
Цього тижня відбулося чергове онлайн-заняття з дисципліни «Електронні видання» для студентів 3 курсу спеціальності «Видавнича справа та редагування» К61-17 Економіко-правничого коледжу ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) із викладачем Наталією Тяпкіною. Платформою для зустрічі була програма Zoom.
Темою заняття стала «Блогосфера як феномен сучасного медіасередовища» – актуальна та надзвичайно цікава для сучасної молоді, а тим більше, для майбутніх редакторів. Третьокурсники попередньо опрацювали наукові дослідження, пов’язані із науковим розумінням понять «блогосфера», «блогінг», «блог», визначили типи блогів за їх призначення, особливості функціонування та формами подання інформації.
Студенти розповіли про своїх улюблених блогерів, попередньо проаналізувавши вдома контент медіапродукту за тематичним спрямуванням, задоволенням потреб аудиторії, чинниками привернення уваги, особливостями подання інформації тощо.
Головним завданням було відповісти на запитання: чим зацікавлює цей блогер конкретно тебе, як саме цей інформаційний потік в умовах інформаційного перевантаження досягнув реципієнта. Ця тема актуальна. Адже сьогодні споживачі інформації (особливо молодь та діти) сприймають інформаційні потоки в основному від блогерів.
Повна свобода слова та відсутність просторово-часових координат є основними рисами блогу. Незважаючи на уявний хаос, блогосфера несе в собі цілісність та актуальність, чітко реагуючи на події в житті світової спільноти.
Викладач розповіла студентам про особливості української блогосфери, відомих суспільно-політичних блогерів, їх рейтингові показники та про засоби, які сприяють вірусному поширенню інформації.
Студенти разом із викладачем у YouTube виявили такі відеоблоги для дітей – лайфхак, челендж, анбоксінг, лайфстайлблог тощо. Паралельно з новітніми формами презентації творів для дітей функціонують й загальновідомі, наприклад, мультфільми, але перероблені блогерами.
Сьогодні блог є засобом розвитку творчих здібностей, він сприяє самореалізації та самопрезентації з одного боку, а з іншого – блог є носієм думок авторитету, у нашому випадку блогера. І тут треба пам’ятати: ми є такими, яку інформацію споживаємо. У цифровому світі без розуміння цього не можна бути кваліфікованим редактором.
Уже скоро студенти будуть захищати свої індивідуальні завдання, які в онлайн-відеорежимі перевірятиме та коментуватиме викладач. Свої медіапрєкти майбутні редактори готують заздалегідь. Це і «розкручені» блоги в «Telegram» (Маргарита Мельникова) та Instagram (Луїза Горбань), і сайт для редакторів-початківців «Амбасадори контенту» (Анфіса Медяник, Олена Трегуб, Анна Гриценко, Анна Пугач, Анна Драчова та інші).
Головна мета виконаних завдань – продемонструвати свої навички (сучасне слово – skills) розуміння тексту електронного видання, що досягає споживача інформації та має визначену цінність для суспільства.
Карантин для К61-17 – це привід вивчити нове та поглибитися у своїх професійних компетентностях. На заняттях з «Електронних видань» –це, насамперед, діджиталізуватися та свідомо опановувати світ нових інформаційно-комунікаційних технологій.
Студентів ЕПК закликали бути здоровими, вчитися та #сидидома, #буднікоронавірусу, #залишаюсьдома, #epk_удома
Анна Драчова