«Школа медіаграмотності в дії: старшокласники вирішували проблеми медіаспоживання в епоху інфодемії»

На запитання «Як з користю провести суботні дні?» викладачі кафедри української літератури філологічного факультету Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) можуть упевнено відповісти, що найкраще – піділитися своїми знаннями з юними учасниками «Школи медіаграмотності» Широківської та Біленьківської громад та спробувати відшліфувати свій тренерський досвід. Саме такі можливості дала викладачам кафедри української літератури Олесі Слижук та Юлії Куриловій участь у «Школі медіаграмотності» грантового проєкту «Медіаграмотність: застосовувати не можна відмовитись» (координаторка проєкту – Ірина Бакаленко) в рамках міжнародної програми «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси.
Суботні зустрічі зі школярами Широківської та Біленьківської громад видались надзвичайно драйвовими: спілкування із неймовірно розумними й креативними старшокласниками, несподівані міркування та думки, цікаві приклади, власний досвід роботи з інформацією.
Спікеркам тренінгу «Основи критичного мислення: як вижити в епоху інфодемії» Олесі Слижук та Юлії Куриловій цікаво було «прокачати» разом зі школярами навички критичного мислення та спробувати застосовувати їх у роботі з текстами на актуальні для підлітків теми.
Учасники прослухали цікаві міні-лекції «Що розуміють під критичним мисленням», «Що таке інфодемія і як її здолати?», виконували інтерактивні вправи на основі онлайн-ресурсу menti.com, учились дискутувати на актуальні сьогодні теми медіаспоживання й протидії шкідливим впливам потоку неправдивої інформації про всесвітню пандемію.
Підсумковим акордом були складені учасниками тренінгів «Правила медіаповедінки в епоху інфодемії» та «Діаграма настрою групи», які засвідчили зацікавленість учасників, їхню допитливість у пізнанні нової інформації та впевненість у своїй компетентності з інфо-медійної грамотності.
Форма онлайн-тренінгу дозволила усім учасникам активно взаємодіяти, висловлювати власні міркування, ставити запитання спікерам. Це доводить, що онлайн-навчання може бути і корисним, і цікавим для школярів, а «Школа медіаграмотності» відкриває нові можливості для цього.