Стара версія
Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованець юридичного факультету, начальник управління юридичного забезпечення діяльності ради виконавчого апарату Запорізької обласної ради Єгор Мороз

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованець юридичного факультету, начальник управління юридичного забезпечення діяльності ради виконавчого апарату Запорізької обласної ради Єгор Мороз

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованець юридичного факультету, начальник управління юридичного забезпечення діяльності ради виконавчого апарату Запорізької обласної ради Єгор Мороз
06.08.2020 10:54 Все Головні новини Факультети Юридичний Історії успіхів випускників ЗНУ ZNU Zaporizhzhia National University юридичний факультет відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування пресслужба проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває реалізація проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». Сьогодні вашій увазі пропонується розповідь про становлення й розвиток кар’єри вихованця юридичного факультету, начальника управління юридичного забезпечення діяльності ради виконавчого апарату Запорізької обласної ради Єгора Мороза.

Ось що розповів Єгор Олегович про свою багаторічну плідну діяльність на державних посадах:

 - Закінчив у 2010 році Запорізький національний університет, у 2020 році – Дніпропетровський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування», дата прийняття присяги посадової особи органу місцевого самоврядування – 05.01.2016 року, розпорядженням голови Запорізької обласної ради від 12.02.2018 №34-к присвоєний 8 ранг посадової особи місцевого самоврядування.

Із 11.02.2016 мене призначено на посаду начальника відділу з питань земельних відносин, адміністративно-територіального устрою та природокористування виконавчого апарату обласної ради, а з 04.05.2016 року – на посаду начальника управління юридичного забезпечення діяльності ради виконавчого апарату ради.

До структури юридичного управління, створеного рішенням обласної ради від 25.02.2016 № 39 «Про затвердження чисельності, структури та умов оплати праці працівників виконавчого апарату обласної ради», входять відділи загально-правового забезпечення діяльності ради, юридичного забезпечення з питань власності територіальних громад, юридичного забезпечення майнових та земельних відносин.

Управлінням, основним завданням якого є належне правове забезпечення діяльності Запорізької обласної ради, її органів та депутатів, за період лише у 2017 році проведено правову експертизу близько 380 проєктів рішень, у 2016 цей показник складав 310 проєктів рішень; 1322 – проєктів розпоряджень голови ради, у 2016 – 1309, а також приблизно 125 проєктів договорів, у 2016 – 93. У 2018-2019 роках цей показник складав уже більше 650 проєктів рішень і 2500 розпоряджень голови обласної ради.

За результатами цієї роботи управлінням підготовлено близько 90 зауважень до проектів рішень ради у 2017 році  (у 2016 році –  40), а лише за 2019 рік оформлено більш як 40 зауважень та пропозицій до нормативних документів обласної ради.

Завдяки послідовній і виваженій позиції управління, результатом участі у судових справах, стороною в яких виступає обласна рада, не допущено протиправне позбавлення прав комунальної власності, незаконного вибуття майна закладу оздоровлення дітей згідно проведеного у 2015 році аукціону з продажу майна (справа №908/321/16), а також забезпечено вирішення спірного питання, що тягло за собою вилучення земельної ділянки на узбережжі Азовського моря, у Великій Палаті Верховного Суду, яким скасовано рішення судів попередніх інстанцій та задоволено касаційну скаргу обласної ради (справа №826/9220/16). Загалом управлінням забезпечується постійна участь у більш як 65 судових справах, стороною у яких є орган місцевого самоврядування.

Приведення у відповідність чинному законодавству та вимогам діяльності ради діючих нормативно-правових документів, регламентів, які обумовлюють роботу органу місцевого самоврядування та спрямовують діяльність територіальних громад Запорізької області стало пріоритетним напрямком, обраним управлінням.

Лише у 2017 році обласною радою прийнято низку регуляторних, нормативно-правових актів, які безпосередньо розроблені управлінням, або створення яких здійснювалось за безпосередньої його участі: «Про нормативно-правові документи з питань орендних відносин для об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області» ( переглянуто акт 2011 року), «Про нормативно-правові документи з питань розпорядження майном, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області» ( переглянуто акт 2008 року); «Про Порядок складання та затвердження фінансових планів комунальних підприємств, що є об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області».

У 2018 році обласною радою впроваджено процедури конкурсного відбору керівників закладів охорони здоров′я та загальної середньої освіти шляхом прийняття відповідних порядків, а в червні 2019 уже надано старт регуляторній процедурі з прийняття нормативного документу з питань приватизації комунального майна, що є новаційним (відповідного порядку в обласній раді ухвалено не було, в Україні обласними радами аналогічні процедури ще не опрацьовувались).

Рішенням обласної ради від 24.10.2019 №9 «Про нормативно-правові документи з питань приватизації майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області» відповідний порядок затверджено.

Ефективна, законна робота й налагоджування прозорих стосунків із потенційними орендарями комунального майна, яку проводить Запорізька обласна рада – сьогоднішні пріоритети в діяльності ради. Ілюстрацією запропонованих новацій стало прийняття нового порядку проведення конкурсів на право оренди – відкритих аукціонів, що суттєво збільшило надходження орендної плати до обласного бюджету. Приміром, якщо у 2014 році до обласного бюджету надійшло 2 937 671  грн., у 2016 – 4 855 990 грн., то у 2018 – 5 416 610 грн., а у 2019 році – 5 555 800,00 грн.

Також, відчутна динаміка по проведеним конкурсам на право укладання договорів оренди – у 2016 році їх було проведено вдвічі більше аніж у 2015, а лише за  3 місяці 2017 рік майже як за весь 2015 рік.

Таким чином, впровадження відкритого аукціону при проведенні конкурсів на укладання договорів оренди надало змогу не лише залучити якомога більше суб’єктів, які матимуть намір орендувати комунальне майно, але й забезпечило значні надходження орендних платежів до бюджету.

За період із травня 2016 по жовтень 2019 в стані припинення перебувало 14 юридичних осіб, за цей період управлінням вжито заходи щодо завершення процедури припинення 8 підприємств та установ.

Із листопада 2019 по квітень 2020 до цього переліку доповнено ще 55 комунальні установи обласної ради, рішення про припинення шляхом приєднання 52 з яких ухвалено радою на реалізацію «медичної реформи». Процес ліквідації однієї з установ завершено в лютому 2020 року, тобто в мінімально обмежені строки.

Крім того, на реалізацію «медичної реформи», впроваджуваної в області на третинному (високоспеціалізованому) рівні забезпечено створення 18 комунальних некомерційних підприємств у результаті перетворення відповідних закладів охорони здоров′я, опрацьовано та впроваджено механізми  про припинення 32 установ охорони здоров′я шляхом приєднання до 14 установ (підприємств) галузі охорони здоров′я.

Лише за 4 місяці 2020 року забезпечено проведення державної реєстрації прав користування більш як 40 земельних ділянок, які закріплено за об’єктами спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст області, (первинна реєстрація прав, переоформлення прав іншого речового права) , вирішено питання передачі відповідних ділянок правонаступникам припинених закладів охорони здоров′я, а упродовж 2017-2019 років управлінням забезпечено проведення державної реєстрації права власності та іншого речового права на 69 земельних ділянок, які перебувають у користуванні комунальних підприємств, установ і закладів Запорізької обласної ради

Вагомим досягненням 2018 та 2019 років стало вирішення питання управління частками у статутних капіталах товариств які належать територіальним громадам сіл, селищ, міст Запорізької області. Форма реалізації Запорізькою обласною радою свого корпоративного права у товариствах виявилася недієвою, у зв’язку з чим, була розпочата робота, спрямована на впорядкування вказаних правовідносин. Як результат, приведення важелів управління комунальним майном у руки одного господаря – Запорізької обласної ради та врегулювання питання  отримання частки вартості майна до обласного бюджету щодо іншого.

Ведеться плідна робота з орендарями водних об’єктів місцевого значення, договори з якими було укладено ще до 01.07.2013 року, стосовно своєчасності сплати орендних платежів. За підсумками 2018 року надходження до обласного бюджету від сплати орендної плати за користування водними об’єктами місцевого значення склали 437 112,33 грн., а лише за перше півріччя 2019 р. – 116 389,95 грн.

Вважаю, що запропоновані мною дієві механізми удосконалення системи публічного управління в Запорізькій області, обрання найбільш економічно ефективних способів урядування стали поштовхом для розвитку територій і діяльності об’єктів спільної власності територіальних громад, що перебувають в управлінні Запорізької обласної ради.

 

 

Схожі новини