Стара версія
Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики, рекламістка глобальної мережі «McCann», креативна копірайтерка Ольга Левицька

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики, рекламістка глобальної мережі «McCann», креативна копірайтерка Ольга Левицька

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики, рекламістка глобальної мережі «McCann», креативна копірайтерка Ольга Левицька
01.10.2020 09:19 Все Головні новини Факультети Журналістики Історії успіхів випускників ЗНУ ZNU Zaporizhzhia National University факультет журналістики відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування пресслужба проєкт історії успіхів випускників ЗНУ

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває реалізація масштабного профорієнтаційного проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». Сьогодні у його рамках пропонуємо вашій увазі розмову з вихованкою факультету журналістики, рекламісткою в глобальній мережі «McCann», креативною копірайтеркою Ольгою Левицькою, яка поділиться розповіддю про професійне становлення й секретами успіху.

- Пані Ольго, Ви – успішна рекламістка. Як би Ви могли представити себе, якщо треба було б зробити саморекламу?

– Креативна копірайтерка. Вимираючий вид homo sapiens, який працює за спеціальністю.

- Ви – студентка першого набору на спеціальність «Реклама та PR». Чи були від цього якісь особливі відчуття? Поділіться спогадами про свої студентські роки.

– Бути першим «рекламним млинцем» на факультеті – круто. Ми вчилися разом із викладачами, але на куражі всі класно впоралися. Я кайфувала від пар зі спеціальності. Особливо, коли ми пройшли етап мертвих маркетологів, і перейшли до книжок сучасних рекламістів. Але найкрутіше починалося, коли приходили рекламісти-практики.

- Чого найголовнішого Ви навчилися під час навчання на факультеті журналістики?

– Найкраще на факультеті – це практика з першого курсу. Два стажування на рік – чудовий спосіб навести фокус і зрозуміти, де ти себе бачиш у рекламі.

- Коли Ви почали працювати за спеціальністю? Чи важко було знайти роботу після університету? Які у Вас враження від роботи в агенції «Hashtag»?

– Після 1 курсу пішла на практику в рекламний журнал, а через місяць мене взяли у штат. Це був класний досвід, але я завжди хотіла вигадувати рекламу, яку мама побачить по ТБ. Копірайтеру легко знайти роботу й під час навчання, й після університету.

У Запоріжжі можна спокійно працювати SMM-щиком, SEO-шником або просто райтером. Щоб вигадувати креативну рекламу для ТБ, треба їхати до Києва. Роботи там усім вистачає.

Моя перша робота в креативній рекламі була в SMM-агентcтві «Hashtag». Це класна команда, яка веде соцмережі брендів рівня «Nivea», «Vodafon», «Multiplex». Найкраще в SMM – динаміка та сміливість. У порівнянні з ТБ-роликом, пост у соцмережах коштує копійки. Тому клієнт охочіше купує сміливий креатив. Ідеальна ситуація, щоб набити руку у вигадуванні ідей на швидкість.

- Зараз Ви працюєте в агенції «McCann Kyiv». Це – глобальна рекламна мережа, що охоплює весь світ. Як Ви почали працювати в McCann? Розкажіть про свою роботу, реалізовані проєкти.

– Раніше про «McCann» знала тільки одне – там ходить легендарний креативний директор (привіт, Женю Камінський!), який виховав половину топових українських рекламістів. Я подавалася на вакансію без особливих надій. У моєму портфоліо був тільки SMM. Але, вочевидь, пристойно зробила тестове завдання. Уже 2 роки працюю в офісі з такою кількістю нагород Effie, що ними підпирають двері та лущать горіхи.

Пам’ятаю, що під час знімання мого першого ролику, герой мав стрибати з парашута. Для сцени його підчепили на високий кран, а знизу піддували гігантським вентилятором. Під час надцятого дубля щось пішло не так, і актор мало не гепнувся лицем у вітродуй. Я тоді подумала, що треба вигадувати дуже-дуже-дуже хороші ролики, якщо збираюся й далі так ризикувати людьми.

Треба зізнатися: кожен рекламіст мріє знімати не тільки рекламу. Цього року ми в «McCann» зробили крутий соціальний проєкт із «Mastercard». Вирішили прокачати уроки музики в школах і підняти їх на один рівень з алгеброю й англійською. Для анонсу кампанії відвідали звичайну київську школу та влаштували дітям урок-сюрприз із «Монатиком». Це була найемоційніша зйомка в моєму житті.

- Як відрізняється професійне життя всередині локальної агенції та частини глобальної мережі?

– Для креативника особливої різниці немає. Робота скрізь однакова, але «плюшки» у мереж є. Під час карантину ми щотижня слухали онлайн-лекції топових рекламістів «McCan»n з усього світу. Ще є програма креативного обміну між агенціями. До пандемії копірайтер із Києва мав можливість поїхати, наприклад, у Румунію, і тиждень працювати в тамтешньому «Маккені».

- Ви також працюєте копірайтеркою. Можете виокремити основні правила, якими ви керуєтеся під час створення текстів?

– Тексти – 5% роботи креативного копірайтера. Це логічно в світі, де більшість реклами переглядається на смартфоні без звуку. Переважно я працюю над ідеями та концептами. У класній ідеї, про мене, мають бути дві речі: неочікуваність і простота. Ідеально, якщо в рекламі ще є інсайт. Це момент, коли людина дивиться ролик і каже: «Точно підмітили! Ви що, слідкуєте за мною, кляті рекламники?».

- Якби існувала машина часу, що б Ви порадили собі сімнадцятирічній?

– Вчити англійську. Тоді моя перша зустріч із норвезьким режисером пройшла б менш awkward (ніяково).

- Щоб Ви порадили студентам й абітурієнтам?

– Спеціальність «Реклама і PR» суперширока. Я буду радити тим, хто хоче стати креативним копірайтером або артдиректором. Із першого курсу працювати не тільки на заліковку, а й на портфоліо. Брати участь у студентських фестивалях реклами. Не «забивати» на практику. Раз на день заходити на adsoftheworld.com – дивитися круту іноземну рекламу. Раз на тиждень читати розділ «Креатив» на mmr.ua, щоб розуміти, куди проситися на стажування та на роботу. Менше читати Бегбедера.

 

Ксенія Вербицька

 

 


Схожі новини