Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Запорізькі вчителі-словесники навчалися використовувати онлайн-інструменти та формували інфомедійну грамотність у «Школі філологічних наук»

Запорізькі вчителі-словесники навчалися використовувати онлайн-інструменти та формували інфомедійну грамотність у «Школі філологічних наук»

Запорізькі вчителі-словесники навчалися використовувати онлайн-інструменти та формували інфомедійну грамотність у «Школі філологічних наук»
02.04.2021 15:32 Все Головні новини Факультети Філологічний ZNU Zaporizhzhia National University філологічний факультет Школа філологічних наук співпраця зі школами вебінар медіаграмотність

Спільним проєктом філологічного факультету Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) та Центру професійного розвитку педагогічних працівників Запорізької міської ради є «Школа філологічних наук», яка активно функціонує вже досить довгий час у нашому виші. Варто відзначити, що вона стала майданчиком для самоосвіти та підвищення кваліфікації запорізьких учителів-словесників й традиційно користується великою популярністю серед освітян Запоріжжя. І навіть карантинні обмеження не стали на заваді, адже весняна сесія «Школи» відбувалася з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема сервісу для організації онлайн-конференцій та відеозв’язку Zoom.

У центрі уваги на таких зустрічах завжди актуальні літературознавчі та мовознавчі теми, актуальні проблеми сучасної методики викладання мови та літератури, про що дбають організатори заходу – співробітники філологічного факультету ЗНУ та фахівці Центру професійного розвитку педагогічних працівників Запорізької міської ради. Весняна сесія «Школи філологічних наук» не стала винятком, адже для зустрічі обрали актуальну для сьогодення вчителів тему «Використання онлайн-інструментів у процесі формування інфомедійної грамотності».

Наталя Ряпісова, фахівчиня Центру професійного розвитку педагогічних працівників Запорізької міської ради, привітала вчителів-словесників, озвучила організаційні моменти роботи «Школи філологічних наук» та побажала плідної роботи. Онлайн-зустріч розпочалась інтерактивною вправою: вчителі визначили свій настрій та очікування від тренінгу, на собі випробувавши ефективність програми для миттєвого зворотнього зв’язку Mentimeter та отримавши практичні поради щодо використання сервісу на уроках словесності в умовах як онлайн, так і офлайн-навчання. Спікерка зустрічі Ірина Бакаленко презентувала різноманітні платформи та онлайн-інструменти (переваги, недоліки, особливості використання), які можуть використовувати учителя-словесники в процесі формування інфомедійної грамотності школярів на уроках мови та літератури.

Учителі не тільки формували свою інфомедійну грамотність і критичне мислення, отримали інструктивні рекомендації та практичні поради щодо можливостей та особливостей використання запропонованих онлайн-інструментів, але й долучились до виконання практичних вправ: тренували свою уважність; взаємодіяли в сесійних залах платформи Zoom й, використовуючи інтерактивну онлайн-дошку Jamboard, шукали відповідь на питання «Хто така медіаграмотна людина?»; «знайомились» і визначали факти й судження (онлайн-дошка Padlet); відшліфовували свої вміння визначати факти й судження, виконуючи тести онлайн-курсу з медіаграмотності» «Very Verified» (IREX); визначали рівні сприйняття інформації через інтерактивні вправи «намалюй собачку» та «сніжинка»; аналізували новини зі стрічки, поняття «інформаційна бульбашка» та алгоритми «виходу» з неї.

Вправа «Дівчинка біжить» не тільки дозволила розібратися з поняттям «стереотипи», але й стала невеличким енерджайзером заходу. Інтерактивний плакат «Курочка знесла яйце» (IREX) став яскравим контентом для візуалізації різновидів маніпуляцій. «Родзинка» зустрічі – інтерактивна вікторина (Kahoot) – не тільки визначила медіаграмотних переможців, але й стала черговим онлайн-інструментом, який можна використати і під час онлайн-навчання, і офлайн. Власний досвід переконав учасників Школи: інфомедійна грамотність – важлива компетентність сучасної людини, а онлайн-інструменти дозволять зробити навчання більш різноманітним та інтерактиним і водночас полегшить роботу вчителів-предметників.

Не менш цікавою була й презентація спікерки зустрічі Ірини Бакаленко ігор з медіа грамотності. Йдеться про такі цікаві позиції як гра «Критикотики» (розроблена експертами громадської спілки «Освіторія» разом із в» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження»); гра «365° за шкалою медіаграмотності» (розроблена командою Академії української преси в рамках проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», запровадженого Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією української преси).

Марина Сухобок, вчителька української мови та літератури Запорізької загальноосвітньої школи № 84, поділилась своїми враженнями від роботи: «Щиро вдячна за цікаве навчання в межах весняної сесії Міської школи філологічних наук. Кейс онлайн-інструментів збагатився дієвими прийомами для формування інфомедійної грамотності та використання під час дистанційного формату навчання. Продуктивним був прийом розрізнення фактів від судження, робота в залах конференції Zoom щодо визначення якостей медіаграмотної людини, робота на дошці Jamboard. Тож до нових зустрічей!».

Вікторія Кот, вчителька української мови та літератури Запорізької загальноосвітньої школи № 80, зазначила: «Для мене заняття були цікавими та корисними. Сподобався темп викладу матеріалу: за три з половиною години ми змогли поповнити арсенал онлайн-інструментів, які можуть бути використані і в офлайн-форматі, і в у процесі змішаного або дистанційного навчання. Робота дійсно була продуктивною. Дякую ще раз».

Світлана Качура, вчителька української мови та літератури Запорізького навчально-виховного комплексу «Запорізька Січ», зауважила: «Враження неймовірні))) Тренінги дають орієнтир: як зробити так, щоб діти були головними дійовими особами уроку, щоб очікувані результати були реалізовані і відчуття зацікавленості жило в навчанні. Велика дяка за професіоналізм тренеру Ірині Бакаленко, за корисну та цікаву інформацію, за підтримку в навчанні)))) Із задоволенням і зацікавленістю буду відвідувати й інші тренінги».

Тетяна Крамчаніна, вчителька української мови та літератури Запорізького класичного ліцею, підкреслила: «Нові часи, нові умови праці вимагають від учителя використання/застосування нових інструментаріїв під час проведення онлайн уроку. Не завжди є можливість і час охопити все нове й цікаве. Тож зустрічі в “Школі філологічних наук” надають можливість не тільки поспілкуватися, поділитися досвідом, а й знайомлять нас із цікавими й корисними застосунками, які можна впевнено використовувати в роботі з учнями, тим самим урізноманітнюючи урок. Вебінари інформативно насичені, змістовні та корисні. Чекаємо на нові зустрічі».

 

Схожі новини