Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Викладачі біологічного факультету постійно залучають нові методи дистанційного навчання студентів

Викладачі біологічного факультету постійно залучають нові методи дистанційного навчання студентів

Викладачі біологічного факультету постійно залучають нові методи дистанційного навчання студентів
09.04.2020 14:30 Все Головні новини Факультети Біологічний ZNU Zaporizhzhia National University біологічний факультет кафедра фізіології імунології та біохімії з курсом цивільного захисту та медицини освітній процес дистанційне навчання

Викладачі кафедри фізіології, імунології та біохімії з курсом цивільного захисту та медицини біологічного факультету ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) активно удосконалюються й постійно оволодівають новими методами дистанційного навчання студентів. Сьогодні з вами поділилися своїми враженнями та успіхами щодо дистанційного навчання 2 викладача кафедри.

Зокрема, викладач кафедри фізіології, імунології та біохімії з курсом цивільного захисту та медицини Олена Климова (Бражко) зазначає:

- За допомогою ресурсу moodle можна викладати лекції, практичні та лабораторні роботи. Також розробляти тести та контрольні будь-якої складності. Вид контролю «Тест» надає можливість розробляти тести, які можуть містити питання різних типів, у тому числі множинний вибір, на відповідність, коротка відповідь та числовий.

Можна також дозволити студентам кілька спроб складання тесту, питання можуть перемішуватися або вибиратися випадковим чином з банку питань. Також може бути встановлено обмеження часу. Кожна спроба оцінюється автоматично, за виключенням питань типу есе, із записом у журналі оцінок. Можна вибрати, чи надавати студентам підказки або показувати відгуки та правильні відповіді на питання.

Тести можуть бути використані: в іспитах за матеріалами курсу, як міні-тести в окремих завданнях або в кінці теми, в іспитах, які можуть використовувати питання минулих іспитів, для отримання зворотного зв’язку з метою оцінки ефективності навчання та для самоконтролю.

Вид контролю «Завдання» дозволяє видавати завдання, збирати роботи, оцінювати їх та залишати відгуки на ці роботи. Це дуже зручно саме для практичних робіт, семінарів, індивідуальних завдань.

Студенти можуть відправляти будь-який цифровий контент (файли), такий як текстові документи, електронні таблиці, картинки, аудіо та відео файли. Крім того можна дозволити студентам вводити відповідь безпосередньо в редакторі на сайті. Також завдання може слугувати нагадуванням для студентів, що їм потрібно зробити в «реальному світі», наприклад, якась творча робота, яка не має оцифрованого вигляду.

При розгляді завдання можна залишати текстові відгуки або файли з детальним роз’ясненням по роботі студента. Завдання можуть бути оцінені в числовому виразі або буквеною шкалою. Також усім доступний розширений метод оцінювання у вигляді рубрик. Фінальна оцінка за роботу буде записуватися до журналу оцінок.

За допомогою Форуму можна здійснювати асинхронні дискусії, тобто дискусії, які відбуваються протягом тривалого періоду часу. Є кілька типів форумів для вибору, наприклад, стандартний форум, на якому кожен може почати нову дискусію в будь-який час; форум, де кожен студент може залишати тільки одне обговорення; або форум питання-відповідь, де студенти повинні спочатку надіслати своє перше повідомлення, перш ніж вони зможуть переглянути повідомлення інших студентів. Можна дозволити прикріплення файлів до повідомлень на форумі. Прикріплені зображення відображаються безпосередньо в повідомленнях форуму.

Учасники можуть підписатися на форум, щоб отримувати сповіщення про нові повідомлення форуму. Повідомлення форуму можуть бути оцінені викладачами або студентами (незалежні оцінки). Ці оцінювання можуть бути об'єднані, щоб сформувати остаточну оцінку, яку буде записано в журнал оцінок.

Форуми мають безліч застосувань, таких як: соціальний простір для студентів, щоб краще пізнати один одного, для оголошень курсу (використовуючи форум новин з примусовою підпискою), для обговорення змісту курсу або читання матеріалів, для довготривалого онлайн обговорення спірних питань, попередньо піднятих на особистих спілкуваннях віч-на-віч, для дискусій тільки між викладачами (за допомогою прихованого форуму), як центр допомоги, де викладачі та студенти можуть дати пораду, як підтримка «один-на-один» для приватного спілкування викладача зі студентом (з використанням форуму з окремими групами і з одним студентом у групі), для розширеної діяльності, наприклад, «головоломки» для студентів, щоб обміркувати та запропонувати рішення.

За допомогою «Теки» можна надавати доступ до групи файлів розміщених в одній теці. Запаковану в архів теку можна завантажити та розпакувати, або створити порожню теку та завантажити туди файли по одному. Дуже зручно з її допомогою архівувати матеріали для самостійних робіт студентів, такі як підручники, методичні матеріали та посібники.

Тека може бути використана: для зібрання файлів на одну тему, наприклад, набір минулих екзаменаційних робіт у форматі PDF або набір файлів зображень для використання у студентських проектах, для забезпечення загального простору завантаження для викладачів (тека прихована від сторонніх, так що тільки викладачі можуть її побачити), для спілкування зі студентами зручним та популярним серед студентської молоді є telegram.

Дуже зручним видом спілкування та зворотного зв’язку є чат. Є кілька видів чатів: звичайний, коли двоє людей переписуються між собою, груповий чат (група) – коли кілька людей до 30 000 чоловік, спілкуються в одному чаті і Супергрупа – від 30 000 чоловік спілкуються в одному чаті, є можливість видаляти повідомлення відразу для всіх членів групи.

За допомогою чату можна бачити, які студенти знаходяться онлайн, прочитали вони повідомлення чи ні та отримати швидкий зворотній зв’язок від студентів під час дискусій.

Своєю чергою, викладач кафедри фізіології, імунології та біохімії з курсом цивільного захисту та медицини Раїса Литвиненко зазначає:

- Основною платформою для проведення занять із навчальної дисципліни «Основи медичних знань» для здобувачів різних спеціальностей (факультети: біологічний, іноземної філології, юридичний, фізичного виховання, соціальної педагогіки та психології) є СЕЗН ЗНУ, де розміщено всі необхідні матеріали для засвоєння теоретичного та практичного блоку, зокрема мультимедійні презентації до лекцій, рекомендована література, посилання на відеоуроки на зовнішніх ресурсах та інші корисні інтернет-ресурси (наприклад, курс ПМД онлайн, курс «Домедична допомога» на EdEra, центр громадського здоров'я МОЗ України, український медичний каталог, українські медичні портали, товариство Червоного Хреста України, World Health Organization, МОЗ України тощо), які студенти використовують при підготовці завдань самостійної роботи.

Оцінювання відбувається згідно розкладу шляхом виконання письмових контрольних робіт, домашніх практичних завдань (самостійна робота), тестування за розділами, індивідуальних завдань до заліку. Комунікація зі студентами відбувається через чати для обговорення змісту лекцій, коментарі до виконаних завдань, особисті повідомлення в СЕЗН ЗНУ, електронну пошту та Viber.

При проведенні занять із навчальної дисципліни «Рекреаційні ресурси та курортологія» (викладач Литвиненко Р.О.) для здобувачів спеціальності 101 «Екологія» біологічного факультету основною платформою є СЕЗН ЗНУ, де розміщено всі необхідні матеріали для отримання теоретичних та практичних знань, зокрема мультимедійні презентації до лекцій, методичні рекомендації до практичних занять, рекомендована література та посилання на зовнішні інтернет-ресурси (наприклад, періодичні видання "Медична реабілітація, курортологія, фізіотерапія", "Recreation and Leisure Studies", "Therapeutic Recreation Journal", "Journal of Tourism and Recreation" та інші, World-tourism, World resources institute, програма Google Earth тощо), які студенти використовують при підготовці завдань до практичних занять, самостійної роботи, індивідуальних завдань тощо. Оцінювання студентів відбувається згідно розкладу шляхом оцінювання протоколів практичних занять, тестування за темами, доповідей (самостійна робота), виконання письмових контрольних робіт, індивідуальних завдань, участі в дискусії на форумі. Комунікація зі студентами відбувається через чати для обговорення змісту лекцій, блоги за темами, особисті повідомлення, коментарі до виконаних завдань у СЕЗН ЗНУ, електронну пошту та Viber.

 

Біологічний факультет

 

 

 

Схожі новини