Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Викладачі кафедри іноземних мов професійного спрямування проводять заняття в дистанційному режимі

Викладачі кафедри іноземних мов професійного спрямування проводять заняття в дистанційному режимі

Викладачі кафедри іноземних мов професійного спрямування проводять заняття в дистанційному режимі
22.04.2020 15:14 Все Головні новини Факультети Іноземної філології ZNU Zaporizhzhia National University факультет іноземної філології кафедра іноземних мов професійного спрямування освітній процес дистанційне навчання

Із початком карантину колектив кафедри іноземних мов професійного спрямування факультету іноземної філології ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) докладав усіх зусиль, щоб організувати ефективне дистанційне навчання студентів. Зі студентами всіх спеціальностей проводяться регулярні консультації щодо перебігу навчального процесу з дисциплін «Іноземна мова (англійська)/(французька)/(німецька)», «Латинська мова», «Англійська мова професійно-комунікативної спрямованості», «Французька мова професійно-комунікативної спрямованості», «Німецька мова професійно-комунікативної спрямованості». Студенти мають змогу оперативно отримати відповіді на свої питання у формі електронного листування, повідомлень та дзвінків у Viber та Telegram.

Під час карантину для організації дистанційного навчального процесу з іноземної мови та іноземної мови професійно-комунікативної спрямованості для студентів університету активно використовується система електронного забезпечення навчання Moodle ЗНУ. У системі електронного навчання Moodle студенти мають доступ до усіх текстових, аудіо- та відеоматеріалів за темами курсу. Кожного тижня, згідно з розкладом, групи отримують завдання на платформі Moodle, які вони мають виконати і подати там же у визначені терміни за розкладом. Роботи подаються та оцінюються безпосередньо в Moodle та супроводжуються детальним коментарем викладача. Після виконання робіт студенти отримують завдання на наступний тиждень. Поточний контроль здійснюється за допомогою тестів різних форм, як із наведеними варіантами, так і з відкритою відповіддю.

У процесі опрацювання мовного матеріалу студенти користуються навчальними посібниками та освітніми ресурсами провідних іноземних видавництв. В умовах карантину доступ до багатьох навчальних видань іноземною мовою став безкоштовним, і викладачі кафедри регулярно залучають ці ресурси і діляться посиланнями зі студентами в СЕЗН Moodle. Студенти також мають можливість працювати з навчальними посібниками та методичними рекомендаціями, які укладені викладачами кафедри, зокрема старшим викладачем Лідією Ярцевою.

Викладачі кафедри застосовують гнучкий підхід до організації занять та надання коментарів до робіт. Студенти мають змогу здійснювати комунікацію з викладачем, зокрема доцентом Ольгою Вальченко, викладачем Оленою Костенко, старшим викладачем Наталією Ніколаєвою, викладачем Іриною Широковою, доцентом Вікторією Хребтовою, різними засобами: через платформу електронного забезпечення навчання Moodle, а також у месенджерах Viber, Telegram або Skype. Регулярна атестація в електронному журналі дозволяє студентам контролювати свої навчальні досягнення.

Викладачі кафедри проводять практичні заняття за допомогою поєднання різних мультимедійних засобів, що становить комплексність і різносторонність типів завдань для студентів та можливість їх перевірки. Зокрема, доцент Олександра Приходченко використовує сервіси GoogleClass та GoogleDocs для створення інтерактивних лексико-граматичних тестів і завдань із подальшим виставленням поточних оцінок у журнали на платформі СЕЗН Moodle ЗНУ. З метою дотримання структури навчального заняття в умовах дистанційного навчання доцент Анастасія Бєляєва запропонувала нову форму мовної «розминки» (warm-up) – коментарі з новою лексикою у соцмережі Facebook. Студенти знайомляться із «словом дня» або «фразою дня», прикладом використання слова в контексті та питанням до обговорення і беруть участь у дискусії в коментарях.

Під час проведення практичних занять викладачами кафедри використовується програмне забезпечення Zoom та Skype, що дає можливість працювати в режимі відеоконференції. Зокрема ці програми для формування навичок непідготовленого усного мовлення використовують зі студентами математичного факультету, факультету СПП та журналістики доцент Олена Александрова, доцент Вікторія Вертегел, викладач Дамір Єнікєєв, викладач Ірина Мурко, доцент Юлія Халемендик. Під час відеозаняття з іноземної мови студенти освітніх програм «графічний дизайн» і «журналістика» також мають можливість працювати з одногрупниками в режимі діалогу, зокрема під керівництвом старшого викладача Анжели Волкової та старшого викладача Дар’ї Полгородник.

Студенти отримують коментар до відповіді й аналіз помилок у режимі реального часу завдяки функції групового чату та індивідуальних повідомлень у Zoom і Skype. Можливість запису відеоконференції у Zoom також стає корисною студентам у процесі роботи над діалогічним мовленням. Так, студенти освітньої програми «Графічний дизайн» під керівництвом доцента Анастасії Бєляєвої мали можливість не тільки записати власні відеодіалоги, але й переглянути і проаналізувати відповіді інших студентів. Із метою перевірки підготовленого усного мовлення викладачі кафедри, зокрема доцент Олена Васильченко, використовують месенджер Telegram. Ця програма дозволяє записувати об’ємні відео і використовується під час роботи з інтерактивними презентаціями, які створюють студенти за темами курсу із поєднанням графічного та звукового матеріалу іноземною мовою.

Ще однією формою роботи з іноземною мовою в умовах дистанційного навчання став запис студентами аудіо, зокрема складання оповідань, запис подкасту, озвучення відеоролика. Так, студенти другого курсу юридичного факультету під керівництвом доцента Світлани Вавіліної працювали з юридичними подкастами, результатом чого стало створення власних подкастів, де студенти висвітлили питання інтелектуальної власності в Україні. Студенти третього курсу юридичного факультету (викладач – доцент Світлана Вавіліна) розглянули етапи підготовки та проведення презентації в умовах дистанційного навчання. Наступним етапом роботи стало створення власних презентацій на тему законодавчих реформ в Україні, які були відзначені високим рівнем володіння технологій створення презентації, демонстрували здатність працювати з онлайн джерелами інформації та уміння презентувати матеріал англійською мовою з використанням фраз, що відповідають кожному етапу публічної доповіді. Студенти продемонстрували ці вміння під час сесії у Webex Trainings, яка дозволяла одночасно демонструвати слайди на екрані і промовляти доповідь. 

Дистанційне навчання дозволяє студентам не тільки продовжити вивчати іноземну мову згідно з навчальним планом дисципліни, але й опанувати вміння та навички, що необхідні сучасним фахівцям. Зокрема, завдяки формам роботи, що їх використовують викладачі кафедри іноземних мов професійного спрямування, студенти можуть сформувати такі м’які навички (soft skills) та цифрові (діджитальні) компетентності як: комунікативні здібності в Інтернет-середовищі, уміння працювати з онлайнплатформами та відеоконференціями, володіння програмами створення презентації, офісними програмами, високий рівень самоорганізації та навички тайм-менеджменту. Викладачі кафедри позитивно оцінюють досвід використання інтерактивних методів роботи, платформ і програм для дистанційного навчання та планують у майбутньому продовжити їх використання при викладанні іноземних мов та іноземних мов професійного спрямування.

 

Кафедра іноземних мов професійного спрямування

 

Схожі новини