Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / На філологічному факультеті провели майстер-клас щодо проведення уроку зарубіжної літератури для покоління Z

На філологічному факультеті провели майстер-клас щодо проведення уроку зарубіжної літератури для покоління Z

На філологічному факультеті провели майстер-клас щодо проведення уроку зарубіжної літератури для покоління Z
03.12.2020 10:57 Все Головні новини Факультети Філологічний ZNU Zaporizhzhia National University філологічний факультет Школа професійної майстерності майбутніх учителів-словесників майстер-клас

Тридцятого листопада, попри суворі карантинні умови, на філологічному факультеті ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) в рамках роботи «Школи професійної майстерності майбутніх учителів-словесників» для студентів-філологів був організований майстер-клас онлайн на платформі ZOOM. Спікером цього заходу стала вчитель-методист НВК № 1 м. Немирів Вінницької області Леся Сич, яка є координаторкою освітянської спільноти у FB «Методичні родзинки уроків зарубіжної літератури» (група налічує майже 30 тисяч учасників) та увійшла до «ТОП-50 Global Teacher Prize Ukrane-2019».

Цей захід від університету організувала доцент кафедри української літератури Ірина Бакаленко. На її думку, участь у таких методичних заходах формує професійну компетентність студентів-філологів та є одним із кроків на шляху до вчительської професії. Зокрема, вона висловила сподівання, що це заняття стане поштовхом до участі студентства в інших подібних заходах.
Відзначимо, що задля професійного становлення студентів як майбутніх учителів-словесників на філологічному факультеті ЗНУ в онлайн-форматі продовжується діяльність «Школи професійної майстерності майбутніх учителів-словесників», яка була започаткована доцентом кафедри української літератури Іриною Бакаленко. Вона передбачає проведення низки майстер-класів щодо використання інноваційних технологій навчання на уроках словесності.
Професійна майстерність – важливий складник педагогічної діяльності вчителів-предметників. Саме тому на філологічному факультеті Запорізького національного університету організована практика проведення тренінгів і майстер-класів для студентів, де вони опановують особливості використання інноваційних технологій навчання на уроках мови та літератури. До участі в цьому заході долучились близько 60 чоловік, серед яких – і викладачі, і студенти 1 і 2 курсу філологічного факультету.
Під час інтерактивного заходу студенти мали змогу поринути у світ літературної творчості, познайомитись з основними підходами і досвідом роботи вчителя зарубіжної літератури. Зокрема, вона відзначила важливість розвитку критичного мислення у дітей під час уроків, розвитку вміння самостійно навчатись.
У своїй презентації спікерка розповіла, як ефективно працювати з навчальним матеріалом під час уроку, як працювати з літературою, як викладати дітям тему літератури середньовіччя, як працювати з робочою дошкою, як готувати цитати, як працювати з літературним матеріалом, які методи використовувати для активізації пізнавальної діяльності школярів на уроках зарубіжної літератури. Цікавими та корисними стали представлені практичні розробки використання інтелект-карт у процесі вивчення літератури, QR-кодів, Learningapps, тестування в google-формах, які сприяють запам’ятовуванню твору, стимулюють допитливість, інтерес до уроку. Крім того, Леся Михайлівна розповіла, як створювати літературний пазл, літературні меми, комікси, як використовувати картки-мотиватори, як зробити художній аналіз твору, як створювати ФБ чи інстаграм-сторінки письменників чи літературних героїв, як за допомогою хмарок-тегів можна досліджувати еволюцію образу героя, біографію автору твору, вивчати поняття із теорії літератури. А виконання студентами інтерактивних вправ, створених за допомогою методики «кроссенс» (асоціативна головоломка нового покоління), стало родзинкою майстер-класу. Зокрема, студентам запропонували інтерактивний кроссенс під назвою «Диво перетворень в повісті «Ніч перед Різдвом».
Під час тренінгу студенти переконалися, що в роботі вчителя повинні поєднуватися як традиційні, так й інноваційні технології навчання. Це дозволить учням ефективно використовувати інформацію, а вчителю допоможе перетворити учнів на активних суб’єктів освітньої діяльності.
Студенти активно виконували інтерактивні ігрові вправи, розвиваючи логічне і абстрактне мислення, увагу, уяву, фантазію, пам'ять, креативність.
Усі відзначили, що майстер-клас був продуктивним, цікавим та емоційно-насиченим. Учасники тренінгу висловили спікеру свої позитивні відгуки про враження та отримані знання, вміння та навички. За підсумками проведення майстер-класу всі учасники отримали відповідні сертифікати та новий досвід використання інноваційних технологій на уроках зарубіжної літератури. Відзначимо, що такі навчальні заняття проходять на базі філологічного факультету Запорізького національного університету досить часто і користуються неабиякою популярністю серед студентів. Що ж до майбутніх філологів університету, то цей семінар дав їм змогу отримати не лише нові враження й багато нової корисної інформації про використання інноваційних технологій, що є запорукою якісної освіти.
Мотиваційні настанови від пані Лесі: «Ніколи не бійтеся щось змінити в своєму житті. Іноді це корисно, Іноді – необхідно. А іноді – просто приємно. Щиро сподіваюся, що методичні родзинки, які ми сьогодні розглянули на вебінарі, спонукатимуть вас до змін на краще. Зичу здоров’я, удачі, творчих ідей та їх реалізації».
Студенти та викладачі філологічного факультету поділились враженнями про зустріч:
Ось що написала Юлія Курилова, доцент кафедри української літератури: «Жваво, динамічно, суперметодично! Пізнавально, унікально, суперуніверсально!»
А ось – відгуки інших учасників: «Велике ДЯКУЮ! У мене болять щічки від постійної усмішки! Заряджена позитивом і натхненням. Пишаюсь, що країна має таких гарних учителів, які не працюють лише через зарплатню, а дійсно надихають юні покоління. Обов'язково прихоплю з собою родзинки (кроссенс, хмаринки тегів, меми та карту) Велике дякую ще раз!)»
«Дуже цікава методика навчання. Неймовірно круто. Дякую. Хотілося б, щоб і в моїй школі так викладали».
«Велике дякую за такий надзвичайний досвід. Було дуже затишно і атмосферно, незважаючи навіть на дистанційну форму. Вашим учням пощастило, що у них викладає така людина».
«Дуже дякую за зустріч. Усе дуже цікаво. Особливо сподобалась гра у кроссенс, обов'язково буду використовувати у майбутньому для зацікавлення учнів. Чудова інформація) чекатиму на наступну зустріч)».
«Було дуууже цікаво, пізнавально!!!! Дякую) Ви дуже мотивуєте працювати вчителем Зацікавив кроссенс і креативність у зошитах».
«Шановна Лесю Михайлівно! Щиро дякую за таку креативну інформацію. Ви – справжній майстер своєї справи! За Вами цікаво спостерігати та слухати. Неодмінно чекаю нових Ваших ідей. Наснаги та натхнення на майбутнє!!!:)».
«Дуже цікаво було дізнатися так багато методів, якими можна здивувати та заохотити і учнів, і студентів, обов'язково щось треба буде використати при нагоді. Особливо сподобалося та зацікавило те, як правильно ставити питання, метод кроссенс, який допомагає згадати сюжет. Та і загалом, ваші усі поради про те, як краще подати матеріал та мотивувати учнів до читання літератури, були корисні. Дякую))».
«Дякую за нові знання та враження. Особливо за інстаграм-сторінки літературних героїв)».

Схожі новини