Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: випускниця факультету іноземної філології, маркетолог міжнародного творчого фешн-проєкту Марія Сільчук

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) за ініціативи відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування триває втілення в життя проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». І черговий його матеріал присвячений розповіді про досвід професійного становлення і успіху випускниці факультету іноземної філології спеціальності «Англійська мова і література» Запорізького національного університету Марії Сільчук, яка завершила навчання в ЗНУ в 2014 році і зараз мешкає в Парижі. Сьогодні вона працює в галузі маркетингу та є співзасновницею проєкту «Salade Des Créateurs».
У рамках цього проєкту вона погодилась дати відповідь на кілька запитань, які стосуються її професійного становлення та успіху, а також навчання в Запорізькому національному університеті.
- Маріє, скажіть, будь ласка, чому Ви обрали для вивчення іноземної мови саме ЗНУ?
- Я народилася та виросла в Запоріжжі. У цьому місті вибір мені здавався очевидним: кафедра англійської філології була дуже сильною, саме завдяки її фахівцям. Коли ми складали іспити до магістратури після 4 років бакалаврату, навіть середній рівень підготовки деяких студентів кафедри англійської філології ЗНУ, дозволив їм скласти іспити київських вишів на «відмінно».
- Які спогади щодо студентських років є для Вас найціннішими та які отримані у виші знання стали найкориснішими у житті і роботі?
- Це були дуже щасливі роки, ми «жили» в університеті з найкращими в світі одногрупниками й тими студентами, хто вчився з нами в одній паралелі. Концерти, постановки театральних п’єс, спільні підготовки до занять, проведення «пар», дні Європи – було так багато всього, ми стали справжніми друзями.
Я дуже вдячна моїм викладачам, які багато чого мене навчили у фаховому та ціннісному сенсі. Коли я приїхала до Франції, я розмовляла англійською краще за мого викладача в Сорбонні, давала приватні уроки, завдяки досвіду викладання, який я мала щастя отримати на факультеті. Найголовніше, чого я навчилася – це багато та продуктивно працювати. Після університету я була впевнена в одному: все одно, наскільки погано ви щось знаєте чи вмієте. Якщо ви дійсно хочете, ви зможете стати експертом, завдяки напруженій праці та любові до вашої справи.
- Що Ви можете порадити студентам і випускникам ЗНУ, зокрема факультету іноземної філології?
- Приділяйте більше часу практиці мови, це – важливо. Дивіться фільми, виступи коміків та новини країн, мови яких ви вивчаєте. Спілкуйтеся з вашими однолітками-носіями мови у фейсбуці, вчіть гарні тексти на пам’ять. Я знаю, це – найважче, але це вам дає шикарну мовну базу. Ви вчитесь для себе, якщо вам не подобається, що ви робите, можливо, ви займаєтесь не тим? Не вчіть все поспіль, ви не зобов’язані бути відмінником з усіх предметів, але маєте бути ерудованою людиною та гарним фахівцем. Краще гарно підготувати й зрозуміти 2 питання семінару, аніж від руки списати з інтернету 10.
- Чим Ви сьогодні займаєтесь, у якій галузі працюєте?
- Сьогодні я працюю в галузі маркетингу, створюю та проводжу рекламні кампанії, займаюся розробкою платформ. Я живу в Парижі, і цього року я стала співзасновницею проєкту «Salade Des Créateurs», мета якого полягає у просуванні модних дизайнерів країн СНД в Парижі. Це – моя спроба дати щось моїй країні, навіть якщо я живу за кордоном. Я давно шукала таку можливість. Тому всі, кого цікавить мода або французька мова, можуть фоловити сторінку проєкту «Salade Des Créateurs» в фейсбуці та інстаграмі.
- Що Вас надихає у роботі й чим Ви пишаєтесь?
- Мене надихають чудові люди, у яких можна повчитися. Я намагаюся оточувати себе людьми, які кращі за мене, це допомагає професійно зростати. Я пишаюся українською молоддю, яка, незважаючи ні на що, розвивається, жартує і створює іновації.
- Що допомогло Вам бути успішною в роботі, які знання і навички необхідно здобути?
- Знання іноземних мов відкриває більше кар’єрних можливостей, надає доступ до першоджерел, дає змогу читати й слухати світових інсайдерів в оригіналі. Також дуже важливими є комунікативні навички, емпатія, критичне мислення. Це допомагає в будь-якій компанії. При цьому, ви маєте себе гарно представити, захистити себе, ефективно працювати з іншими для досягнення результату, навчати та виконувати менеджерські функції.
- Чи є у Вас прагнення та бажання підвищувати свою кваліфікацію та здобувати нові знання й досвід в інших галузях? У яких саме?
- Так, я думаю, що доведеться вчитися все життя. У галузі маркетингу важливо розуміти людей, для яких ви створюєте продукт. Дуже легко вивчити, як працює Фейсбук, Адвордс, Фотошоп. Складніше створити успішну рекламну кампанію, бо ви працюєте з людьми.
Зокрема, когнітивна лінгвістика, яку ми вивчаємо на факультеті, може допомогти зрозуміти співвідношення мови та свідомості, психологія дає ключі для розуміння інтенцій людини, соціологія дозволяє зрозуміти, як люди взаємодіють. Важливо також розуміти поп-культуру, адже це те, що поєднує людей. Ці дисципліни будуть корисними для будь-якої людини, незалежно від галузі, в якій вона працює.
- Які Ваші професійні пріоритети?
- Сьогодні моїм приорітетом є розвиток мого ще зовсім молодого проєкта «Salade Des Créateurs». На шляху до цієї мети я точно стану краще й досвідченіше.
- Яким Ви бачите своє подальше професійне майбутнє, про що мрієте?
- Я би хотіла, аби мій проєкт був успішним з фінансової та ціннісної точок зору. Це скоріш не мрія, а мета.
- Дякуємо за розмову. Бажаємо Вам успіху!
Спілкувалася Олена Переверзєва