Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / У ЗНУ відбулося засідання Школи педагогічної майстерності

У ЗНУ відбулося засідання Школи педагогічної майстерності

У ЗНУ відбулося засідання Школи педагогічної майстерності
02.03.2021 15:33 Все Головні новини ZNU Zaporizhzhia National University Школа педагогічної майстерності проєктна діяльність тренінг

Днями в ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) відбулося перше у цьому році засідання Школи педагогічної майстерності, яке було присвячено знайомству молодих педагогів з основами проєктної діяльності. Тренінг провела професорка кафедри загальної та прикладної фізики, відмінник освіти України, член правління Української асоціації дослідників освіти, голова Запорізького регіонального відділення член ГО «Інноваційний університет», членкиня Української науково-дослідницької асоціації, експертка освітніх програм у Національному агентстві із забезпечення якості вищої освіти, членкиня експертної групи МОН України з проведення оцінювання ефективності діяльності закладів вищої освіти в частині провадження ними наукової діяльності Вікторія Меняйло.

Від імені керівництва університету й, зокрема, від імені проректора з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександра Гури, учасників цього засідання привітали безпосередні його організатори – керівниця навчального відділу Людмила Нестеренко та керівниця Школи педагогічної майстерності Ольга Юдіна. Вони закцентували увагу присутніх на змінах освітньої парадигми в світі та на процесі інтеграції України в загальноєвропейський простір вищої освіти, що обумовили нові вимоги, поставлені перед викладачами вищої школи.

Зокрема, ті мають володіти методами аналізу освітнього процесу, визначати причини труднощів та методи їхнього подолання, а також здійснювати прогнозування результатів навчання й відповідної корекції освітнього процесу, застосовуючи інноваційні, творчі технології. У ЗНУ на допомогу молодому викладачеві продовжує діяти Школа педагогічної майстерності, яка сприяє його успішності та підвищенню кваліфікації. Як показав досвід, діяльність Школи є доволі ефективною й викликає неабияку зацікавленість не лише в молоді, а також і в досвідчених педагогів. Після закінчення обраного курсу кожен учасник отримує сертифікат, що підтверджує підвищення рівня його кваліфікації. А ті, хто вже прослухав пропоновані в рамках роботи Школи курси, демонструють готовність до постійного професійного росту, соціальної та професійної мобільності.

Організатори також пояснили групі учасників, що в рамках кожного курсу з підвищення кваліфікації вони мають опанувати не менше 6 кредитів.

Першою темою, яка була представлена цього року у рамках роботи Школи педагогічної майстерності ЗНУ став тренінг із написання заявок на освітні проєкти. Група учасників, які представляли різні факультети університету, ознайомилася із проєктним підходом у галузі вищої освіти, його компонентами і технологіями. Окрему увагу тренерка Вікторія Меняйло звернула на той факт, що без володіння цими технологіями сьогодні не можливо побудувати успішну академічну кар’єру.

Аби краще розуміти процеси, що наразі відбуваються в системі вищої освіти, Вікторія Іванівна порадила молодим викладачам познайомитися з книгою Марека Квієка «Університет в добу змін». Вона також представила присутнім результати конкурсу грантової програми Європейського Союзу Erasmus+, завдяки чому в ЗНУ стала можлива реалізація модуля Жана Моне «Європейська проєктна культура».

Під час тренінгу учасників розділили на три робочі групи. Кожна з груп мала визначити й представити основні ознаки проєктної діяльності, її відмінність від поточної діяльності. Надалі учасники опановували принципи організації освітньої діяльності на основі проєкту. Початковим етапом проєтної діяльності має стати аналіз проблеми та встановлення причинно-наслідкових зв’язків, які молоді викладачі розробляли за допомогою так званого «Дерева проблем». Вони також вчилися деталізувати складники проблеми та здійснювати пошуки рішення поставлених перед ними проблем.

Кожна з трьох груп отримала власне завдання, яке мала розробити й представити для обговорення. Завданнями, які мали виконати учасники тренінгу стали спеціально підібрані актуальні питання як от «Здобуття міжнародних грантів», «Мала кількість абітурієнтів» і «Мала кількість зарубіжних публікацій».

Виконуючи поставленні завдання, молоді викладачі познайомилися не лише із методикою створення «Дерева проблем» та основами проєктної діяльності. Вони також змогли краще зрозуміти загальний стратегічний курс розвитку ЗНУ. А наразі можуть розпочати здійснювати власну проєктну діяльність у рамках роботи своїх кафедр та факультетів.

 

 Олена Хлистун

 

Схожі новини