Студенти інженерного інституту захистили звіти про проходження практики за дуальною формою навчання на «Запоріжсталі»

Практична підготовка фахівців металургійної галузі в інженерному навчально-науковому інституті Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) здійснюється відповідно до сучасних вимог ринку праці та положення про дуальну форму здобуття вищої та фахової передвищої освіти в ЗНУ. Невід’ємною часткою цієї освіти є захисти звітів із практики студентів-учасників програми, один з яких і відбувся 28 квітня за допомогою корпоративної платформи Microsoft Teams.
Участь у захистах взяли члени експертної комісії, а саме: начальник служби розвитку персоналу ПАТ «Запоріжсталь» Олексій Бакалов; начальник управління підбору, комплектування та розвитку персоналу Сергій Койпиш; заступник головного механіка з прокатного виробництва ПАТ «Запоріжсталь» Павло Москаленко; ментор від підприємства – провідний інженер відділу холодного прокату технічного управління Дмитро Старовойтов, а також провідна інженерка з підготовки кадрів ПАТ «Запоріжсталь» Олена Теребінова. Інженерний навчально-науковий інститут ЗНУ представляли заступник директора з виховної роботи Роман Воляр, завідувач кафедри обробки металів тиском Юрій Бєлоконь і доцент кафедри металургійного обладнання Андрій Власов.
Експертна комісія заслухала звіти учасників програми дуальної освіти Олега Пенечка, Олександра Сагулякіна, Артема Юрченка та Дарини Цинкуш. Місцем проведення практики для Олега Пенечка став доменний цеху ПАТ «Запоріжсталь», а саме, доменна піч № 3. Олександр Сагулякін проходив практику у відділі з холодного прокату технічного управління ПАТ «Запоріжсталь». А практичне навчання Артема Юрченка та Дарини Цинкуш відбувалося на базі цеху гарячої прокатки тонкого листа.
Про те, як проходило практичне навчання, розповіла студентка кафедри металургійного обладнання Дарина Цинкуш: «Серед моїх завдань було закріплення теоретичних знань в умовах підприємства, а саме, монтаж, експлуатація та ремонт металургійного обладнання, механічне обладнання металургійних заводів, обладнання цехів із виробництва металів та сплавів, обробка металів тиском та основи автоматизованого проєктування технологічного обладнання. А моїм індивідуальним завданням стало вивчення схеми конструкцій роликових барабанних моталок безперервного стану гарячої прокатки «1680». Це було цікавим, але непростим завданням, адже план проходження практики передбачав вивчення типів і конструкцій ролико-барабанних моталок; їхнього призначення; способів змотування тощо. Завдяки системі дуальної освіти я на власні очі побачила роботу металургійного комбінату, багатьох його цехів, збагатила свої теоретичні знання про роботу металургійного підприємства та закріпила основні теоретичні знання». Дівчина впевнено відповідала на питання комісії щодо її звіту й продемонструвала високий рівень підготовки.
Під час захистів експертна комісія поставила студентам багато питань, які стосувалися не лише змісту практики на ПАТ «Запоріжсталь», а й того, ким молодь бачить себе в майбутньому; на якій ділянці має намір розвиватися: на виробництві чи в технічному управлінні, а також про те, що студентам сподобалося або, навпаки, не сподобалося під час їхньої весняної практики.
Відповідаючи на питання, студенти висловили свою думку щодо дружньої атмосфери, яка панувала в колективі; взаємодопомоги й командної роботи. І, звичайно ж, висловили подяку своїм наставникам, колективу ПАТ «Запоріжсталь» за отримані нові знання та вміння під час весняної практики. Студенти впевнені, що формат дуальної освіти для них дуже корисний і важливий, оскільки всі вони планують пов’язати своє майбутнє з металургійною галуззю.
Інженерний навчально-науковий інститут