних моментів в організації дистанційної форми навчання. Зауваження та побажання студентів доводяться до відома викладачів.
Куратори академічних груп, своєю чергою, також продовжують спілкування зі студентами та їхніми батьками, контролюючи навчання здобувачів освіти. Завдяки цим зусиллям, той простий та очевидний факт, що карантин не є канікулами, а час для плідної праці, став зрозумілим усім учасникам дистанційного навчального процесу.
Історичний факультет