Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / У ЗНУ для вчителів провели аналітичний семінар з аналізу типових помилок абітурієнтів, виявлених під час тренінгових сесій із підготовки до ЗНО з історії України

У ЗНУ для вчителів провели аналітичний семінар з аналізу типових помилок абітурієнтів, виявлених під час тренінгових сесій із підготовки до ЗНО з історії України

У ЗНУ для вчителів провели аналітичний семінар з аналізу типових помилок абітурієнтів, виявлених під час тренінгових сесій із підготовки до ЗНО з історії України
19.04.2021 16:53 Все Головні новини Факультети Історичний Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування ZNU Zaporizhzhia National University історичний факультет відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування співпраця зі школами профорієнтаційна діяльність аналіз типових помилок учасників тренінгів із написання ЗНО

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) 16 квітня на платформі ZOOM за результатами проведеного тренінгу з написання ЗНО з історії України, організованого цього року вишем, провели аналітичний семінар для вчителів. Під час заходу представили аналіз типових помилок абітурієнтів, виявлених під час тренінгових сесій із підготовки до ЗНО з історії України. Із учасниками семінару працювала доцентка кафедри джерелознавства, історіографії та спеціальних історичних дисциплін Ірина Савченко. Семінар відбувся в рамках діяльності Регіонального освітньо-наукового інноваційного комплексу ЗНУ (РОНІК) та за активної участі в організації та проведенні співробітників відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування під керівництвом начальниці підрозділу Галини Микитів.

Крім того, до підготовки важливого профорієнтаційного заходу долучився і декан історичного факультету Володимир Мільчев. У своєму вступному слові декан подякував вчителям за небайдужість й активну позицію у справі підготовки учнів до ЗНО. Також він розповів про спеціальності, за якими готують фахівців на факультеті, про його освітні можливості та зауважив, що історичний факультет постійно зростає якісно та кількісно. При цьому важливим завданням для представників факультету є допомога у якісній підготовці абітурієнтів до ЗНО та вступу у виш.

Під час семінару були проаналізовані тестові завдання й труднощі, які виникли в абітурієнтів під час проходження тренінгу. Учасникам семінару розповіли про основні помилки учасників безкоштовних тренінгів із ЗНО. Цього року в пробному незалежному тестуванні з історії України взяли участь 167 осіб. Спікерка заходу Ірина Савченко відзначила мотивованість і налаштованість учнів у перевірці своїх знань. Також вона проаналізувала успішність складання тесту. Так, основна частина учнів (близько 40%) набрала 139 балів, 31% учасників пробного тренінгу набрали 140-169 балів, 16% учнів – 170-200 балів. При цьому найвищий бал, який набрав учасник – 193. Пані Ірина ознайомила учасників семінару із нюансами щодо цьогорічної процедури ЗНО. Також вона звернула увагу на типологічну характеристику специфіки окремих історичних періодів, які вивчають школярі у рамках предмету «Історія України».

Крім того, вона коротко розповіла про структуру сертифікаційної роботи (60 питань 4 типів). Загалом робота складалась з двох частин: 1) «Історія України ХХ- початку ХХI ст.»; 2) «Історія України від найдавніших часів до кінця ХIХ ст.». Під час семінару проаналізували успішність складання питань тесту за блоками. Так, найбільш успішними для складання виявились питання вибору правильних відповідей із запропонованих, питання з візуальним контекстом, а найбільш складними – питання на встановлення відповідності й співставлення, а також – формування подій в хронологічній послідовності. Проаналізовані матеріали дали змогу виокремити найбільш проблемні моменти в комплексі завдань для майбутніх учасників ЗНО з історії. Зокрема, були помилки у відповідях на питання на встановлення відповідності подій і року, коли вони відбулись; встановлення відповідності між органами державної влади й державою, в якій вони діяли. Іншим проблемним аспектом, що викликав у більшості учасників складнощі з виконанням, є блоки завдань на встановлення хронологічної послідовності. Також це запитання на встановлення послідовності фактів біографії діяча, зображеного на фото.

Спікерка семінару також детально та наочно за допомогою презентації продемонструвала на прикладах правильні відповіді на різні типи завдань, визначила найскладніші з них, надала поради, які теми потребують доопрацювання. Серед них: питання, які стосуються доби Київської Русі, Другої світової війни, повоєнного періоду і 70-х рр., боротьби за відновлення державної незалежності України, Російсько-турецької війни 1787-1791 рр.,  земської реформи 1864 р., питання української революції, районів базування загонів Української повстанської армії та інші. При цьому в питаннях, які стосуються козацької доби, національно-визвольних змагань, Гетьманщини, Руїни, неправильних відповідей було дуже мало.

Аналізуючи результати виконання даних блоків завдань, увагу учасників звернули не лише на актуалізацію знань історичної хронології, але й на вміння оперувати історичними джерелами. Також для розв’язання проблеми підготовки здобувачів освіти до основної сесії ЗНО з історії були надані поради щодо застосування навчальних відео для розуміння бачення різних історичних подій, а також – схем і таблиць, які б наочно поєднували ті чи ті події та персоналії з їхніми безпосередніми характеристиками чи наслідками.

Здійснивши аналіз типологічних помилок, які, зазвичай, допускають учасники тестувань, спікерка надала корисні поради щодо того, як найбільш ефективно скласти тести, як працювати над матеріалом. Вона вказала, на які моменти вчителі мають звернути особливу увагу під час підготовки старшокласників до ЗНО. А також – поділилася досвідом, як саме можливо активізувати когнітивні навички учнів. Учителі запорізьких шкіл подякували представникам вишу за сприяння в якісній підготовці абітурієнтів до проходження ЗНО й висловили сподівання на подальшу плідну співпрацю.

Відзначимо, що такі методичні онлайн-зустрічі дозволяють не переривати обмін педагогічним досвідом та сприяють покращенню результативності та якості роботи викладачів в умовах дистанційного навчання.

Також учасникам семінару запропонували переглянути типи помилок минулорічних пробних тренінгів, запропонували вчителям долучитись до Асоціації випускників, а учням – до Школи лідерів учнівського самоврядування. Цю інформацію детальніше можна переглянути за покликанням:

http://sites.znu.edu.ua/vdpp/4304.ukr.html

Аналіз помилок учасників безкоштовних пробних тренінгів із ЗНО-2020 розміщено тут:

https://signup.znu.edu.ua/index.php?r=student%2Fregistration&id_group=64

Анкета випускника Запорізького національного університету:

https://docs.google.com/forms/d/1Do7wL0HlUiS2b2eFg4HoBHpZmdSgv4FxbB3uG722hDU/edit?ts=5ffdb600#responses

За детальною інформацією з цих питань можна звернутись до відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Запорізького національного університету за адресою:

69600, м. Запоріжжя,

вул. Жуковського, 66 б, каб. 204, 209, навчальний корпус № 2,

тел.: (061) 289-12-96, (061) 289-12-86.

E-mail: vdpp_znu@ukr.net

Фейсбук: https://www.facebook.com/univerzp

Інстаграм: https://www.instagram.com/znu.official/

Телеграм: https://t.me/znu_official

Ютуб: https://www.youtube.com/user/ZNUofficial/featured

 

Схожі новини