Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Студенти-філологи ЗНУ досліджували шляхи впровадження інноваційних технологій навчання мови

Студенти-філологи ЗНУ досліджували шляхи впровадження інноваційних технологій навчання мови

Студенти-філологи ЗНУ досліджували шляхи впровадження інноваційних технологій навчання мови
15.01.2021 15:25 Все Головні новини Факультети Філологічний ZNU Zaporizhzhia National University філологічний факультет освітній процес інноваційні методи Нова українська школа

Засідання круглого столу «Використання інноваційних технологій навчання на уроках словесності» стало вже традиційним підсумковим заходом наприкінці навчального семестру для студентів-філологів Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University), які вивчають професійно-орієнтовану дисципліну «Методика викладання української мови».

Під керівництвом доцента кафедри української літератури Ірини Бакаленко студенти-філологи 2 курсу змогли презентувати не тільки теоретичні напрацювання з проблеми використання інноваційних технологій навчання. Вони мали змогу опрацювати практичні рекомендації досвідчених учителів-словесників, наводячи у своїх виступах і шляхи практичного застосування різноманітних технологій на уроках мови.

Засідання круглого столу розпочалося інтерактивною взаємодією: студенти-філологи, майбутні учителі-словесники, яким працювати в освітньому середовищі Нової української школи, створили спільну «хмарку слів» із термінів, які характеризували теми студентських доповідей.

Предметом обговорення у віртуальній аудиторії стали різноманітні аспекти використання інноваційних технологій на уроках словесності: візуалізація навчального матеріалу та скрайбінг як інструмент візуалізації (Анастасія Відменко, Марія Куцевол); інтелект-карти як елемент дидактичного дизайну на заняттях мови (Анастасія Головко, Аліна Касимова); використання інтерактивних технологій (Яна Івашкова, Діана Пісклова, Ірина Сталєва, Оксана Яременко) .А також – проєктна діяльність на заняттях мови (Валерія Клименко); сторітелінг як інноваційна методика формування мовної компетентності учнів загальноосвітнього закладу (Аліна Білик, Вікторія Моргун); веб-портфоліо як форма презентації досягнень учителів-словесників (Дар’я Бородич, Валерія Павлова). Йшлося й про лепбук як інноваційний підхід до формування креативної особистості школяра (Вікторія Піскун, Катерина Романенко); QR-коди на уроках мови (Владислава Кондратова, Євгенія Король, Ліна Радецька, Владислава Сухова); едьютеймент: навчання через гру (Олег Назаренко, Дар’я Пода, Вікторія Сосновська); програми для організації зворотного зв'язку в роботі з учнями (Владислава Лєшукова, Катерина Нечаєва, Катерина Романенко).

Доповіді супроводжувались презентаційними матеріалами, були й власні практичні напрацювання щодо використання інновацій у процесі вивчення мови, що одразу були випробувані в студентській аудиторії і викликали жвавий інтерес.

Родзинкою засідання круглого столу стала презентація розроблених студентами лепбуків (лепбук – інтерактивна тематична тека, засіб організації навчальної діяльності учнів) з мовних тем, що вразили своєю креативністю, оригінальністю та творчим підходом.

Наприкінці заходу студенти виконали інтерактивну вправу «Подаруй емоцію», що доповнила методичну скарбничку для майбутньої педагогічної діяльності: майбутні вчителі «прикрасили» віртуальну ялинку своїми емоціями та новорічними й різдвяними побажаннями. А враження щодо навчальної дисципліни (рефлексія) студенти залишили на онлайн-дошці.

На думку учасників засідання круглого столу, розглянуті інноваційні технології дозволять активізувати освітній процес, забезпечать можливість отримувати знання у легкій доступній формі, формувати міцні практичні вміння та навички, сприятимуть підвищенню ефективності освітнього процесу й тому повинні стати важливим елементом педагогічної майстерності сучасного вчителя-предметника Нової української школи.

Своїми враженнями поділилась Дар’я Бородич: «Навіть не очікувала отримати СТІЛЬКИ нових знань, СТІЛЬКИ крутих ідей, СТІЛЬКИ мотивації від цього курсу. Очікування справдилися на 200 відсотків!».

Валерія Павлова зазначила: «Курс дійсно крутий: інформація на лекціях подавалась у незвичних форматах, яскраві презентації, постійний діалог з аудиторією, командні завдання з використанням різноманітних онлайн-платформ та онлайн-інструментів! Очікування не просто справдилися, а навіть більше. Рідко коли реальність перевершує очікування. Увесь курс – це величезна корисна “валіза з родзинками”, якою я буду користуватися під час учителювання. Особливо запам'яталися лепбуки та робота на платформі Jamboard (зручна та проста у використанні). Я не хотіла бути вчителем, а завдяки цьому курсу, тепер хочу спробувати себе в цій ролі:))».

Євгенія Король: «На мою думку, усі інноваційні методи будуть цікавими та ефективними в навчанні. Саме вони зможуть заохотити учнів до вивчення предмету та налагодити зв'язок між учнем і вчителем. Але, особисто для себе, я б виділила такі методи: qr-коди, сторітелінг та лепбук. Кожен метод і прийом, кожну інноваційну технологію було продемонстровано, як використовувати на практиці. Уся інформація, отримана під час робочого процесу, була корисною для нашої майбутньої співпраці з учнями!  Тому все дуже сподобалося, дякую».

Вікторія Сосновська: «Вважаю, що всі інтерактивні методи й інновації, з якими ми знайомились протягом навчального семестру та у процесі обговорення доповідей на засіданні круглого столу, є важливими. Переконана, що в майбутньому, працюючи вчителем, обов'язково їх використовуватиму. Також мені дуже сподобалася робота в групах та на різних платформах із використанням онлайн-інструментів».

Аліна Білик: «Під час вивчення курсу я здобула величезні “валізи”, наповнені знаннями та практичними “родзинками”. Особливо до душі припали лепбуки, веб-портфоліо, скрайбінг, квести та сторітелінг. Пари були сповнені жвавостей та активнотей, усе зрозуміло та неймовірно цікаво! Для кожного уроку я тепер можу підбирати різні методи та прийоми для навчання та кращого засвоєння інформації моїми майбутніми учнями:). Курс виправдав всі мої сподівання й очікування. Ірина Миколаївна використовувала креативний підхід до кожної пари. Під час усіх занять ми щось робили, щось обговорювали, щось створювали і, дійсно, багато що запам'яталося. Велике вам дякую, Ірино Миколаївно, за таку роботу, яка надихає! :)».

Влада Сухова: «Усе почуте було дуже цікавим! Залишилися тільки приємні враження. Заняття були корисними та пізнавальними. Курс був дуже цікавим та пізнавальним. Особисто я багато дізналася нового. Практичні заняття були позитивні. Дуже дякуємо за дійсно цікаві пари!».

Ліна Радецька: «Цей курс – як подих свіжого повітря, у мене залишились лише приємні спогади, окрім цього, він був дуже корисним та наповненим крутими видами діяльності, технологіями та онлайн-інструментами, які ТОЧНО буду застосовувати вже зовсім скоро».

Участь у таких методичних заходах, на думку Ірини Бакаленко, доцента кафедри української літератури, сприяє формуванню професійної компетентності студентів-філологів та є одним із кроків на шляху до вчительської професії та запорукою якісної освіти та становлення «Школи майбутнього».

 

Філологічний факультет

 

 

 

Схожі новини