Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики, маркетологиня Ірина Соболенко

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває успішна реалізація профорієнтаційного проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». Сьогодні у рамках його реалізації про свій вибір та професійні здобутки розповідає вихованка факультету журналістики, інтернет-маркетологиня, SMM-фахівчиня Ірина Соболенко. У розповіді йдеться про її переживання, університетські перевтілення та нехай маленькі, як вважає скромна випускниця Іра, але дорогоцінні кроки професійного успіху.
- Ірино, ким Ви себе бачили в дитинстві, про яку професію мріялося?
- У дитинстві я була несконцентрованою дівчинкою, мені хотілося робити все одночасно (іноді й зараз буває, хах – посміхається – авт.). Коли я займалася хореографією, звісно, хотіла бути денс-тренеркою, коли відвідувала художню школу – дизайнеркою. Але це були тимчасові ідеї. Протягом усього життя мені подобалося писати та щось фотографувати. І я вирішила зупинитися саме на цьому.
- Що викликало бажання пов’язати своє життя із галуззю реклами?
- Реклама має великий вплив на людей, гадаю, це – не новина. У цій галузі є місце й серйозності й креативу. Ти маєш можливість бути собою, просувати свої, іноді дуже дивні, ідеї, і це буде працювати. А ще, мені до вподоби відчуття, коли ти можеш створювати «з нуля», «проводити» проєкт, наче малу дитинку у світ, і після чути позитивні відгуки про твою працю від користувачів.
- Чи можете Ви себе назвати успішною людиною сьогодні?
- Кожна людина успішна по-своєму. Мені не хочеться називати себе успішною, адже є набагато більше бажань та цілей, до яких я ще не дійшла. Але я вважаю, що на свій вік я досягла чимало.
- Ірино, Ви працюєте у галузі SMM. На сьогодні маєте свої напрацювання, що складають понад 100 проєктів різних ніш (від салонів краси до будівельних компаній). Від чого отримали найбільше задоволення? Чи маєте свій проєкт-улюбленець?
- Я люблю кожен свій проєкт, адже не беруся за ту роботу, що не приносить мені задоволення. Я проживаю життя разом із проєктом, і якщо бути відвертою, то це не дуже позитивна риса для фахівця, адже рано чи пізно ви завершуєте співробітництво, і це – нормально. Але процес розриву завжди сумний, якщо встигаєш прив’язатися до проєкту та команди.
- Із чого починалася Ірина як фахівець?
- Іра як фахівець починала з великої купи страхів, нервів і невпевненості. Але мені в житті щастить на людей та на місця роботи, не завжди, але в більшості випадків. І завдяки цьому, я змогла зруйнувати перешкоди у вигляді своїх комплексів.
- Які Ваші мрії щодо професійних досягнень?
- Я хочу мати команду однодумців. Можливо, це банально, але люди — це одночасно найбільше задоволення та складність. І якщо поруч із тобою є круті креативщики, то будь-яке море буде по коліно. Із такою аутсорс-командою працювала над кількома дуже крутими проєктами вДніпрі. До речі, ще викладала курс із SMM у Школі Інтернет-маркетингу в Дніпрі.
Після карантину до бізнесу дійшло розуміння наслідків пандемії «хоречному» (хоречний – то від HoReCA – «термін, що позначає сегмент галузі послуг індустрії гостинності (громадського харчування та готельного господарства) і канал збуту товарів з безпосереднім споживанням продукції в місці продажу») SMM-у стало важко виживати. А я з дитинства мріяла жити в Києві, і я зрозуміла, що то, мабуть, знак. Почала шукати роботу, отримала крутий інвайт від «Люксоптики», тож тепер я живу в столиці і працюю в офісі SMM-фахівчинею та розвиваю соцмережі брендів компанії. Дуже незвично було сприймати себе як офісного співробітника після 2,5 років фрілансу, але, як я завжди кажу, все залежить від оточення. Тут мені класно, я дуже задоволена. Хоча можливо це до «першого килиму», жартую.
- Що спонукало вступати на факультет журналістики? І чому саме вибір випав на спеціальність «реклама та зв’язки з громадськістю»?
- Я люблю говорити, щось вигадувати та робити. І як я вже казала, ця спеціальність дає можливість робити це на професійному рівні.
- Факультет журналістики Запорізького національного університету, чому саме він?
- Я чула багато гарних відгуків про факультет журналістики ЗНУ. Також у мене була мрія пожити в гуртожитку (посміхається – авт.). Зорі склалися, і я з Дніпра переїхала навчатися до Запоріжжя. Дякую батькам, які підтримали мене в цьому, хоча й не мають жодного стосунку до рекламної індустрії.
- Ірино, що найбільше запам’яталося зі студентського життя?
- Чотири слова, що одразу спали на думку: гуртожиток, курсові, диплом, студрада.
- Іра, яка прийшла до університету, й Іра, яка його закінчила, – що змінилося?
- Я прийшла до університету, взагалі, іншою людиною. Я не вміла будувати комунікацію з людьми, дуже соромилася й боялася припуститися помилок. Зараз я, взагалі, протилежна тій, якою була. У мене більше сміливості й рішучості, які допомагають у спеціалізації та житті.
- Чи траплялися у Вашому житті курйозні випадки, пов’язані з професійною діяльністю?
- Моя професія — це і є курйозний випадок (посміхається – авт.)
- Ірино, чому?
- Тому що у своїй професійній діяльності контактую з різними людьми, у кожного з яких є свій творчий потенціал та ідеї, думки та світогляд. Дуже часто ми маємо різні уподобання й це провокує виникнення дивних життєвих ситуацій. На жаль, це не завжди ситуації, про які згадуєш з посмішкою. Але нехай це залишиться нашою таємницею.
- Що найбільше захоплює в обраній роботі?
- Захоплюють люди та можливість показати світові свої думки.
- Іро, Ваше найбільше досягнення у професії сьогодні – це...
- Я вважаю, що найбільше досягнення наразі – це фідбек від клієнтів та людей, що бачать мою роботу. Зазвичай, це дуже позитивні відгуки, і це спонукає працювати далі, прагнути ще більше вдосконалити свій продукт.
- Найбільш важливі, на Вашу думку, уміння та навички для фахівця у Вашій галузі діяльності – це?
- Однозначно, стресостійкість. Треба мати міцні нерви та «холодний» розум, щоб з будь-якої ситуації вийти переможцем.
- На Вашу думку, які тенденції на ринку SMM чекають найближчим часом? На що варто звертати увагу майбутнім фахівцям у цій сфері вже сьогодні?
- Тенденції так стрімко змінюються, що дуже важко щось прогнозувати. Варто завжди тримати руку на пульсі, але дуже ретельно сортувати тренди, які можна інтегрувати у свої проєкти, а які – ні.
- Іро, продовжіть: я люблю у своїй професії.., мені складно.., але .., мені не подобається .., я дякую .., я щаслива...
- У своїй професії я люблю можливість знайомитися з великою кількістю нових творчих людей та можливість самореалізуватися.
Мені складно знаходитися в активному соціуму кожен день, це забирає багато енергії, але без нього я також не можу.
Мені не подобається, що багато хто недооцінює обсяги нашої роботи або взагалі не сприймає це серйозно. Та те, що у моїй роботі взагалі немає графіку, адже я працюю з дуже різними проєктами, і всі вони працюють в різний час. І це означає, що весь цей час я маю бути онлайн на зв’язку, і я маю дуже мало часу на відпочинок.
Я дякую людям, які допомагали у свій час мені стати тим, ким я є сьогодні.
Я щаслива бути у цій галузі й мати можливість розвивати її та себе.