Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / У ЗНУ відбулася зустріч ректора Миколи Фролова з представниками студентського активу в режимі онлайн

У ЗНУ відбулася зустріч ректора Миколи Фролова з представниками студентського активу в режимі онлайн

У ЗНУ відбулася зустріч ректора Миколи Фролова з представниками студентського активу в режимі онлайн
08.12.2020 10:54 Все Головні новини ZNU Zaporizhzhia National University зустріч ректора зі студентами освітній процес навчання гуртожитки оплата за навчання

Четвертого грудня в Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) відбулася онлайн-зустріч ректора Миколи Фролова з представниками студактиву – головою студентської ради вишу Єгором Гуковим, членами студради та головами студентських рад факультетів. Від адміністрації вишу на заході були присутні також перший проректор Олександр Бондар, проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександр Гура, проректор з науково-педагогічної роботи Юрій Каганов, помічник ректора Вадим Воронков, головний бухгалтер Оксана Арістова, директор центру культури Юлія Янько та інші.

Спочатку були розглянуті письмові запитання від тих, хто заздалегідь скористались спеціально створеною Google-формою. Зокрема, Максима Маненка з факультету іноземної філології про те, чи можна буде після карантину користуватись у науковій бібліотеці цифровим додатком «Дія». Відповідь Миколи Олександровича була такою: «Безумовно! Вам достатньо прийти до бібліотеки і показати додаток «Дія» у телефоні. За номером студентського квитка, який відображається у додатку, вас ідентифікують як читача і будуть обслуговувати. Отже, приносити пластиковий студентський необов’язково, достатньо телефону».

Дуже багатьох студентів із різних факультетів цікавило, чи продовжиться дистанційне навчання, чи буде перенесено зимову сесію, як проходитимуть практичні й лабораторні заняття на деяких факультетах, таких, як біологічний, факультет соціальної педагогіки та психології (спеціальність «акторська майстерність»), факультет фізичного виховання, здоров’я та туризму, інженерний інститут та інші. Ректор зазначив, що, згідно з рішеннями Кабінету Міністрів України і міської влади щодо заходів для подолання пандемії, в університеті видано відповідний наказ та низку розпоряджень, відповідно до яких до кінця цього семестру в ЗНУ триває дистанційне навчання, за винятком лабораторних і практичних занять для деяких факультетів в аудиторному форматі. Щодо другого семестру, то існує два варіанти розвитку подій, до обох колектив університету готовий. Навчання продовжиться або в дистанційному форматі, або, за умови послаблення пандемічної напруги, у змішаній формі.

Проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександр Гура пояснив, що зимова сесія відбудеться відповідно до укладеного розкладу у дистанційному форматі. Виняток буде зроблено лише для магістрантів, для яких підсумкова атестація та захист магістерських робіт передбачені у змішаному форматі.

Ректор Микола Фролов запевнив, що й у випадку продовження карантину в новому році після завершення новорічних свят студенти зможуть повернутися до гуртожитку. Водночас він наголосив, що поки що в гуртожитках не можуть селитися студенти за власним бажанням, крім тих, хто поєднує навчання з роботою та належить до вразливих груп населення. Жорсткі карантинні умови мають і надалі успішно запобігати відсутності масового зараження їхніх мешканців. Микола Олександрович закликав студентів із розумінням поставитись до необхідних запобіжних заходів і дбати про своє здоров’я.

Серед запитів, які надійшли від студентів, був і такий: «Чи буде підвищена вартість навчання?». На що ректор відповів, що згідно з умовами контрактів щодо сплати за навчання, які підписують при вступі студенти, котрі навчаються за кошти юридичних чи фізичних осіб, підвищення плати під час навчання відбуватиметься лише на індекс інфляції. На запитання, чому кожного місяця відрізняється сума соціальної стипендії, головний бухгалтер Оксана Арістова пояснила: щомісячні нарахування коштів залежать від інфляції, вони різняться «на копійки» й у повному обсязі переводяться на банківські картки студентів.

Молодь також хвилювало, чому Центр культури та інші підрозділи університету використовують офіційно не прийнятий логотип ЗНУ і коли це питання буде вирішено спільно зі студентами. На що була дана відповідь: «Оскільки є різні погляди на логотип університету серед студентства, викладачів, співробітників, то поки не буде консенсусу, використовуємо звичний логотип. У цій справі також важлива спільна думка».

У ході діалогу також йшлося і про діяльність Центру культури. Ректор зазначив, що він задоволений роботою співробітників відділу й вважає їх справжніми фахівцями своєї справи. Говорячи про популярність таких культурно-масових заходів, як «Містер ЗНУ» й «Міс ЗНУ», Микола Олександрович підкреслив, що щороку на кастинг подають заявки від 80 до 100 осіб (на «Містер ЗНУ») і від 120 до 150 осіб (на «Міс ЗНУ»), на проведення цих масштабних заходів залучаються кошти спонсорів.

Від історичного факультету пролунала низка запитань і пропозицій, пов’язаних із академічною доброчесністю. Зокрема висунута ідея створення онлайн-курсу для всіх студентів, де буде розміщено кодекс доброчесності, навчальні матеріали про правила цитування, оформлення літератури, посилання на гугл-форму, через яку можна повідомити про порушення. Крім того, в університеті є Рада з доброчесності, про яку мало хто чув серед студентів, тому варто змінити ставлення до неї.

Микола Олександрович пояснив, що університет виграв конкурс і став учасником міжнародного проекту «Академічна доброчесність у системі забезпечення якості вищої освіти» (координатор – проректор Юрій Каганов), який передбачає активну участь студентства. На сайті університету є окремий розділ із питань академічної доброчесності, в якому розміщено Кодекс доброчесності та багато інших документів і матеріалів. Із січня 2021 року соціологічна служба університету починає відповідні масштабні опитування. До Ради академічної доброчесності, яким керує професор Ірина Павленко, можуть звертатися як викладачі, так і студенти Також минулого року підписано договір на 40 тис грн з компанією «Unicheck» щодо тотальної перевірки усіх магістерських робіт (цей договір буде продовжено і на наступний рік). Саме зараз всі кафедри задіяні в цьому процесі. Якщо сам студент бажає перевірити, наприклад, курсову роботу, то така можливість є. Це зробити дуже просто: слід надіслати на електронну пошту бібліотеки текст, вказавши прізвище і номер студентського квитка і за кілька годин надійде звіт про результати.

Серед інших пропозицій від представників історичного факультету пролунали такі: створити корпоративну пошту для кожного студента, а також співробітника із занесенням у довідник на сайті ЗНУ, придбати корпоративний аккаунт в Office 365 і використовувати програму Microsoft Teams – зручний хаб для проведення  відео конференцій без часових обмежень. У відповідь Микола Фролов запевнив: «Наші фахівці з IT зараз працюють над тим, щоб уже до 1 лютого 2021 р. кожен студент отримав корпоративну пошту у домені st.znu.edu.ua. Алгоритм буде дуже простий: заповнити форму на сайті, вказати ПІБ, номер студентського квитка і автоматично на електронну пошту, яку вказали при реєстрації, прийде логін і пароль. Із приводу телефонного довідника, то він давно функціонує на сайті ЗНУ. Щоправда, не всі електронні адреси там вказані. Тож на сьогодні надали доручення Євгену Сокульському та Владиславу Ракші до кінця 2020 року це зробити». Щодо використання Office 365 це питання буде вивчено.

Ректор наголосив, що кожного дня всі представники ректорату, головний бухгалтер, керівники структурних підрозділів знаходяться на робочих місцях. При потребі, всі охочі можуть звернутися до них безпосередньо. Також Микола Фролов привітав студентів із прийдешніми святами – Новим роком і Різдвом Христовим. Він побажав вдалої сесії та нагадав, що ЗНУ – це могутній колектив, який із честю пройде всі випробування сьогодення!

Представники студради під час зустрічі вели онлайн трансляцію заходу та її текстовий протокол у своєму Телеграм-каналі. Згодом на кількох студентських ресурсах велося подальше обговорення, учасники якого, зокрема висловлювали захоплення демократичним прагненням адміністрації вишу здійснювати постійний відкритий діалог із молоддю. Студенти усвідомлюють необхідність користуватися цією можливістю, щоб зробити наш університет кращим.

 

 

 

Схожі новини