У ЗНУ підбили підсумки проведення першого блоку заходів у рамках проєкту з медіаграмотності та соціокультурної комунікації

Існує традиція в кінці року підбивати підсумки, тим самим з’ясовуючи, чого вдалося досягти, над чим іще доведеться потрудитися, а що й слід зробити краще. Є що підсумувати й команді та учасникам проєкту «СПОЖИВАЙ! РОЗУМІЙ! ВПЛИВАЙ!: медіаграмотність та соціокультурна комунікація в епоху інфодемії», що здійснюється двома запорізькими вишами, зокрема ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University), в рамках програми «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», яка виконується IREX (Рада наукових досліджень та обмінів) за підтримки Посольств Великої Британії та США, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією української преси.
Три категорії учасників – учні, студенти, вчителі – успішно завершили перший блок заходів «Я споживаю!». У його рамках проведені інтерактивна гра «9 кіл інформаційного пекла» (к. філол. н. доц. кафедри української літератури ЗНУ Ю. Р. Курилова), тренінги «Інфомедійна злива: фейки, стратегії розпізнавання неправдивої інформації. Інформаційна бульбашка. Хейт. Хайп» (к. пед. н. доц. кафедри української літератури ЗНУ І. М. Бакаленко), «Візуальний контент: маніпулятивні стратегії» (к. філол. н. доц. кафедри журналістики НУ «Запорізька політехніка» Г. М. Волинець), «Міфи і пропаганда в соціальних медіа: як не потрапити на гачок передвиборних маніпуляцій» (к. соц. ком., доц. кафедри журналістики НУ «Запорізька політехніка» Н. В. Островська).
Ці заходи були спрямовані на усвідомлення стратегій поводження зі споживачем інформації, що склалися в інформаційно-комунікаційному полі України, з'ясування проблемних аспектів сприйняття інфопродукту пересічними громадянами, формування опірності до фейків. А також – на засвоєння прийомів їх розпізнавання і декодування, вироблення механізмів захисту і безпеки в мережі, підвищення інфовізуальної грамотності через набуття навичок перевірки візуальної інформації, формування навичок протидії передвиборним маніпуляціям тощо.
Ми сподіваємося, що в прийдешньому, 2021, році традиції критичного сприйняття інформації стануть звичною справою для ще більшої кількості наших співвітчизників, бо, перефразовуючи А. Ейнштейна, коли ми хочемо поміняти у своєму житті щось незначне, варто міняти ставлення, а якщо нам потрібні суттєві зміни, варто міняти мислення – на критичне.
Усіх зацікавлених запрошуємо на сторінку проєкту в мережі Facebook: http://surl.li/hnsi