Стара версія
Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / До уваги старшокласників: у ЗНУ оприлюднили аналіз типових помилок учасників цьогорічного пробного ЗНО з географії

До уваги старшокласників: у ЗНУ оприлюднили аналіз типових помилок учасників цьогорічного пробного ЗНО з географії

До уваги старшокласників: у ЗНУ оприлюднили аналіз типових помилок учасників цьогорічного пробного ЗНО з географії
03.04.2020 15:00 Все Головні новини Факультети Фізичного виховання Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування ZNU Zaporizhzhia National University відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування факультет фізичного виховання здоров’я та туризму профорієнтаційна діяльність співпраця зі школами рекомендації для абітурієнтів

Співробітники відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) під керівництвом начальниці Галини Микитів та представники факультетів, які брали участь в організації та проведенні цьогорічних тренінгів із написання зовнішнього незалежного оцінювання, продовжують оприлюднювати результати аналізу типових помилок абітурієнтів – учасників пробних тестувань із написання ЗНО. Ці дані вступники зможуть використати для самостійної підготовки до успішного складання ЗНО та під час онлайн-консультацій зі шкільними вчителями. Рекомендації викладачів ЗНУ, які проаналізували тренінгові роботи старшокласників, містять не лише розгляд типових помилок, але й методичні рекомендації щодо підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання.

У безкоштовному пробному тренінгу із зовнішнього незалежного оцінювання з географії брали участь 184 особи. Тести підготовлені за зразком завдань, розміщених на сайті www.testportal.gov.ua Були використані видання й матеріали, посібники, рекомендовані МОН України для підготовки до незалежного тестування.

Над виконанням тестових завдань зошита № 1 працювало 93 особи, а над виконанням тестових завдань зошита № 2 працювала 91 особа. Статистична обробка результатів тестування дозволяє стверджувати, що зошит № 1 та зошит № 2 були аналогічними за складністю виконання, оскільки середньостатистичний учень, що працював над зошитом № 1, надав 39% правильних відповідей. Те саме можна стверджувати й про середньостатистичного учня, який працював над зошитом №2.

Інші виміри, які вказують нам на цю тенденцію, тобто характеризують середні показники, також збігаються. Отже, можна стверджувати, що основний принцип зовнішнього незалежного оцінювання – рівні умови – був витриманий під час безкоштовного пробного тренінгу із зовнішнього незалежного оцінювання – 2020 з географії в ЗНУ.

Абітурієнти продемонстрували загалом задовільний рівень знань, про що свідчать дані таблиці 1. Кількість учнів, які успішно виконали завдання, становить 94,6 %. Разом із цим, лише 20,65 % учнів отримали оцінки більше 150 балів і 3,26% більше 180 балів (6 учнів).

 

Таблиця 1.

Загальна успішність виконання завдань

Успішність виконання завдань

Кількість учасників

У % до кількості тих,

хто взяв участь у тестуванні

1

достатній

кількість балів

 

 

180-200

6

3,26

151-179

38

20,65

124-150

87

47,2

100-123

43

23,3

2

недостатній

< 100

10

5,4

 

Основний висновок, який випливає із цього, такий: більшість учнів недостатньо підготовлені до проходження зовнішнього незалежного оцінювання з географії – 2020.

Аналіз результатів пробного тестування засвідчив, що в майбутніх абітурієнтів виникали складнощі з більшістю розділів програми зовнішнього незалежного оцінювання, про що свідчать дані таблиці 2. Найбільші проблеми у середньостатистичного учня виникали при відповідях на питання з розділів «Соціально-економічна географія світу» та «Україна і світове господарство», де успішність склала 20 та 22% відповідно.

 

Таблиця 2.

Розподіл кількості правильних відповідей за розділами програми з географії

Розділ

Успішність, %

1

Вступ. Загальна географія

79

2

Материки та океани

68

3

Україна у світі: природа, населення

57

4

Україна і світове господарство

20

5

Соціально-економічна географія світу

22

 

Показники при виконанні завдання на встановлення відповідності – 47,6%.   

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей середньостатистичний учень успішно виконав в обсязі 48,6%.

Завдання з вибором однієї правильної відповіді середньостатистичний учень успішно виконав в обсязі 47,8 %.

Завдання на вирішення числових завдань має найнижчий процент серед всіх чотирьох блоків – 29,4% (Таблиця 3).

 

Таблиця 3.

Розподіл кількості правильних відповідей за видами завдань в учнів різного рівня компетенції

Рівень компетенції

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання на встановлення відповідності

Завдання з вибором трьох правильних відповідей

Завдання на вирішення числових завдань (задачі)

1

достатній

 

100-123

30,5

38,8

37,5

6,5

124-150

41,7

41,5

43,9

20,5

151-179

63,5

60,7

64

28

180-200

86,3

81,5

84

91

2

недостатній

<100

17

15,5

13,6

1

 

Загалом

47,8

47,6

48,6

29,4

 

Табл. 4. Щодо третього блоку завдань – задачі.

Рівень компетентності

 

Вирішено завдань

 

0

59%

 

1

35%

2-3

26%

4

16%

 

 

5

3,2%

6

2%

 

 

 

 

Варто наголосити, що найнижчі показники представлені у завданнях на вирішення числових завдань. Це стосується всіх учнів, які взяли участь у тестуванні, крім учнів із рівнем компетенції 180-200, які отримали вищий процент – 98 %.

 

Отже, у підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання абітурієнтам потрібно особливо звернути увагу на удосконалення вмінь і навичок виконання завдання на вибір однієї правильної відповіді, а також пов’язане з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей.

         Серед типових помилок, допущених під час виконання завдань, варто зазначити такі:

-         недостатнє знання загальних географічних даних;

-         недостатнє знання тектоніки, геології та корисних копалин;

-         недостатнє знання економіки України та світу;

-         недостатнє знання географії тварин та рослин;

-         недостатнє вміння вирішувати завдання 3-го блоку (задачі);

-         недостатнє володіння термінологічним апаратом різних розділів географії.

 

При підготовці абітурієнтам варто особливо звернути увагу на наступне:

–       при проходженні тестування першочергово виконувати ті завдання, у правильності яких Ви впевнені;

–       на початку тестування бажано виконувати завдання на встановлення відповідності, за які буде виставлено більшу кількість балів;

–       обов'язково скористайтесь методом виключення: не шукати відразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які є неправильними. Метод виключення звужує коло питань: обирати доведеться серед 1-2 варіантів відповідей, а не 4-7;

–       при виконанні роботи потрібно бути уважнішими та уникати виправлень;

–       позначати відповіді хрестиком, а не галочкою, та користуватись виключно чорною ручкою.

 

Євгеній Бортников,

доцент кафедри туризму

факультету фізичного виховання, здоров’я та туризму

 

 

 

 

 

 

Схожі новини