Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Викладачі та студенти-філологи вивчали практичний досвід використання інтерактивих ігор на уроках словесності

Викладачі та студенти-філологи вивчали практичний досвід використання інтерактивих ігор на уроках словесності

Викладачі та студенти-філологи вивчали практичний досвід використання інтерактивих ігор на уроках словесності
28.05.2020 10:46 Все Головні новини Факультети Філологічний ZNU Zaporizhzhia National University філологічний факультет співпраця з закладами вищої освіти освітній проце

Із метою професійного становлення студентів як майбутніх учителів-словесників на філологічному факультеті Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) провели чергове засідання «Школи професійної майстерності майбутніх учителів-словесників», яку започаткувала започаткована доцентом кафедри української літератури Іриною Бакаленко. Робота цієї школи передбачає проведення досвідченими вчителями майстер-класів із використання інноваційних технологій навчання на уроках словесності.

І навіть карантин не став на заваді проведенню зустрічі, адже відбувалась вона онлайн із використанням сервісу для організації онлайн-конференцій та відеозв’язку Zoom. Тому захід зміг об’єднати не тільки викладачів та студентів філологічного факультету ЗНУ, але й інших вишів (Олену Семеног та Наталю Громову й студентів Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка; Тетяну Дятленко зі студентами Глухівського національного педагогічного університету); а також – викладачів вишів та вчителів шкіл м. Запоріжжя, Запорізького та інших регіонів України (Волинець Галину, доцентку кафедри журналістики Запорізького національного технічного університету; Наталю Ільченко, викладачку української мови та літератури Михайлівського ВПУ; Юлію Агеєнко, вчительку української мови та літератури Вишневської філії Чмирівського ліцею Луганської області; Ірину Кокіну, викладачку української мови та літератури ДНЗ «Запорізький центр професійно-технічної освіти водного транспорту», Софію Тоцьку, вчительку історії Пологівської гімназії «Основа»).

Запрошеними гостями «Школи» стали Ольга Черемська, вчителька української мови приватної школи м. Харкова «Школа перемен», авторка курсу з креативного письма в освітньому просторі «Гравітація» м. Харкова, співавторка проєкту «Кав’ярня Пока в ЛітМузеї», присвяченого 1920-30-м рокам; співавторка настільної гри «Будинок “Слово”» , та Марина Куценко, кандидат філологічних наук, співробітниця Харківського літературного музею, розробниця інтерактивних музейних програм для підлітків та дорослих; співавторка проєкту «Кав’ярня Пока в ЛітМузеї», присвяченого 1920-30-м рокам; авторка ідеї та розробниця настільної гри «Будинок “Слово”», які провели майстер-клас «Драйв vs журба: ігрові методики викладання української літератури».

На початку заходу модератор зустрічі доцент кафедри української літератури Ірина Бакаленко привітала учасників, побажала творчих успіхів та плідної співпраці. Ірина Миколаївна відзначила, що приємно бачити в «стінах» Запорізького національного університету найкращих випускників філологічного факультету – Ольгу Черемську – уже в якості тренера майстер-класу та наставника молоді. Крім того, модератор висловила сподівання, що такі майстер-класи допоможуть студентам – майбутнім учителям-словесникам – сформувати практичні вміння та навички, професійні компетентності, що дозволить студентам в подальшому реалізувати себе в професійній сфері.

Спікери заходу Ольга Черемська та Марина Куценко розповіли про діяльність Літературного музею та особливості дитячого розважально-освітнього центру «Книга» при Літературному музеї. Значний досвід проведення різноманітних заходів як для підлітків, так і для дорослих (екскурсії, проєкт «Кав’ярня Пока в Літмузеї», вечірки Енеїди, ігротеки, тренінги з освітніх програм для музейників «Матра»; інтерактивні програми для підлітків та дорослих) дозволив спікеркам виділити головні лайфгаки для створення музейних ігор, якими вони поділились з учасниками вебінару. Особливе місце серед лайфгаків, на їх думку, займає створення відчуття комфорту й отримання задоволення.

Цікавими та корисними стали представлені тренерками практичні розробки використання ігрових методик викладання української літератури –

популярних моделей ігор, наповнених літературним матеріалом (квести; кросворди; головоломки; лото; пазли; вірю/не вірю; літературна «Мафія»; ігри «Бінґо», «Філософська торбинка», «Інтерактивне знайомство. Алфавіт», «Який ти науковець?», «Літературний флірт» (на основі цитат письменників поч. ХХ ст.), Будинок «Слово»; фанти (з відповідями від Володимира Сосюри); реконструкції ігор (ігри за «Енеїдою» Івана Котляревського). Родзинкою майстер-класу стало залучення учасників зустрічі до виконання ігрових вправ.

У процесі проведення вебінару студенти переконалися, що у роботі вчителя-словесника повинні поєднуватися як традиційні, так і інноваційні технології навчання, що дозволить учням ефективно використовувати інформацію та працювати в групах, розвиває конкурентність і лідерські якості школярів, а вчителям допоможе перетворити учнів на активних суб’єктів навчальної діяльності, підвищуючи не лише мотивацію до процесу здобуття знань, але і відповідальність за результати цієї діяльності та їх презентацію.

Наприкінці заходу викладачі та студенти філологічного факультету ЗНУ та інших закладів вищої освіти щиро подякували спікерам вебінару, а також організаторам майстер-класу за можливість долучитися до найкращих практик та інноваційних технологій навчання, а запрошені гості – Ольга Черемська та Марина Куценко – отримали слова вдячності. Усі учасники оцінили захід як дуже пізнавальний, корисний, цікавий та емоційно-насичений й висловили сподівання, що такі майстер-класи проходитимуть і в майбутньому.

Олена Семеног, доктор педагогічних наук, професорка Сумського державного педагогічного університету ім. А. С. Макаренка: «Перспективним напрямом, що сприяє формуванню ключових компетентностей учнів та неперервному професійному розвитку вчителів української мови і літератури, вважаємо ефективну комунікативну взаємодію між учасниками освітнього процесу закладів загальної середньої, вищої педагогічної освіти, громадських організацій. Важливим є віртуальний майданчик, який через інтернет, мережеве спілкування, дає можливість майбутнім учителям і вчителям, які працюють, поліпшити власний професійний рівень, сприяє формуванню ключових компетентностей. У цьому переконались, взявши участь спільно зі студентами СумДПУ імені А. С. Макаренка, Запорізького національного університету в інтернет-конференції «Драйв VS журба: Ігрові методики викладання української літератури». Спікери – Марина Куценко та Ольга Черемська. Майже дві години мали можливість ознайомлюватись з ігровими методиками колег: літературні квести, кросворди, гра «Бінґо», «Філософська торбинка», «Інтерактивне знайомство. Алфавіт», «Який ти науковець?» Креативні спікери поділилися цінним досвідом своєї роботи, який кожен з легкістю зможе використовувати у педагогічній діяльності.. Вебінар був спрямований на формування умінь слухати, сприймати інформацію, вести діалог, висловлювати власні думки, міркування, ставити запитання, працювати в команді; формування в усіх учасників освітнього процесу навичок онлайн-спілкування. Глибоко вдячні доценту ЗНУ Ірині Бакаленко за організовану зустріч! Спілкування відбулось у затишній та теплій атмосфері».

Волинець Галина, доцентка кафедри журналістики Запорізького національного технічного університету: «Отримала величезне задоволення від віртуальної зустрічі! Ольга Черемська та Марина Куценко надихають, запалюють, окрилюють! Серед «плюсів»: 1) баланс теорії і практики; 2) величезний масив корисної інформації; 3) можливість «погратися»: побачити, як це працює. Обов’язково використаю запропоновані методики Серед побажань: зробити серію вебінарів (оскільки й трьох сесій у Zoom не вистачило), адже можна буде детально обговорити кожен аспект. Сподіваюсь на зустріч у музеї! Дякую організатору – Ірині Бакаленко! Дякую спікерам! Сил і нових звершень!».

Курилова Юлія, доцентка кафедри української літератури ЗНУ: «Дуже вдячна Ользі Черемській та Марині Куценко за насичений, емоційно заряджений і продуктивний вебінар! Талановиті тренерки відкрили потенційні можливості для професійного саморозвитку, продемонстрували специфіку реалізації ігрових технологій на практиці, інспірували на створення власних проєктів. Імпонує відкритість Ольги й Марини, бажання ділитися досвідом. Сподіваюся на подальші зустрічі – не тільки віртуальні). Дякую Ірині Бакаленко за надану можливість поспілкуватися із майстрами своєї справи».

Ірина Кокіна, викладачка української мови та літератури ДНЗ «Запорізький центр професійно-технічної освіти водного транспорту»: «Я взяла участь в інтернет-конференції «Драйв VS журба: Ігрові методики викладання української літератури», спікерами якої виступили дві чарівні панянки – Марина Куценко та Ольга Черемська, випускниця Запорізького національного університету. Зустріч тривала впродовж трьох сесій на платформі ZOOM, але й цього часу не вистачило, щоб вдосталь наспілкуватися й ознайомитися з таким величезним практичним досвідом двох закоханих у свою справу філологинь! Учасники конференції змогли ознайомитися з різними ігровими методиками, які вже пройшли випробування в ЛітМузеї м. Харкова, це й літературні квести, кросворди, гра «Бінґо», «Філософська торбинка», «Інтерактивне знайомство. Алфавіт», «Який ти науковець?» та багато інших. Сказати, що ця інформація є потрібною – значить нічого не сказати. Адже кожен вчитель і викладач знаходиться в постійному пошуку нових форм і методів навчання, а сьогоднішні спікери поділилися цінним досвідом своєї роботи, який з легкістю можна використати у своїй педагогічній діяльності. Щиро хочу подякувати Ірині Миколаївні за організовану зустріч!».

Юлія Агеєнко, вчителька української мови та літератури Вишневської філії Чмирівського ліцею Луганської області: «Цікаве спілкування з творчими людьми, які надихають! Такі зустрічі мотивують і не дають учителю вигоріти! Це не лекція, а завдяки зворотньому зв’язку – цікавий інтерактив! Позитивно! Такі зустрічі – це позитив в умовах тривалого карантину!».

Анастасія Мітєва, студентка філологічного факультету ЗНУ: «Дякую за чудові завдання. Це була цікава онлайн-конференція, яка надовго запам’ятається! А в «кошик майбутнього вчителя-словесника» хочу взяти такий ігровий метод, як поступове створення коміксу з використанням однієї картинки».

Богдана Кравчук, студентка філологічного факультету ЗНУ: «Хочу подякувати організаторам, за таку цікаву та теплу зустріч. Вона була водночас інформативною та легкою. Подану інформацію ми з легкістю зможемо використовувати у подальшій професійній діяльності. Ви змогли зацікавити, і тепер ще більше хочеться відвідати Харків і побачити все на власні очі».

Юля Басаманович, студентка філологічного факультету ЗНУ: «Дуже цікава зустріч. Побачила нові методики інтерактивів. Корисна практика для мене як майбутнього вчителя. Завдяки цим зустрічам, ми розширюємо свої знання, дізнаємось нові методики та технології викладання, а головне, змінюємо погляди на деякі речі. Навіть не думала, що можна настільки урізноманітнити свій урок. Дуже дякую за підвищення рівня моїх знань!».

Карина Лантарьова, студентка філологічного факультету ЗНУ: «Дякую організаторам за цікаву та насичену онлайн-конференцію. Ця зустріч надихнула та вмотивувала мене частіше користуватися різними ігровими методиками! В майбутньому я планую використовувати літературні квести, кросворди та цікаві ігри».

На думку координатора «Школи професійної майстерності майбутнього вчителя-словесника» Ірини Бакаленко, доцента кафедри української літератури Запорізького національного університету, участь у таких методичних заходах формує професійну компетентність студентів-філологів та є одним із кроків на шляху до вчительської професії та запорукою якісної освіти та становлення «Школи майбутнього».

 

Філологічний факультет

 

 

Схожі новини